Aston Martin oznámil, že se šampionátu vytrvalostních závodů v sezóně 2020/21 nezúčastní. Důvodem je změna pravidel ohledně kategorie LMH (Le Mans Hypercar).
Aston Martin byl první automobilkou, která oznámila účast v nové nejvyšší kategorii WEC.
Ve středu ráno však britská automobilka oznámila, že se stahuje z příprav na účast v nové kategorii LMH (Le Mans Hypercars). Důvodem je změna pravidel, která nyní umožní start prototypům kategorie LMDh z americké závodní série IMSA.
V prohlášení stálo: „Aston Martin nyní pozastaví své přípravy na vstup do nejvyšší kategorie WEC. Nadále však zůstává otevřený vyjednávání s oběma organizacemi s cílem najít vhodný kompromis pro budoucí účast automobilky.“
Toyota je v tuhle chvíli jedinou přihlášenou automobilkou v kategorii LMH pro sezónu 2020/21. Doplní ji menší výrobci Glickenhaus a ByKolles.
Do WEC plánuje vstoupit v sezóně 2022/23 automobilka Peugeot. Není však jasné, zda bude závodit v kategorii LMH nebo LMDh. Se svým novým prototypem bude o vstupu uvažovat Lamborghini.
„S Astonem Martinem Valkyrie jsme do WEC chtěli vstoupit s vírou, že budeme závodit proti podobným strojům a stejně smýšlejícím výrobcům. Situace se však změnila a je pro nás logické, abychom pozastavili přípravy a přemýšleli o našich možnostech.“
Po Astonu Martinu jako by se v posledních měsících slehla zem. Poslední významnější zpráva z vývoje Valkyrie přišla vloni v září, kdy Aston Martin testoval na okruhu Silverstone.
Oznámení přišlo nedlouho poté, co se Lawrence Stroll stal investorem a spolumajitelem Astonu Martinu. Otec Lance Strolla je mimo jiné majitelem týmu Racing Point, který se příští rok přejmenuje na Aston Martin.
Fanoušci kategorie GT se nemusí ničeho obávat. Aston Martin tvrdí, že jejich aktivity v kategoriích GTE Pro a GT3 nebudou nijak ovlivněny.
„Závodění proti našim rivalům v závodech kategorie GT dává naprostý smysl,“ oznámil prezident Astonu Martinu David King. „Vantage vítězí v několika zuřivě rozmanitých sportovních kategoriích světového motorsportu. Nechť v tom pokračuje dál.“