ELMS předvedla na Red Bull-Ringu parádní show!

ELMS předvedla na Red Bull-Ringu parádní show!

Kdo možná považoval vytrvalostní závody za nudné kroužení, toho mohl minulý víkend na Red Bull Ringu vyvést z velkého omylu. Třetí závod seriálu ELMS byl v každém ohledu opravdovým zážitkem: zdravé pole 32 vozů, špičkoví jezdci z F1, Le Mans a DTM, no a především 4 hodiny závodění, předjíždění a strkanic na trati, jako na běžícím pásu. Ano, ve formuli 1 se od minulé sezony také více předjíždí, ale jen díky umělým pomůckám.

V ELMS se vozy perou o každou zatáčku v desetisekundovém taktu, divák si sotva může dovolit odtrhnout zrak z dráhy, aby něco nepropásl. O celkové vítězství se prakticky celý závod přetahovaly tři týmy třídy LMP2 a když dva takové prototypy dojely skupinu tří až čtyř o pozice bojujících vozů GT, bylo na rakouském asfaltu opravdu veselo!

Škoda, že se Red Bull Ring musel obejít bez týmu Sebastiena Loeba, za který startuje i Jan Charouz. Stáj měla problém s dodávkou pneumatik a svou neúčastí zahodila naději na špičkové umístění v celkovém hodnocení ELMS.

Při kvalifikaci do čtyřhodinového závodu jde spíše o prestiž, než o opravdovou výhodu – nejrychlejší třídy LMP2 bylo bývalé britské eso F3, Harry Tincknell (Jota-Zytek-Nissan), zatímco se mezi vozy GT prosadil bývalý pilot F1 Jan Magnussen (FR-Ferrari).

Za poledního vedra to byla favorizovaná posádka Tincknell/Dolan/Albuquerque, kdo se jako první usadil na špičce, ovšem těsně sledován vozem Oreca-Judd týmu Race Performance posádky Mailleux/Frey a Signatech-Alpinou A450 posádky Chatin/Panciatici/Webb. Smůlu měl asi nejmodernější z prototypů, TDS-Ligier JS2: začátkem druhé hodiny závodu ztratil po stopu v boxech kolo a uvízl vedle dráhy. Zle se dařilo i miláčkovi početných domácích fandů, Christianovi Klienovi. Rakušan nastoupil jako jeden favoritů, jeho týmoví kolegové ale zdaleka neměli jeho třídu a postarali se o několik penalizací, které Morand-Racing stály mnoho času. Klienův poslední stint (za zatmění a hrozící letní bouře) byl perfektní stíhací jízdou, více než 5. místo v cíli ale nedokázal vytěžit ani bývalý jezdec Red Bullu.

O vítězi se nakonec rozhodlo mezi týmy Jota a Signatech. Hodinu před koncem naposledy měnily jezdce a do rozhodujícího duelu se vrhli Simon Dolan a Oliver Webb. Závod jeko při sprintu, přetahování o desetinky a dokonce vzájemné strkanice! Nakonec se přeci jen prosadil mladý Brit na francouzské Alpině, třetí dojeli pouze 18 sekund za vítězem, Mailleux a Frey.

Třídu GT vyhráli Cameron, Griffin a Rugolo na Ferrari F458 týmu AF Corse.

Českým pořadatelům, ať už v Mostě, nebo v Brně, lze ELMS pro rok 2015 vřele doporučit: po několika oravdu slabých ročnících se toto mistrovství nachází v neuvěřitelném rozkvětu a nabízí výbornou show.

 

Výsledek „4 Hours of Red Bull Ring“ mistrovství ELMS:

1.  Chatin/Panciatici/Webb  Signatech ORECA-Nissan         4h00m16.248s
2.  Dolan/Tincknell/Albuquerque   Jota Zytek-Nissan            +12.385s
3.  Frey/Mailleux                 Race Performance ORECA-Judd  +18.772s
4.  Bacheta/Shulzhitskiy          Greaves Zytek-Nissan       +1m10.184s
5.  Klien/Hirsch/Ragues           Morand Morgan-Judd            -2 kola
6.  Kimber-Smith/Dyson/McMurry    Greaves Zytek-Nissan          -2 kola
7.  Cameron/Griffin/Venturi       AF Ferrari                    -7 kol
8.  Aluko/Kemenater/Cressoni      Kessel Ferrari                -7 kol
9.  McKenzie/Richardson/Bell      JMW Ferrari                   -7 kol
10. Talkanitsa/Talkanitsa/Kaffer  AT Ferrari                    -7 kol

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sdílejte na:
Zavřít