Fernandovi Alonsovi končí smlouva na konci roku 2026 a Španěl přiznal, že pravděpodobně bude jeho poslední sezónou ve formuli 1. Alonso rovněž prozradil, že za celou svou kariérou v F1 neměl k dispozici nejrychlejší monopost a musel se přizpůsobovat, což označil jako příběh svého života.
V letošní sezóně 2025 to bude 20 let od prvního titulu mistra světa, který Fernando Alonso získal ještě v barvách Renaultu. Druhý a zatím poslední získal hned v roce 2006. Od té doby se mu nepodařilo přidat další. I když v letech 2010 a 2012 k tomu byl blízko, když o pár bodů prohrál proti Sebastianu Vettelovi v Red Bullu.
Poslední vítězství zaznamenal Alonso ještě během svého angažmá ve Ferrari v sezóně 2013, kdy vyhrál ve VC Španělska. Poté zamířil do McLarenu, ale na toto období nevzpomíná nejlépe, jelikož spojení McLaren-Honda dopadlo katastrofálně, a proto si na konci roku 2018 dal od formule 1 odpočinek. Španěl se rozhodl vrátit do Alpinu na sezónu 2021 a od ročníku 2023 závodí za Aston Martin.
V novém dokumentu španělské televize DAZN Alonso přiznal, že už od dětství byl v nevýhodě oproti ostatním a tyto momenty se přenáší i dodneška. „Od dětství jsem měl jen motokáru. V Asturii hodně prší a když pršelo, všechny děti obuly pneumatiky do deště a já závodil na suchých pneumatikách, protože jsme neměli peníze na koupi pneumatik do deště. A to se přenáší dodnes. Tady (ve formuli 1- pozn. red.) máme všichni finanční prostředky na pneumatiky do deště, ale nemáme spoilery, které má Ferrari, nebo podlahy, které má McLaren, nebo něco podobného. Byl to tak trochu příběh mého života, kdy jsem závodil s trochu horšími monoposty než ostatní a přizpůsoboval jsem se tomu, jak jsem mohl.“
Španěl v podcastu Chequered Flag prozradil, že nikdy neměl nejrychlejší monopost, ani v titulových sezónách 2005 a 2006. „Nikdy jsem neměl dobré auto, se kterým bych mohl něčemu dominovat, kromě mé sezóny ve vytrvalostním mistrovství světa s Toyotou, kdy jsem měl nejlepší auto. V té sezóně jsem si uvědomil, jak úžasné může být mít dominantní vůz i ve formuli 1, protože můžete dosáhnout tolika výsledků a můžete jet, jak chcete.“
„Celou svou kariéru jsem jezdil s vozy, které možná nebyly v danou chvíli nejlepší, dokonce i během mých dvou titulových sezón. Myslím, že v roce 2005 byl McLaren nejrychlejším vozem, ale jejich spolehlivost byla špatná, takže jsme to vykompenzovali a vyhráli jsme šampionát. A v roce 2006 na tom byly velmi, velmi podobně, ale myslím, že Ferrari a Michael (Schumacher – pozn. red.) měli trochu moc odstoupení ze závodů, zejména v Japonsku na konci roku, a pak jsem vyhrál titul. Takže ani v mých mistrovských sezonách jsem pravděpodobně neměl nejlepší auto,“ doplnil pilot Aston Martinu.
Alonso rovněž prozradil, že sezóna 2026 pravděpodobně bude jeho poslední ve formuli 1, jelikož mu bude 45 let a loni prodloužil smlouvu o dva roky. S příchodem Adriana Neweyho z Red Bullu očekává rodák z Ovieda v roce 2026 velké věci a tuto sezónu označil za okamžik pravdy.