Williams byl překvapen, že Albonova podlaha byla nelegální

Williams byl překvapen, že Albonova podlaha byla nelegální

Alexander Albon byl ze sobotní kvalifikace diskvalifikován, kvůli podlaze, která nebyla v souladu s pravidly. Williams tak zahájil vyšetřování, aby pochopil, proč Mezinárodní automobilové federace rozhodla, že je jeho nová podlaha příliš široká.

Pro Williams nebyla sobota tím dobrým dnem, jelikož ve třetím tréninku měl velkou nehodu Logan Sargeant, která mu i znemožnila účast v kvalifikaci, a Alexander Albon byl diskvalifikován z kvalifikace, kde zajel krásné osmé místo.

Britský tým nyní hledá odpovědi na otázku, proč jejich vlastní měření aktualizovaného vozu ukázalo, že upravená podlaha je v souladu s předpisy. Oblast podlahy před zadními pneumatikami byla shledána příliš širokou, aby vyhovovala objemovým pravidlům.

Williams byl šokován, že neprošel kontrolou po kvalifikaci, jelikož před ní několikrát svůj vůz kontroloval a měřil, aby byl v souladu s pravidly. Nicméně navzdory tomu, že podle vlastních měření byla nová podlaha legální, záleží pouze na tom, co uvádí měření FIA a to označilo novou podlahu za nelegální.

Šéf týmu Williams, James Vowles, v neděli ráno sdělil, jak jeho tým údaje FIA zaskočily: „Není to poprvé, co jsme byli kontrolováni,“ vysvětlil James Vowles. „Všechny tyto postupy samozřejmě dodržujeme a plníme od doby, kdy byly před několika lety zavedeny, a až dosud jsme nebyli odhaleni v nadměrné míře.“

„Nyní používáme spíše skenovací techniky než techniky fyzického měření, protože se nejedná pouze o jeden bod, který musíte sledovat – jedná se o výšky a šířky napříč některými poměrně složitými tvary.“

„Než jsme sem přijeli, skenovali jsme podlahu a vůz několikrát. V továrně se to dělo izolovaně s podlahou. Proběhlo to ještě v továrně. Stejně tak tomu bylo i tady ve čtvrtek. Všechny tyto výsledky jsme předvedli FIA, z nichž vyplývá, že naše podlaha je v souladu s předpisy. Záleží však na rozhodnutí FIA, na jejich měřeních a jejich systémech, a to plně akceptujeme.“

Vowles také uvedl, že neexistuje okamžitá odpověď na otázku, proč došlo k nesouladu mezi údaji. Naštěstí není úprava podlahy tak složitá a tým ji již upravuje.

„Nyní musíme pochopit, jak jsme se mohli mýlit ve vlastních měřeních a co musíme změnit z hlediska procesu. S okamžitou platností existuje pouze jedna oblast vozu, kterou jsme nedodrželi, a to je snadná náprava. Ale bez ohledu na to, pravidlo je pravidlo a je to černé na bílém.“

Šéf týmu také sdělil, že tým nese plnou odpovědnost za to, co se stalo, ale že si je jistý potenciálem vozu.

„Nemůžeme strávit hodiny práce vývojem aktualizační sady a nemůžeme chtít po našich jezdcích, aby dali všechno do hry, aby si zajistili bodované pozice, a pak to zahodit s tím, že nebudou úplně na všech hranicích předpisů.“

„Nikdo jiný než my sami za to není zodpovědný. Je to na našich bedrech. Nikdo jiný mimo to nemá žádnou odpovědnost. Musíme to řešit a dostat se k tomu s okamžitou platností.“

„Stále máme před sebou tento závodní víkend, kdy cítím, že máme dostatečně silné auto na to, abychom se mohli probojovat závodním polem. Vyhlídky na dnešek mě těší, protože auto zůstává rychlé a máme příležitost v závodě i mimo něj.“

„Pak nás čeká dalších devět závodů, ve kterých musíme znovu a znovu podávat perfektní výkony, abychom získali body a probojovali se do šampionátu. Tohle není standard, který bych chtěl, abychom si tento víkend drželi, ale teď uděláme změnu procesu, abychom zajistili, že se to nebude opakovat.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 začala pravidelně sledovat v roce 2020. V únoru 2022 se připojila k redakci SvětFormule.cz a kromě psaní článků se stará i o sociální sítě. Nevěnuje se jen F1, ale i nižším sériím.

Další články autora →