Podle Rosse Brawna se v Číně ukázalo, že bod za nejrychlejší kolo v závodě opravdu funguje.
„Byl jsem opravdu rád, že inovace v podobě bodu za nejrychlejší kolo závodu, která byla zavedená ve spolupráci s FIA pro tuhle sezónu, začíná mít efekt,“ řekl šéf Formule 1 Ross Brawn po závodě v Číně.
Pilot Red Bullu Pierre Gasly získal v Číně bod navíc, když absolvoval extra zastávku tři kola před cílem, aby nasadil měkké pneumatiky.
„Motivace v podobě extra bodu za nejrychlejší kolo, které zajede jezdec v první desítce, byla snahou lehce okořenit finální části závodu, speciálně když už je pořadí víceméně jasné. V Číně to tak fungovalo.“
P6 + fastest lap today. 🇨🇳🇨🇳🇨🇳
Good points after a tricky weekend. Great strategy @redbullracing! We will keep pushing to find the speed we are missing. pic.twitter.com/KPJxfqs0wz— PIERRE GASLY 🇫🇷 (@PierreGASLY) April 14, 2019
„Prvních šest pozic bylo rozhodnutých, ale Pierre Gasly měl velký náskok na sedmého Daniela Ricciarda, takže se Red Bull rozhodl využít příležitosti a povolal Francouze do boxů. Dostal měkké pneumatiky a zajel nejrychlejší kolo závodu.“
„Bylo výborné sledovat hodnoty jeho času v předposledním kole, když zajel ve všech třech sektorech své osobní maximum a nakonec “ukradl“ bod Sebastianu Vettelovi. Před Gaslyho zastávkou jste mohli slyšet, že i ostatní jezdci diskutovali se svými týmy možnosti v posledních částech závodu i když žádný z jezdců neabsolvoval další riziko. Tohle pravidlo bylo vymyšleno, aby potěšilo fanoušky. Podle mého názoru jsme mohli v neděli vidět, že to doopravdy funguje,“ dodal Ross Brawn.