Antonelli vysvětluje příčinu propadu formy uprostřed sezóny

Antonelli vysvětluje příčinu propadu formy uprostřed sezóny

Andrea Kimi Antonelli, jeden z nováčků ve startovním poli, prožívá nelehké období, za nímž stojí neuspokojivé výsledky z posledních několika velkých cen. Po dalším nevydařeném závodě v Itálii poukázal mladý Ital na konkrétní původ jeho táhlých problémů a v jaký moment se potíže objevily.

Nejmladší pilot na roštu formule 1 Andrea Kimi Antonelli, jenž nedávno oslavil své devatenácté narozeniny, se nadále sžívá s rolí jezdce Mercedesu, týmu schopného pravidelných dojezdů na stupních vítězů.

Jeho nováčkovská sezóna odstartovala příznivě, zejména po zisku pole position na miamský sprint. Mimo pódium v Kanadě se od VC Emilia Romagna se ovšem Ital neumístil v žádném závodě ani v top 8.

Antonelliho dokonce po jeho domácí grand prix v Monze předběhl v Poháru jezdců Alexander Albon z Williamsu. Společně s obecným skepticismem ohledně jeho angažování do top stáje tak více a více padá tlak na ramena kolegy zkušenějšího George Russella.

Právě objemnější kvantum zkušeností s monopostem Mercedesu využil Brit poté, co stáj výsledkově zadrhlo vylepšení zadního zavěšení během závodu v Imole. Naopak Antonelli stále zatím nedokázal najít svou ztracenou formu z úvodních velkých cen.

Mercedes se nicméně před letní pauzou vrátil k původní verzi zadního zavěšení, což Italovi umožnilo částečně nalézt harmonii s vozem W16. „V prvních šesti závodech jsem v podstatě měl stejné auto. Provedli jsme jen velmi drobné úpravy, takže pocit s autem byl velmi konzistentní. Mít stejný vůz pomáhá budovat sebevědomí a porozumět jeho chování,“ naznačil Antonelli.

„Do šestého závodu v Miami to bylo skvělé. Pak jsme přešli na nové zavěšení, a v tom přišly potíže. Začal jsem mít velké trable s řízením, a tak jsem musel se snažit najít způsob jízdy, který však pro mě nebyl přirozený.“

Rodák z Boloně následně přiznal, že se navzdory omezené úrovně zkušeností nejprve snažil upravit svůj jezdecký styl, aby se dostatečně přizpůsobil se změnám na jeho voze. Neúspěch v tomto ohledu však vedl k jeho problémům s řízením a k následné ztrátě sebevědomí. To vše i přes veškerou spolupráci s inženýry, kteří mu pomáhali nalézt řešení, jak si navyknout na nové zavěšení.

„V té chvíli bylo těžké změnit cokoliv na autě, aby mi to pomohlo. Spíš jsem se snažil změnit styl jízdy. Tým si byl mých problémů velmi dobře vědom. Zejména i proto, že jsem měl potíže vyjádřit svůj styl jízdy. Bylo ale opravdu těžké provést změnu, která by mi pomohla. Protože to bylo v podstatě nemožné.“

Antonelli nicméně vyjádřil naději v to, že návrat k prvotní verzi zavěšení mu opět pozvedne sebedůvěru v jeho monopost. „Od návratu ke starému zavěšení v Maďarsku se mi najednou začala vracet sebedůvěra, což mě potěšilo.“

„I když výsledky neodrážely reálný potenciál, cítil jsem se mnohem šťastnější, protože jsem konečně znovu našel důvěru v můj vůz. Doufám, že se to bude v druhé polovině sezóny postupně zlepšovat a že dosáhneme skvělých výsledků,“ uzavřel Ital, jehož sen o vydařené druhé polovině roku však lehce podlomily kolize ve VC Nizozemska a odstavení vozu při tréninku na závod v Monze.

Seznamte se se slavnými i současnými jezdci formule 1, kteří píší historii tohoto sportu. Jména jako Max Verstappen, Lewis Hamilton, Michael Schumacher, Niki Lauda nebo třeba Emerson Fittipaldi. Objevte profily jezdců, jejich kariéru, statistiky a úspěchy.

👉 Seznam jezdců F1 | Kdo jsou nejúspěšnější jezdci F1 všech dob?

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studuji mediální studia se specializací na komunikační studia. Zajímám se o motorsport, konkrétně F1 a MotoGP. Obě disciplíny, mezi nimiž nemám favorita, zarytě sleduji přes deset let, přičemž o nich píšu již více než tři roky. U motorsportu mě nejvíce zajímá nejen jeho historie a její vztah s přítomností, ale…

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *