Výsledky VC Monaka: Norris zvítězil před Leclercem

Výsledky VC Monaka: Norris zvítězil před Leclercem

Osmý závod sezóny v uličkách Monaka ovládl Lando Norris, druhý se umístil Charles Leclerc a na třetím místě skončil Oscar Piastri. Jediní odstoupivší byli Pierre Gasly a Fernando Alonso.

Letošní VC Monaka byla netradiční, protože poprvé v historii byly nařízeny 2 povinné pitstopy pro všechny piloty. Mělo se tak docílit toho, že závod v uličkách Monaka bude napínavější a bude alespoň nějaká hypotetická šance na předjíždění díky zastávkám v boxech.

Před startem bylo cítit napětí, protože nikdo netušil, co má očekávat. Proto byla klíčová volba pneumatik na start. Z top 10 většina startovala na středně tvrdých pneumatikách, Liam Lawson vsadil na nejměkčí sadu pneumatik a Max Verstappen, Fernando Alonso, Lewis Hamilton obuli tvrdou sadu pneumatik.

Start závodu si nakonec pohlídal Lando Norris, který měl štěstí do první začátky, protože silně probrzdil, když se bránil Ferrari Charlese Leclerca. Monačan měl totiž lepší reakci na startu než Brit. Žluté vlajky kvůli Gabrielu Bortoletovi, který byl donucen vjet do bariéry v zatáčce před tunelem! Andrea Kimi Antonelli se rozhodl vedle pilota švýcarské stáje nacpat a Brazilec už neměl kam uhnout. Pilot Kick Sauberu ale dokázal vycouvat a dojet do boxů. Byl aktivován virtuální safety car. V boxech byl taky Cunoda, Gasly a Bearman. V závodě tak stále pokračovalo všech 20 pilotů.

Ve 4. kole jezdci opět mohli závodit na plno. Lando Norris tak měl na sebe nalepeného Charlese Leclerca. Třetí Oscar Piastri měl už ztrátu 3,5 sekundy.

Lando Norris ale i tak měl velmi pomalé tempo. Naopak jezdci na konci pole zajížděli velmi rychlé časy.

Dvojité žluté vlajky v 9. kole! Pierre Gasly měl ulomené levé přední kolo! Francouz ztratil na chvíli kontrolu nad autem při brzdění do šikany za tunelem a narazil do zadní části Júkiho Cunody. Pilot Red Bullu přežil kolizi bez nějakých velkých následků. Pilot Alpine dokázal dojet do boxů, mezitím na trati byly úlomky. Byla dokonce uzavřena boxová ulička. Vše bylo uklizeno až na konci 11. kola, kdy jezdci opět mohli jet na plno.

V 15. kole se Charles Leclerc dotazoval, jaká je strategie ohledně Landa Norrise – jestli s ním má zůstat nebo si ho nechat poodjet. Inženýr mu odpověděl, že má zůstat při McLarenu.

V 17. kole byli v boxech Fernando Alonso a Esteban Ocon. Španěl se vrátil až za pilota Racing Bulls a Isackovi Hadjarovi tak vyšel undercut. Následně Lewis Hamilton dostal informaci, že má zrychlit, když se mu uvolnila cesta před ním.

Na konci 18. kola byl sedminásobný mistr v boxech, obul opět tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na pátou pozici. Pilot Ferrari se tak posunul o 2 místa před Isacka Hadjara a Fernanda Alonsa. O kolo později byl u svých mechaniků vedoucí Lando Norris, nasadil bílou sadu pneumatik a vrátil se na čtvrtou pozici. Vedení v závodě tak přebral Charles Leclerc. Podruhé stavěl i Isack Hadjar, který tak splnil povinnost a už nebude muset stavět. Pilot Racing Bulls byl tak osmý.

V 21. kole stavěl Oscar Piastri, který měl pomalejší zastávku v boxech kvůli levé zadní pneumatice, obul bílou sadu pneumatik a propadl se na čtvrtou pozici.

Až na konci 22. kola zastavil Charles Leclerc, měl skvělou zastávku v boxech, obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na třetí pozici za Landa Norrise. Vedení přebral Max Verstappen, který prozatím nestavěl.

Na konci 28. kola zajel do boxů Max Verstappen, protože dojel jezdce o kolo zpět. Nizozemec nasadil středně tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na čtvrtou pozici za Oscara Piastriho. Do vedení se vrátil Lando Norris. To znamenalo, že top 5 měla splněné první pitstopy.

Britský pilot McLarenu si stěžoval, že ve 30. kole nejsou ukazovány modré vlajky jezdcům o kolo zpátky.

Ve 37. kole byl Gabriel Bortoleto již potřetí v boxech.  Ve 38. kole v předposlední zatáčce Fernando Alonso odstavil svůj monopost do únikové zóny! Španěl měl technický problém, když se mu začalo kouřit z monopostu.

Na začátku 49. kola zastavil podruhé v boxech Oscar Piastri, který obul bílou sadu pneumatik a propadl se na čtvrtou pozici. Max Verstappen hned dostal informaci, že má okamžitě zrychlit. Na undercut Australana reagoval Charles Leclerc, který nasadil žlutou sadu pneumatik a vrátil se před pilota McLarenu.

Následně na to reagoval Lando Norris, který zastavil v boxech, obul bílou sadu pneumatik a vrátil se před Charlese Leclerca. Vedení tak přebral Max Verstappen.

George Russell nevydržel pomalou jízdu Alexe Albona a v 50. kole si úmyslně zkrátil šikanu po tunelu, nicméně tato taktika se mu nevyplatila, protože dostal penalizaci v podobě průjezdu boxy. Brit na informaci reagoval, že radši nebude reagovat.

V 55. kole si tak britský pilot Stříbrných šípů odpykal penalizaci.

Na začátku 57. kola zajel ke své poslední zastávce Lewis Hamilton, obul žlutou sadu pneumatik a jelikož měl velký náskok, nepřišel o žádnou pozici. Z top 5 tak jediný Max Verstappen ještě nestavěl dvakrát.

V 60. kole dělilo top 3 jen 1,5 sekundy. Nicméně Max Verstappen stále nestavěl v boxech. Charles Leclerc tak byl nalepený na zadním křídle Landa Norrise.

George Russell zajel ke svým mechanikům ke své první zastávce až v 65. kole. Britovi tak ale zbývala stále ještě jedna povinná zastávka v boxech.

Charles Leclerc se snažil něco vymyslet na Landa Norrise, ale bohužel v Monaku předjíždění je skoro nemožné. Monačan tak zhodnotil, že pilot McLarenu prostě jede pomalu.

V 70. kole se Lando Norris dotazoval, kde je Oscar Piastri, aby udělal tlak na Charlese Leclerca. Australan na Monačana ztrácel 2 sekundy.

Posledních 8 kol Charles Leclerc zkoušel tlačit na Landa Norrise, nicméně Brit neudělal ani jednu chybu a nedal Monačanovi jedinou šanci, aby alespoň naznačil útok.

V předposledním kole Max Verstappen splnil povinnost, zastavil podruhé v boxech, a propadl se na čtvrtou pozici. Nizozemec čekal na případné červené vlajky, které nepřišly.

Do vedení se tak vrátil Lando Norris a stal se vítězem v uličkách Monaka!

Pořadí
Jezdec
Tým Ztráta v cíli
1
Lando Norris
McLaren
2
Charles Leclerc
Ferrari +3.131
3
Oscar Piastri
McLaren +3.658
4
Max Verstappen
Red Bull +20.572
5
Lewis Hamilton
Ferrari +51.387
6
Isack Hadjar
Racing Bulls +1 kolo
7
Esteban Ocon
Haas +1 kolo
8
Liam Lawson
Racing Bulls +1 kolo
9
Alexander Albon
Williams +2 kola
10
Carlos Sainz
Williams +2 kola
11
George Russell
Mercedes +2 kola
12
Oliver Bearman
Haas +2 kola
13
Franco Colapinto
Alpine +2 kola
14
Gabriel Bortoleto
Kick Sauber +2 kola
15
Lance Stroll
Aston Martin +2 kola
16
Nico Hülkenberg
Kick Sauber +2 kola
17 Júki Cunoda Red Bull +2 kola
18
Andrea Kimi Antonelli
Mercedes +3 kola
19
Fernando Alonso
Aston Martin DNF
20
Pierre Gasly
Alpine DNF

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *