
Španělský matador měl dobře rozjetý závod v Monze, nicméně musel odstoupit, když mu selhalo pravé přední zavěšení ve 25. kole. V té chvíli se nacházel na sedmé pozici.
Monopost Aston Martinu nevydržel přejezd ve 25. kole šikanou Ascari a pravé přední zavěšení selhalo. Pro Španěla to znamenalo pomalou jízdou se vrátit do boxů a ze závodu odstoupit.
„Ano, zdá se, že selhalo zavěšení a museli jsme vůz odstoupit. Byli jsme sedmí, nemyslím si, že nás muselo předjet mnoho aut, byli jsme stejně rychlí nebo rychlejší než oni, takže ano, šest bodů tady (jsem ztratil – pozn. red.),“ vysvětlil Fernando Alonso, když se ohlédl za svým obtížným rokem.
„Osm v Monaku, kde jsme byli šestí a porouchal se nám motor, dnes, když jsme byli sedmí, se nám porouchalo zavěšení, takže nám smůla bere desítky bodů. Na startu jsme předjeli jedno auto, předjeli jsme jedno auto při zastávce v boxech a udrželi jsme za sebou skupinu, která měla podle mě těžký víkend, takže z naší strany jsme podle mě víkend zvládli na sto procent, ale štěstí, nebo spíše porucha, nás připravila o body, ale musíme se dál snažit,“ pokračoval dále španělský pilot.
Na otázku, zda cítil, že s vozem něco není v pořádku, než se porucha zavěšení projevila, Fernando Alonso nedokázal odpovědět, protože se divil, jak mohl obrubník, přes který celý víkend projížděli, najednou způsobit poškození.
WATCH
Alonso's suspension failure at the #ItalianGP@F1 @alo_oficialpic.twitter.com/5fMbWPMA8Z— All About Sports (@sportsreplay) September 7, 2025
„Je to obrubník, který přejíždíme celý víkend a pokračujeme v tom, jak vidíme v těchto kolech, všichni nadále přejíždějí tento obrubník,“ odpověděl během pozávodního rozhovoru.
Má Fernando Alonso smůlu?
Španěl už popáté v této sezoně zaznamenal DNF, většinou kvůli mechanickým problémům, které zabránily dvojnásobnému mistrovi světa nasbírat více bodů, i přesto, že se dobře kvalifikuje v sobotu.
„Letos nemáme žádné ambice, kromě boje v šampionátu konstruktérů a snahy pomoci týmu dosáhnout co nejlepšího umístění. Ale podle mého názoru bychom měli mít asi o 20 bodů víc, než máme, takže pokud se nám to nepodařilo, bylo to někdy kvůli našim vlastním chybám, jindy kvůli smůle, a na konci roku skončíme tam, kde máme skončit.“
„Ale kromě toho z toho nelze vyvodit nic negativního ani pozitivního. Snažíme se každý víkend odvádět perfektní práci, jak se nám to podařilo tento víkend, řekl bych, s velkolepou kvalifikací a velmi dobrými prvními 30 koly závodu, a odtud budeme čekat na další závod,“ dodal na konec pilot Aston Martinu.
Formule 1 nejsou jen úspěšní jezdci, ale i špičkové týmy. Ferrari, které udává tempo od samého počátku šampionátu, týmy založené závodníky jako McLaren či Williams, nebo noví šampioni Mercedes a Red Bull.