
Vítězem na okruhu Monza v Itálii se stal Max Verstappen, druhý se umístil Lando Norris a na třetím místě skončil Oscar Piastri. Během závodu nebyl povolán safety car. Red Bull tak poprvé vyhrál závod pod novým vedením bez Christiana Hornera.
V Chrámu rychlosti je 26 °C a teplota tratě dosahuje 44 °C. Z boxů bude startovat Isack Hadjar a Pierre Gasly.
Z top 10 všichni startovali na středně tvrdé sadě. Alex Albon, Esteban Ocon, Lance Stroll, Isack Hadjar a Pierre Gasly obuli tvrdou sadu. Jediný Liam Lawson na start zvolil nejměkčí sadu pneumatik.
Start
Nico Hülkenberg v zahřívacím kole dostal informaci, že má zajet do boxů a odstavit své auto. Němec tak do závodu neodstartuje.
Max Verstappen se hned po startu musel bránit Landu Norrisovi, který ho do první šikany donutil vyjet mimo trať. Nizozemec se tak udržel ve vedení. Charles Leclerc se dokázal dostat před třetího Oscara Piastriho, ale Australan během prvního kola vrátil zpět před Charlese Leclerca. Špatný start měl Andrea Kimi Antonelli, který se propadl o 4 pozice.
2. kolo
Na začátku kola pustil Max Verstappen před sebe Landa Norrise po nařízení týmu. Toho se do první šikany snažil využít Oscar Piastri i Charles Leclerc, který se opět dostal před Australana na třetí místo.
3. kolo
Lando Norris si postupně dokázal vybudovat lehký náskok přes 0,5 sekundy na druhého Maxe Verstappena, který si ale snažil připravit půdu na útok na hlavní rovince.
4. kolo
Nizozemec si připravil útok do první šikany a byl úspěšný! Pilot Red Bullu se tak vrátil na první pozici před Landa Norrise. Třetí Charles Leclerc ztrácel necelé 3 sekundy.
5. kolo
Pozadu nezůstával k radosti domácích tifosi Lewis Hamilton, který se již pohyboval na sedmé pozici. Ferrari totiž bylo nejrychlejší na rovinkách.
6. kolo
Oscar Piastri do první šikany dokázal předjet Charlese Leclerca, který se snažil bránit, ale Australan si vše pohlídal.
7. kolo
Lewis Hamilton předjel Gabriela Bortoleta a posunul se na šestou pozici.
9. kolo
George Russell byl nalepený na zadním křídle Charlese Leclerca, nicméně Monačan měl taktéž DRS a tak Brit prozatím nemohl provést útok. Esteban Ocon dostal penalizaci 5 sekund za vytlačení Lance Strolla mimo trať.
10. kolo
Max Verstappen si dokázal vypracovat náskok 3,5 sekundy na druhého Landa Norrisse a McLaren prozatím nedokázal najít odpověď na rychlost Red Bullu. Mezitím George Russell vytvářel tlak na Monačana.
14. kolo
Max Verstappen neustále zvyšoval náskok na piloty McLarenu. Mezitím Charles Leclerc dokázal odolávat Mercedesu Georgeho Russella. A Gabriel Bortoleto na sedmém místě vedl DRS vláček aut za sebou.
19. kolo
Prvním pilotem, který přezouval ze středně tvrdých na tvrdou sadu byl Oliver Bearman. Brit se tak propadl na poslední pozici.
20. kolo
Na pitstop Haasu reagoval Júki Cunoda, který stavel o kolo později a dokázal se udržet před Oliverem Bearmanem. Nicméně Brit měl zahřáté pneumatiky a předjel Japonce. Red Bullu tak strategie nevyšla.
21. kolo
Následovaly další zastávky pilotů ze středu pole. Fernando Alonso se dokázal díky lepší zastávce v boxech dostat před Gabriela Bortoleta.
25. kolo
Fernando Alonso jel velmi pomalu, zajel do boxů a odstoupil. Španělovi selhalo zavěšení na pravém předním kole.
28. kolo
Byl v boxech George Russell, obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na dvanáctou pozici.
29. kolo
Na undercut pilota Mercedesu nikdo nereagoval a do boxů místo toho zamířil jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli, který udělal úspěšný overcut na Gabriela Bortoleta.
34. kolo
K mechanikům zamířil Charles Leclerc, který probrzdil při nájezdu do boxů! Monačan obul bílou sadu pneumatik a propadl se na šestou pozici. George Russell ztrácel na pilota Ferrari přes 4 sekundy.
37. kolo
Max Verstappen zajel do boxů, obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na třetí pozici. Vedení přebral Lando Norris.
39. kolo
Lewis Hamilton byl taktéž v boxech a nasadil bílou sadu pneumatik. Brit se vrátil na devátou pozici.
41. kolo
Ve druhé šikaně žluté vlajky! Kontakt mezi Oliverem Bearmanem a Carlosem Sainzem. Oba se roztočili, ale dokázali dále pokračovat.
44. kolo
Piloti McLarenu prozatím kroužili na prvních dvou místech, ale ani jeden z nich ještě nestavěl. Do konce zbývalo 10 kol.
46. kolo
Do boxů zajel Oscar Piastri, obul červenou sadu pneumatik a vrátil se na třetí pozici. Lando Norris byl o situaci informován a jen poznamenal, že nechce žádný undercut. Závodní inženýr ho ujistil, že to nenastane.
47. kolo
U svých mechaniků byl Lando Norris, který byl zdržen v boxech u přední levé pneumatiky, která nebyla řádně utažena. Brit se tak vrátil na třetí pozici za Oscara Piastriho! Do vedení se vrátil Max Verstappen.
48. kolo
Max Verstappen dostal informaci, že udělal všechnu těžkou práci a má dovést monopost bezpečně do cíle. Na to zareagoval čtyřnásobný mistr světa zareagoval se slovy, že na to bude tlačit.
49. kolo
McLaren nařídil týmovou režii ve prospěch Landa Norrise. Oscar Piastri uposlechl kvůli pomalé zastávce a následně mohl se svým kolegou závodit.
Cíl závodu
Poprvé od roku 2019 vyhrál pole sitter taky i závod. Max Verstappen dominoval v Chrámu rychlosti! Andrea Kimi Antonelli dostal 5 sekundovou penalizaci! Ital se tak z osmé pozice propadl na devátou.
Pořadí |
Jezdec |
Tým |
Ztráta v cíli |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull |
1:13:24.325 |
2 |
Lando Norris |
McLaren |
+19.207s |
3 |
Oscar Piastri |
McLaren |
+21.351s |
4 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
+25.624s |
5 |
George Russell |
Mercedes |
+32.881s |
6 |
Lewis Hamilton |
Ferrari |
+37.449s |
7 |
Alexander Albon |
Williams |
+50.537s |
8 |
Gabriel Bortoleto |
Kick Sauber |
+58.484s |
9 |
Andrea Kimi Antonelli |
Mercedes |
+59.762s |
10 |
Isack Hadjar |
Racing Bulls |
+63.891s |
11 |
Carlos Sainz |
Williams |
+64.469s |
12 |
Oliver Bearman |
Haas |
+79.288s |
13 |
Júki Cunoda |
Red Bull |
+80.701s |
14 |
Liam Lawson |
Racing Bulls |
+82.351s |
15 |
Esteban Ocon |
Haas |
+1 kolo |
16 |
Pierre Gasly |
Alpine |
+1 kolo |
17 |
Franco Colapinto |
Alpine |
+1 kolo |
18 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
+1 kolo |
– |
Fernando Alonso |
Aston Martin |
DNF |
– |
Nico Hülkenberg |
Kick Sauber |
DNF |
Formule 1 nejsou jen úspěšní jezdci, ale i špičkové týmy. Ferrari, které udává tempo od samého počátku šampionátu, týmy založené závodníky jako McLaren či Williams, nebo noví šampioni Mercedes a Red Bull.