Nestane se tak však již letos, nýbrž až v příštím roce.
Alessandro Zanardi by se měl v lednu příštího roku zúčastnit čtyřiadvacetihodinovky v Daytoně. Ital, který roku 2001 při závodě CART na německém okruhu Lausitzring přišel po těžké havárii o obě dolní končetiny, by měl usednout do vozu BMW M8 GTE, jehož testování se bude věnovat v letošní sezoně. Vůz bude mít speciálně upravený brzdový systém, který bude přizpůsoben Zanardiho protézám.
Ze spojení bavorské automobilky a italského závodníka je přímo nadšen ředitel divize BMW Motorsport Jens Marquardt. „Jsem nadšený, že budeme s Alexem v roce 2018 spolupracovat na tomto novém projektu. „Bylo jeho velkým přáním vrátit se do Severní Ameriky na velký závod a my mu toto přání chceme splnit, takže se fanoušci mohou v roce 2019 v Daytoně těšit na absolutní vrchol s Alexem a BMW M8 GTE,“ řekl Marquardt.
Jednapadesátiletý Zanardi se v poslední době věnuje závodění pouze okrajově, když pouze příležitostně startuje v italském šampionátu vozů GT. V posledních letech se totiž začal věnovat paracyklistice a nutno dodat, že velice úspěšně. Zanardi totiž dokázal vybojovat celkem šest medailí na paralympijských hrách(v Londýně 2012 si připsal dvě zlaté medaile a jedno stříbro, stejně jako o čtyři roky později v brazilském hlavním městě Rio De Janeiro) a dokonce deset medailí(osm zlatých a dvě stříbrné) na mistrovstvích světa v letech 2011,2013,2014 a 2015. Poslední kompletní sezonu v motorsportu absolvoval Zanardi v roce 2014 v Blancpain Sprint Series, kde hájil barvy týmu ROAL Motorsport.
Svých největších úspěchů dosáhl v americkém formulovém šampionátu CART, ve kterém dokázal v letech 1997 a 1998 získat dva mistrovské tituly v barvách týmu Chipa Ganassiho. Během své kariéry si vyzkoušel rovněž působení ve Formuli 1. Jeho kariéra v královně motorsportu byla rozdělena do dvou období. A ani jedno z nich nebylo příliš úspěšné. První období absolvoval v letech 1991-1994. Během těchto sezon vystřídal týmy Benetton, Minardi a Lotus a podařilo se mu získat pouze jediný bod, když ve Velké ceně Brazílie 1993 dokončil na šestém místě. Pro sezonu 1999 se mu rozhodl dát druhou šanci Frank Williams a angažoval jej vedle Ralfa Schumachera. Ani tuto šanci však nedokázal Ital využít a během sezony se mu nepodařilo dosáhnout na body, zatímco jeho stájový kolega jich získal hned pětatřicet a v celkovém pořadí obsadil šestou pozici. Po zotavení z havárie a návratu k závodění působil v letech 2005-2009 ve WTCC, kde závodil s vozem BMW a celkem ve čtyřech závodech dokázal triumfovat. Dvě z těchto vítězství získal u nás v Brně na Masarykově okruhu.