Valtteri Bottas říká, že problémy se zastávkami v boxech týmu Sauber nejsou stále stoprocentně odstraněny a je možné, že by mohly být vyřešeny na dubnovou Velkou cenu Číny, která se vrací do formule 1 po čtyřleté pauze.
Sauber dorazil do Suzuky na víkendovou Velkou cenu Japonska 2024 s tím, že problémy se zastávkami v boxech poznamenaly úvodní tři závody nové sezóny. Problém se týká zkřížených matic kol při výměnách pneumatik, což způsobilo, že tým z Hinwilu provedl úpravy svých postupů při posledním závodě v Melbourne.
I přes úpravy postupů, tak první zastávka Valtteriho Bottase se protáhla na téměř 30 sekund, a úspěšný druhý pit stop Fina ve VC Austrálie pak zhatila matice kola, která se kutálela v boxové uličce, a Sauber za to dostal pokutu 5000 eur (zhruba 126 tisíc korun – pozn. red.).
Zástupce týmu Sauber Alessandro Alunni Bravi před VC Japonska uvedl, že tým pracoval dnem i nocí na základně v Hinwilu na vyřešení problémů s pitstopem, což Bottas vysvětlil jako pokrok, co se týče úprav postupů a některých materiálů, které nemohli použít.
„Některá opatření již byla přijata, ale bohužel to stále není stoprocentně vyřešené,“ odpověděl bývalý jezdec Mercedesu na otázku serveru Motorsport.com, jestli i nadále očekává, že se švýcarský tým bude v Suzuce potýkat s pokračujícími problémy při zastávkách v boxech.
„Ale znovu opakuji, že pravděpodobnost problému by měla být nižší. V podstatě je to problém, o kterém jsme před sezónou netušili, že by mohl být problémem, a nejedná se o rychlou nápravu. Ale na Čínu je snad naplánována stoprocentní náprava. Ještě to není stoprocentně jisté. I zde však byla přijata mimořádná opatření týkající se tohoto problému,“ doplnil finský jezdec.
Rodák z Nastoly také uvedl, že se mu tým omluvil, což je férové, za opožděný pitstop v Melbourne, který ho podle jeho slov připravil o šanci získat první body v sezóně 2024.
„Jsme v tom ale společně. Byl jsem zklamaný, ale zklamaný byl celý tým, protože takové věci by se stávat neměly. Takže to rozhodně bereme vážně a teď je pro nás prioritou to vyřešit.“
Jelikož problémy se zastávkami v boxech budou pro Sauber minimálně v krátkodobém horizontu i nadále problémem, Fin se domnívá, že pro mechaniky by bylo posílením sebedůvěry, kdyby v Suzuce měli konzistentní pitstopy, i kdyby to mělo mít za následek celkově pomalejší zastávky.
„Určitě budu doufat v čistý víkend. Dokonce i když nemusíme mít nejrychlejší zastávky v boxech, ale můžeme být tento víkend konzistentní, a to by bylo důležité. Myslím si ale, že pro mechaniky bude také důležité mít čisté zastávky. Kvůli sebevědomí a všemu ostatnímu. Takže v to budeme doufat, ale snad na to nemusím moc myslet.“
Vítěz deseti velkých cen také nastínil, jak se problém objevil „opravdu jen v Bahrajnu“ napříč tamními předsezónními testy a závodem vzhledem k tomu, že se Sauber seznamoval s novým vybavením v boxech, které bylo vyrobeno pro sezónu 2024. Kromě toho prozradil zajímavou teorii, podle níž by tyto problémy mohly souviset se změnami teploty.
„Ani při testech to nebyl velký problém. Ale během testů jsme začali pozorovat určité problémy. Jenže pak přišel závod v Bahrajnu…… Myslím, že to má něco společného i s vlivem teploty.“