
Italský pilot skončil v kvalifikaci na čtvrtém místě, zatímco George Russell slaví pole position. Andrea Kimi Antonelli přiznal, že měl několik problémů během kvalifikace a v rozhodujícím okamžiku nedokázal vyvinout stejné tempo jako jeho britský kolega.
Andrea Kimi Antonelli zaostal v kvalifikaci o 379 tisícin sekundy za svým týmovým kolegou a na startu se tak postaví do druhé řady. Ital zhodnotil kvalifikaci slovy: „Ovládly mě emoce. Začal jsem jezdit trochu nervózně, protože jsem cítil, že mám reálnou šanci alespoň na první řadu – protože jsme byli rychlí. Ale pak jsem jel až přes limit. Začal jsem tlačit víc a víc. Začal jsem vjíždět do zatáček s velkou rychlostí. Ale bylo to prostě příliš za limitem.“
Ital málem vypadl v Q1, když musel přerušit svoje rychlé kolo. Pilot Mercedesu tak musel doručit potřebný čas až svým závěrečným pokusem v první části kvalifikace, a to se mu podařilo. Jeho druhá část kvalifikace se průběhem podobala té první. Jeho první pokus byl smazán kvůli traťovým limitům. Jeho druhý pokus byl podobně rychlý jako Russellův do zatáčky číslo 13, kde ztratil půl sekundy na Brita, ale dokázal být třetí při postupu do Q3.
We’re through to the final shootout in Singapore 🎯
Great laps from George and Kimi in P1 and P3 👏 pic.twitter.com/JXx6Yfy5XL
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 4, 2025
George Russell v závěrečné části kvalifikace ještě zrychlil, zatímco Ital nikoli – jeho závěrečný pokus byl pomalejší než jeho finální kolo v Q2.
„Víte, bylo to dobré. No, Q3 nebyla dobrá. V Q1 a Q2 jsem se cítil silný, protože… v prvním kole jsem měl provoz (Carlose Sainze – pozn. red.) a pak jsem cítil trochu tlak, protože jsem neměl žádné kolo na časomíře. Ale pak se mi podařilo zajet silné kolo,“ pokračoval dále pilot Mercedesu.
„A pak v Q2 jsem se v autě cítil opravdu dobře. Ve druhém kole jsem měl velký moment, kdy jsem ztratil dost času, ale po skončení Q2 jsme byli stále na P2 nebo P3. A pak Q3, já prostě… Myslím, že jsem se nechal unést emocemi… Byla to škoda, protože jsem se podíval na data a většinu zatáček jsem projel rychleji, i ve srovnání s Q2. Ale v těch několika zatáčkách jsem prostě tlačil příliš. A byly to zatáčky, kde jsem už nemusel tlačit.“
Co lze vyčíst z dat?
Telemetrie ukazuje, že italský pilot v prvním pokuse v Q3, byl o 112 tisícin sekundy rychlejší než jeho finální kolo v Q2. Navíc získal 3 desetiny v zatáčkách 16 a 17. Ve svém závěrečném kole v Q3 byl o 323 tisícin rychlejší oproti Q2 do zatáčky číslo 6, což by ho posunulo o kousek před Maxe Verstappena a na první řadu startovního roštu, pokud by tuto rychlost dokázal udržel až do konce kola.
Andrea Kimi Antonelli však ztratil rychlost tím, že vjel příliš rychle do zatáčky 7, pak část rychlosti získal zpět, ale pokusil se projet zatáčkou 10 ještě rychleji, což ho znevýhodnilo v následující složitější části okruhu. V úseku mezi zatáčkami číslo 13 a 14 se propadl do záporných hodnot ve srovnání se svým kolem v Q2 a skončil o 112 tisícin sekundy pomalejší než jeho nejlepší kolo z druhé části kvalifikace.
„Už jsme byli rychlí (ve finálním pokusu v Q3 – pozn. red.). A já jsem to všechno ztratil. Byla to škoda. Jsem zklamaný, protože potenciál byl mnohem vyšší,“ dodal na závěr rozhovoru pilot Mercedesu.
Formule 1 je nejprestižnější motoristická soutěž na světě. Každý rok se jezdí desítky velkých cen, které sledují miliony fanoušků. Zajímá vás, jak F1 funguje, jaké jsou pravidla a co vše tento sport obnáší?
👉 Manuál F1 | Co je formule 1 | Kde sledovat formuli 1 | Proč se F1 nazývá formule 1?