
O bezprostřední budoucnosti nového mistra Formule 2, Charlese Leclerca ještě není tak úplně rozhodnuto. Junior Ferrari ovšem na sebe upozornil i ve finále sezony. V sobotu dojel druhý a svůj poslední závod v této třídě vyhrál.
Kvalifikace
Stejně tak, jako ve Formuli 1, bylo i o šampionovi Formle 2 rozhodnuto již dávno před závěrečným závodem a po dlouhé přestávce mezi Jerezem a Abu Dhabí působil šampionát unaveným dojmem. Také týmy, které se s Formulí 2 po této sezoně rozloučí (Russian Time a Rapax) dokázaly ještě jednou zaplnit kokpity a v Arábii se tak neexistujícímu publiku představilo 20 pilotů. Mezi nimi byl coby zajímavý debutant mistr Evropy F3, Lando Norris. Junior McLarenu příští rok ve Formuli 2 nastoupí vedle Brazilce Sette-Camary za stáj Carlin, debut si ovšem odbyl v těžce zkoušeném týmu Adriana Campose. K Rapaxu se ještě jednou vrátil bývalý pilot F1, Roberto Merhi.
O nejlepší časy tito jezdci ovšem nezápolili. Pole-position si zajistil talentovaný Rus Artem Markelov a daroval tak v nejlepším slova smyslu „své stáji“ Russian Time při jejím posledním vystoupení první startovní místo. Lze počítat s tím, že se po finále vytratí z obzoru stejně tak, jako jeho tým. Za ním se ke startu směli seřadit Nyck de Vries (Racing Engineering), Antonio Fuoco (Prema), Oliver Rowland (DAMS), Norman Nato (Arden) a teprve jako 6. mistr Charles Leclerc. Norris dosáhl 14. času.
Výsledek kvalifikace:
1 | 6 | A. Markelov | RUSSIAN TIME | 10 | 1:47.181 | ||||
2 | 3 | N. de Vries | Racing Engineering | 10 | 1:47.387 | 0.206 | |||
3 | 2 | A. Fuoco | PREMA Racing | 11 | 1:47.575 | 0.394 | |||
4 | 9 | O. Rowland | DAMS | 9 | 1:47.617 | 0.436 | |||
5 | 20 | N. Nato | Pertamina Arden | 10 | 1:47.676 | 0.495 | |||
6 | 1 | C. Leclerc | PREMA Racing | 10 | 1:47.692 | 0.511 | |||
7 | 5 | L. Ghiotto | RUSSIAN TIME | 9 | 1:47.753 | 0.572 | |||
8 | 7 | N. Macušita | ART Grand Prix | 8 | 1:47.759 | 0.578 | |||
9 | 14 | S. Sette Câmara | MP Motorsport | 10 | 1:47.824 | 0.643 | |||
10 | 8 | A. Albon | ART Grand Prix | 5 | 1:47.957 | 0.776 | |||
11 | 12 | Á. Palou | Campos Racing | 10 | 1:48.127 | 0.946 | |||
12 | 10 | N. Latifi | DAMS | 9 | 1:48.201 | 1.020 | |||
13 | 18 | L. Delétraz | Rapax | 10 | 1:48.212 | 1.031 | |||
14 | 11 | L. Norris | Campos Racing | 10 | 1:48.404 | 1.223 | |||
15 | 15 | J. King | MP Motorsport | 10 | 1:48.476 | 1.295 | |||
16 | 17 | S. Ferrucci | Trident | 10 | 1:48.538 | 1.357 | |||
17 | 21 | S. Gelael | Pertamina Arden | 11 | 1:48.609 | 1.428 | |||
18 | 4 | G. Malja | Racing Engineering | 10 | 1:48.671 | 1.490 | |||
19 | 19 | R. Merhi | Rapax | 12 | 1:48.794 | 1.613 | |||
20 | 16 | N. Jeffri | Trident | 11 | 1:50.201 | 3.020 |
Hlavní sobotní závod
Poleman Markelov vyrazil za umělého osvětlení sobotního večera výborně a špičku udržel, zatímco se ostatní za ním poslušně seřadili víceméně v pořadí startu. Rus měnil pneumatiky již po 7 kolech, stejně tak, jako konkurence bezprostředně za ním, Rowland, Fuoco, Macušita a King.
V dalším průběhu závodu za sebou Rus ovšem Rowlanda neudržel a když závěrem podniku měnili pneumatiky i piloti s odlišnou strategií (především Leclerc a de Vries), byl Angličan v čele. Právě teď ale závod ožil. Leclerc na svěžím obutí obřími skoky doháněl vedoucí dvojici – i on ale musel tři kola před cílem povolit a závod skončil v pořadí Rowland, Markelov, Fuoco a Leclerc.
Pro Rowlanda a Fuoca ovšem znamenala následující technická přejímka zlé procitnutí: Pilot DAMSu byl diskvalifikován pro přílišné opotřebování plaňky spodku vozu a Ital kvůli nedovoleně nízkému tlaku pneumatik! Z vítězství se tedy mohl těšit Markelov, který tak své stáji Russian Time daroval před posledním závodem roku vedení v hodnocení konstruktérů.
Výsledek hlavního závodu:
1 | 6 | A. Markelov | RUSSIAN TIME | 31 | 59:34.767 | 6.679 | ||||
2 | 1 | C. Leclerc | PREMA Racing | 31 | 59:51.032 | 22.944 | ||||
3 | 5 | L. Ghiotto | RUSSIAN TIME | 31 | 1:00:00.205 | 32.117 | ||||
4 | 3 | N. de Vries | Racing Engineering | 31 | 1:00:01.948 | 33.860 | ||||
5 | 10 | N. Latifi | DAMS | 31 | 1:00:04.464 | 36.376 | ||||
6 | 7 | N. Macušita | ART Grand Prix | 31 | 1:00:06.741 | 38.653 | ||||
7 | 8 | A. Albon | ART Grand Prix | 31 | 1:00:09.385 | 41.297 | ||||
8 | 15 | J. King | MP Motorsport | 31 | 1:00:15.406 | 47.318 | ||||
9 | 14 | S. Sette Câmara | MP Motorsport | 31 | 1:00:18.072 | 49.984 | ||||
10 | 18 | L. Delétraz | Rapax | 31 | 1:00:27.123 | 59.035 | ||||
11 | 4 | G. Malja | Racing Engineering | 31 | 1:00:35.965 | 67.877 | ||||
12 | 12 | Á. Palou | Campos Racing | 31 | 1:00:39.363 | 71.275 | ||||
13 | 20 | N. Nato | Pertamina Arden | 31 | 1:00:46.976 | 78.888 | ||||
14 | 17 | S. Ferrucci | Trident | 31 | 1:00:56.263 | 88.175 | ||||
15 | 21 | S. Gelael | Pertamina Arden | 31 | 1:00:58.562 | 90.474 | ||||
16 | 19 | R. Merhi | Rapax | 30 | 1:00:36.523 | -1 kolo | ||||
9 | O. Rowland | DAMS | 31 | 59:28.088 | Diskv. | |||||
2 | A. Fuoco | PREMA Racing | 31 | 59:51.017 | 22.929 | |||||
11 | L. Norris | Campos Racing | 5 | 9:57.311 | Nedojel | |||||
16 | N. Jeffri | Trident | 0 | nedojel |
Nedělní sprint
Do posledního závodu prvního ročníku „nové“ Formule 2 směl z prvního místa vyrazit Jordan King, Angličan z nizozemského týmu MP ovšem této výhody nevyužil. Již v první zatáčce se kolem něj přehnali týmoví kolegové ARTu, Alexander Albon Albon a Nobuharu Macušita, stejně tak jako jezdec DAMSu Latifi.
Leclerc držel úvodem šestou pozici, v dalších kolech ovšem předvedl silný tah kupředu. Již po 13 kolech dýchal na záda třetímu Macušitovi, kterého hned předjel. Čtyři kola před koncem se posunul před Latifiho a začal dorážet na lídra Albona. V posledním kole závodu se odvážným manévrem skutečně dostal na špičku a zakončil svou mistrovskou sezonu jak se patří triumfem před Albonem a Latifim.
Artem Markelov si šestým místem zajistil titul vice-mistra a společně s pátým Ghiottem se zasloužili i vítězství stáje Russian Time v hodnocení konstruktérů.
Výsledek nedělního sprintu
1 | 1 | C. Leclerc | PREMA Racing | 22 | 41:36.188 | |||||
2 | 8 | A. Albon | ART Grand Prix | 22 | 41:37.481 | 1.293 | ||||
3 | 10 | N. Latifi | DAMS | 22 | 41:39.395 | 3.207 | ||||
4 | 7 | N. Macušita | ART Grand Prix | 22 | 41:40.293 | 4.105 | ||||
5 | 5 | L. Ghiotto | RUSSIAN TIME | 22 | 41:41.140 | 4.952 | ||||
6 | 6 | A. Markelov | RUSSIAN TIME | 22 | 41:50.946 | 14.758 | ||||
7 | 9 | O. Rowland | DAMS | 22 | 41:51.634 | 15.446 | ||||
8 | 14 | S. Sette Câmara | MP Motorsport | 22 | 42:00.983 | 24.795 | ||||
9 | 3 | N. de Vries | Racing Engineering | 22 | 42:05.449 | 29.261 | ||||
10 | 19 | R. Merhi | Rapax | 22 | 42:05.877 | 29.689 | ||||
11 | 2 | A. Fuoco | PREMA Racing | 22 | 42:06.100 | 29.912 | ||||
12 | 12 | Á. Palou | Campos Racing | 22 | 42:07.187 | 30.999 | ||||
13 | 11 | L. Norris | Campos Racing | 22 | 42:07.752 | 31.564 | ||||
14 | 21 | S. Gelael | Pertamina Arden | 22 | 42:14.902 | 38.714 | ||||
15 | 17 | S. Ferrucci | Trident | 22 | 42:15.793 | 39.605 | ||||
16 | 16 | N. Jeffri | Trident | 22 | 42:19.498 | 43.310 | ||||
17 | 4 | G. Malja | Racing Engineering | 22 | 42:25.847 | 49.659 | ||||
18 | 20 | N. Nato | Pertamina Arden | 19 | 36:42.542 | DNF | ||||
18 | L. Delétraz | Rapax | 18 | 34:21.671 | DNF | |||||
15 | J. King | MP Motorsport | 11 | 22:03.538 | DNF |
Konečný stav šampionátu Formule 2 roku 2017
1. Charles Leclerc 282 b.
2. Artem Markelov 210 b.
3. Oliver Rowland 191 b.
4. Luca Ghiotto 185 b.
5. Nicholas Latifi 178 b.
6. Nobuharu Macušita 131 b.
7. Nyck de Vries 114 b.
8. Antonio Fuoco 98 b.
9. Norman Nato 91 b.
10. Alexander Albon 86 b.
Konečný stav hodnocení týmů:
1. Russian Time 395 b.
2. Prema Theodore 380 b.
3. DAMS 369 b.
4. ART 226 b.
5. Rapax 137 b.