Výsledky VC Velké Británie: Norris první, první pódium pro Hülkenberga!

Výsledky VC Velké Británie: Norris první, první pódium pro Hülkenberga!

Dvanáctý závod letošní sezóny ovládl Lando Norris, druhý se umístil Oscar Piastri a třetí byl Nico Hülkenberg! Němec konečně získal svoje první pódiové umístění v kariéře ve formuli 1 po 239 startech!

Zahřívací kolo proběhlo za safety carem a všichni jezdci měli obuté pneumatiky do přechodných podmínek, protože trať byla z pohledu Ředitelství závodu stále ještě kluzká, zejména třetí sektor.

Na konci zahřívacího kola zajeli do boxů Russell, Leclerc, Hadjar, Bortoleto, Bearman, Colapinto a nazuli suché pneumatiky!

Lepší start do závodu měl Oscar Piastri, ale do první zatáčky dokázal Max Verstappen udržet vedení. Žluté vlajky během prvního kola! Liam Lawson byl mimo trať, protože kolidoval s Estebanem Oconem.

Lewis Hamilton ukazoval své zkušenosti v přechodných podmínkách, protože bojoval s Landem Norrisem o třetí pozici. Ve druhém kole aktivován virtuální safety car!

Ze závodu tak odstoupili Liam Lawson a Franco Colapinto. Argentinec odstoupil kvůli mechanickému problému s převodovkou.

Na konci 2. kola zamířil do boxů Andrea Kimi Antonelli, který obul taktéž suchou sadu pneumatik a vrátil se na třináctou pozici.

Ve 4. kole byl závod opět restartován. Zároveň Lewis Hamilton dostal informaci, že do 10 kol by měl přijít déšť. Ve stejném kole byl ve štěrku Gabriel Bortoleto, kde si poškodil zadní křídlo o bariéru, ale dokázal se z něho dostat. Brazilec dostal smyk a následně byl jenom pasažérem. Sauber následně přikázal, že má odstavit svůj monopost.

Mezitím Max Verstappen musel odolávat útokům Oscara Piastriho! Na trati se neustále něco děje a byl v 6. kole opět aktivován virtuální safety car!

V 7. kole zamířil do boxů Lance Stroll, obul suchou sadu pneumatik a vrátil se na dvanáctou pozici. Týmy postupně informovaly své jezdce o vývoji počasí. Lze očekávat, že přijde lehký déšť a následně velmi silný déšť. Na konci kola byl virtuální safety car deaktivován.

Max Verstappen se opět musel bránit jezdci McLarenu. Nizozemec několikrát jel spíše bokem, ale ani to mu nebylo moc platné, protože na konci 8. kola převzal vedení Oscar Piastri. Zároveň jezdci začali reportovat, že začíná opět pršet.

V 10. kole Charles Leclerc předjel Andreu Kimiho Antonelliho v boji o 15. pozici. Prozatím se risk se suchou sadou pneumatik nevyplatil Monačanovi. Ital ve službách Mercedesu zamířil do boxů a nasadil pneumatiky do přechodných podmínek.

V 11. kole začalo více pršet. Všichni piloti, co byli na suchých sadách pneumatik, okamžitě zamířili do boxů. Max Verstappen udělal chybu a propadl se na třetí pozici za Landa Norrise! Do boxů zamířili všichni z top 3 do boxů. Obuli nové zelené pneumatiky. Max Verstappen se opět vrátil na druhou pozici, protože Lando Norris měl pomalou zastávku v boxech kvůli levé přední pneumatice. K mechanikům zamířila většina závodního pole.

Podmínky na trati se zhoršovaly a ve 13. kole se opět Max Verstappen musel bránit Landu Norrisovi. Lewis Hamilton reportoval, že je to spíše na mokré pneumatiky.

Ve 14. kole byl aktivován safety car!

V 15. kole se počasí zlepšilo. Pořadí bylo: Piastri, Verstappen, Norris, Stroll, Hülkenberg, Gasly, Ocon, Hamilton, Russell a Alonso.

Na konci 17. kola zamířil do boxů safety car a opět se mohlo závodit! Oscar Piastri si restart pohlídal mistrovsky, protože dokázal okamžitě poodjet Red Bullu Maxe Verstappena.

George Russell dokázal předjet Lewise Hamiltona, který mu předjetí následně oplatil.

Ani jedno kolo se nedokázalo odjet! Aktivován safety car kvůli nehodě Isacka Hadjara. Francouz neviděl auto předním a narazil do Mercedesu italského pilota. Následně byl pasažérem a narazil do bariéry. Andrea Kimi Antonelli náraz dokázal ustát a pokračoval v závodě.

Pilot Stříbrných šípů zamířil na konci 20. kola do boxů, obul zelenou sadu pneumatik a propadl se na poslední pozici. Andrea Kimi Antonelli měl poškozený difuzor. Na konci 21. kola zajel do boxů safety car a závod byl opět restartován.

Oscar Piastri si opět pohlídal restart, ale předtím kontroverzně prudce zabrzdil a Max Verstappen do něj málem narazil. Následně pilot Red Bullu dostal smyk a propadl se na desátou pozici! Nizozemec se ale dále propadával polem! Čtyřnásobný mistr světa se nakonec vrátil na desátou pozici.

Na začátku 23. kola dostal Andrea Kimi Antonelli informaci, že má zajet do boxů a odstavit monopost. Oscar Piastri je vyšetřován za restart.

Ve 24. kole Lewis Hamilton byl mimo trať a toho využil George Russell, který se tak posunul na sedmou pozici. Jezdci měli velmi špatnou viditelnost kvůli vodě.

Oscar Piastri dostal penalizaci 10 sekund za porušení pravidel za safety carem.

Lewis Hamilton ve 27. kole se vrátil před Georgeho Russella. Pátý Pierre Gasly totiž způsobil vláček.

Júki Cunoda dostal taktéž penalizaci 10 sekund za způsobení kolize.

Pierre Gasly odváděl vynikající práci, protože držel za sebou Lewise Hamiltona. Až ve 30. kole se sedminásobný mistr světa posunul před francouzského pilota.

Nico Hülkenberg se pohyboval na skvělém čtvrtém místě a ve 31. kole začal vytvářet tlak na třetího Lance Strolla.

Opět Pierre Gasly odváděl defenzivní práci, protože George Russell se před něj nedokázal dostat ani v 35. kole. Nico Hülkenberg se ve stejném kole posunul na třetí pozici před Lance Strolla! Kanaďan se následně musel okamžitě bránit Ferrari Lewise Hamiltona. Sedminásobný mistr světa ukázal své zkušenosti a během ani ne jednoho kola se posunul na čtvrtou pozici.

Ve 37. kole Lewis Hamilton informoval tým, že přechod na suché pneumatiky bude do 5-10 kol.

Fernando Alonso ve 38. kole zamířil do boxů a obul žluté pneumatiky! Španěl se vrátil na čtrnáctou pozici. O kolo později zariskoval George Russell, zajel ke svým mechanikům, obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na třináctou pozici.

Ve 40. kole se risk pilotu Mercedesu nevyplatil, protože dostal hodiny, ale dokázal se vyhnout bariérám a propadl se na čtrnáctou pozici. Prozatím se nevyplatí přezout na suché pneumatiky.

Mezitím vedoucí Oscar Piastri měl náskok na třetího Nica Hülkenberga přes 32 sekund. Australan ale dostane 10 sekund penalizaci.

Na začátku 42. kola zamířil do boxů Lewis Hamilton, obul červenou sadu pneumatik a nepropadl se, protože ostatní za ním stavěli taktéž. Charles Leclerc se pak před svého týmového kolegu dostal na čtvrtou pozici. O kolo později stavěli Nico Hülkenberg a Charles Leclerc. Němec zůstal třetí a Monačan byl osmý.

Na začátku 43. kola zajel do boxů Oscar Piastri, odpykal si penalizaci 10 sekund a obul žlutou sadu pneumatik. Australan se následně vrátil na druhou pozici. Několik jezdců mělo hodiny na suchých pneumatikách.

Vedení se tak ujal Lando Norris, který zamířil do boxů o kolo později, žlutou sadu pneumatik a vrátil se na první pozici. Na svého týmového kolegu měl náskok 6 sekund.

Charles Leclerc se trápil, protože se po zastávce propadl až na čtrnáctou pozici. Oscar Piastri mezitím měl štěstí, protože málem neudržel svůj monopost na trati.

Nico Hülkenberg se stále držel na třetím místě a měl náskok 6,5 sekundy ve 47. kole na Lewise Hamiltona.

Lando Norris si udržoval náskok 6 sekund na druhého Oscara Piastriho.

Vítězem na Silverstonu se stal domácí Lando Norris! A na třetím místě dojel Nico Hülkenberg, který získal svoje první pódiové umístění v F1!

Pořadí

Jezdec

Tým

Ztráta v cíli

1

Lando Norris

McLaren

1:37:15.735

2

Oscar Piastri

McLaren

+6.812s

3

Nico Hülkenberg

Kick Sauber

+34.742s

4

Lewis Hamilton

Ferrari

+39.812s

5

Max Verstappen

Red Bull 

+56.781s

6

Pierre Gasly

Alpine

+59.857s

7

Lance Stroll

Aston Martin

+60.603s

8

Alexander Albon

Williams

+64.135s

9

Fernando Alonso

Aston Martin

+65.858s

10

George Russell

Mercedes

+70.674s

11

Oliver Bearman

Haas

+72.095s

12

Carlos Sainz

Williams

+76.592s

13

Esteban Ocon

Haas

+77.301s

14

Charles Leclerc

Ferrari

+84.477s

15

Júki Cunoda

Red Bull 

+1 kolo

NC

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

DNF

NC

Isack Hadjar

Racing Bulls

DNF

NC

Gabriel Bortoleto

Kick Sauber

DNF

NC

Liam Lawson

Racing Bulls

DNF

NC

Franco Colapinto

Alpine

DNF

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *