Je mnoho jezdců v historii Formule 1, kteří se vystřídali za volanty svých monopostů. Ovšem od vzniku Formule 1, v roce 1950, se pokoušelo o úspěch ve Velkých cenách pouze 5 žen. Jako druhá vyzkoušela závody v monopostech F1 Lella Lombardi.
Narodila se 26.3.1943 v Itálii a zemřela 4.3.1992. Závodila v letech 1974-1976. V roce 1973 se Lombardiová úspěšně zúčastnila šampionátu Formule Ford, který v tomto roce vyhrála. V roce 1974 zkoušela štěstí ve Formuli 5000 s vozem Lola. V témže roce se poprvé posadila do vozu F1.
Díky sponzorům usedla do kokpitu vozu Brabham BT42-Ford týmu Allied Polymer Group při závodě v Brands Hatch. Do tohoto závodu se nekvalifikovala a v roce 1974 už se nepokusila kvalifikovat do závodu.
Rok 1975 byl pro Lellu a pro Formuli 1 vyjímečný. Lombardiová získala v tomto roce 0,5 bodu. Byl to historický úspěch pro ženy, Lombardiová byla v historii zatím jediná, které se podařilo bodovat v šampionátu F1. Lombardiová měla štěstí, že roku 1975 potkala multimilionáře hraběte „Gucci“ Zanona. On zakoupil pro italku rok starý vůz March 741 a zajistil jí start na všechny závody.
Do prvního závodu v Kyalami se Lombardiová kvalifikovala na 26. místě a dokonce předstihla Wilsona Fittipaldiho a Grahama Hilla. Závod však pro ní skončil v 23. kole poruchou motoru. Další závod ve Španělsku se kvalifikovala na 24. místě a v závodě dosáhla historického 0,5 bodu. Závod byl předčasně ukončen a Lombardiová v té chvíli jezdila na šestém místě. Závod nebyl počítaný jako úplný a tak všichni jezdci, kteří bodovali obdrželi pouze polovinu z bodového zisku.
Poté již nikdy Lombardiová nedosáhla výraznějšího úspěchu a v roce 1976 po závodě v Rakousku, ukončila svoje působení v F1. Poté se ještě snažila závodit se sportovními automobily a krátce po ukončení aktivní kariéry se u Lombardiové projevila rakovina, které 4.3.1992 podlehla. Svět F1 tak přišel o závodnici, která jako jediná zástupkyně ženského pohlaví dosáhla na body v šampionátu mistrovství světa formule 1.