
Sedmý závod v Imole ovládl Max Verstappen, na druhém místě se umístil Lando Norris a třetí byl Oscar Piastri. Závod ovlivnil jeden virtuální safety car a jeden klasický safety car.
Lewis Hamilton, Andrea Kimi Antonelli, Nico Hülkenberg, Oliver Bearman a Júki Cunoda zvolili na start závodu bílé pneumatiky, zbytek pole obul středně tvrdou sadu pneumatik. Júki Cunoda startoval z boxové uličky.
Odpich na startu měl vynikající Oscar Piastri, Max Verstappen se musel bránit třetímu Mercedesu George Russella, nicméně do druhé zatáčky Max Verstappen vše vsadil na jednu kartu, byl dlouhý na brzdách a obdivuhodně se po vnější straně dostal do vedení před pilota McLarenu! Australan vůbec nečekal útok tak z dálky a následně už neměl moc možností, jak zabránit Maxovi Verstappenovi jít na první pozici.
Esteban Ocon po prvním kole zajel do boxů, obul bílou sadu pneumatik a vrátil se na poslední pozici.
Ve třetím kole byl mimo trať ve štěrku Pierre Gasly po souboji s Charlesem Leclercem a propadl se o čtyři pozice.
V 7. kole Monačan hlásil, že pneumatiky se chovají lépe než se očekávalo. Pilot Ferrari byl na devátém místě a snažil se dostat před Lance Strolla, který byl v DRS vláčku.
V 9. kole Lando Norris poprvé zaútočil na Georgeho Russella, ale pilot Stříbrných šípů zkušeně držel Brita za sebou. O kolo později svému inženýrovi reportoval, že neví, jak dlouho vydrží aktuální tempo, které je na něj až moc vysoké. Lando Norris opět zkusil útok, tentokrát byl i na trávě, ale třetí pozici stále hájil pilot Mercedesu.
Až v 11. kole do druhé šikany byl Lando Norris dostatečně šikovný a dokázal předjet Georgeho Russella a posunul se na třetí pozici.
Na konci 11. kola zamířil do boxů několik pilotů včetně Georgeho Russella, který se tak propadl na šestnáctou pozici. Undercut se povedl Ferrari s Charlesem Leclercem, který stavěl o kolo dříve a tak těsně předjel Brita, když se vracel z boxů. Italské stáji prozatím strategie vyšla na výbornou.
Na začátku 14. kola Oscar Piastri zamířil do boxů, obul bílou sadu pneumatik a propadl se na 12. pozici. Australan měl pomalejší zastávku v boxech a tak Max Verstappen nebyl pod tlakem a do boxů prozatím nezamířil.
Júki Cunoda dostal v 18. kole informaci, že je za ním Oscar Piastri a má ho udržet za sebou, nicméně Australan za Japoncem nezůstal ani kolo od této informace a dokázal monopost Red Bullu velmi rychle předjet. Pilot McLarenu se snažil probít polem co nejrychleji, ale Max Verstappen prozatím ve vedení na jeho postup nereagoval.
Ve 21. kole Charles Leclerc předjel Júkiho Cunodu a posunul se na jedenáctou pozici. Pilot Ferrari následoval progres Oscara Piastriho a probíjel se polem.
Ve 23. kole George Russell reportoval, že má nějaké problémy s monopostem, protože Brit se trápil a byl na třetí pozici. Inženýr mu odpověděl, že procházejí data, ale prozatím nic nenašli.
Ve 26. kole dokázal Oscar Piastri předjet šestého Lewise Hamiltona, který byl zaseknutý za Mercedesem italského pilota. O kolo později předjel i Andreu Kimiho Antonelliho.
Na konci 29. kola zajel ke svým mechanikům Lando Norris, obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na sedmou pozici před Charlese Leclerca. Hned po výjezdu z boxů byly vyvěšeny žluté vlajky a následně virtuální safety car kvůli monopostu Estebana Ocona, který zastavil mimo trať kvůli technickým problémům s pohonnou jednotkou.
Do boxů tak v následujícím kole okamžitě zajel Max Verstappen, obul tvrdou sadu pneumatik a pohodlně se vrátil do vedení. Do boxů následně zamířili skoro všichni piloti. Jeden z mála, který nestavěl, byl Aston Martin. Britský tým zariskoval a nechal své jezdce na trati. Charles Leclerc nadával na virutální safety car, protože tak přišel o výhodu undercutu.
Max Verstappen měl náskok přes 22 sekund před Oscarem Piastrim, který stavěl až v 31. kole. Australanovi to vyšlo přesně, protože jakmile vyjel z boxů, tak byl závod opět odmáván zelenou vlajkou. Pořadí tak bylo: Verstappen, Norris, Albon, Piastri, Hadjar, Antonelli, Hamilton, Alonso, Leclerc, Stroll.
Charles Leclerc měl ale vynikající závodní tempo a dokázal rychle předjet i Fernanda Alonsa.
Ve 34. kole se Lewis Hamilton konečně dočkal, když předjel Andreu Kimiho Antonelli a byl šestý. Brit o 2 kola později předjel i Isacka Hadjara a posunul se na pátou pozici.
V 38. kole Charles Leclerc předjel sedmý Mercedes a jal se stíhat pilota Racing Bulls. Ferrari tak v závodě dokázalo eliminovat blamáž z kvalifikace.
Ve 40. kole Oscar Piastri předjel třetího Alexe Albona, který odváděl vynikající práci s Williamsem.
Ve 41. kole byl Charles Leclerc už šestý a začalo se schylovat k týmovému souboji.
Ve 46. kole Andrea Kimi Antonelli musel odstavit svůj monopost kvůli technickým problémům. Byly vyvěšeny žluté vlajky a následně aktivován safety car! Do boxové uličky tak zamířila většina pilotů. Charles Leclerc byl informován, že nemůže stavět, protože Ferrari nemá další použitelnou sadu. Monačan se dožadoval softů, nicméně zůstal na tvrdých pneumatikách. Lando Norris měl těsný výjezd z boxů s Alexem Albonem.
Pořadí za safety carem v 48. kole: Verstappen, Piastri (nestavěl), Norris, Leclerc (nestavěl), Albon, Russell (nestavěl), Hamilton, Sainz, Hadjar a Hülkenberg.
Až v 51. kole byl monopost Mercedesu úspěšně odklizen a o kolo později bylo umožněno pilotům o kolo zpět se vrátit do stejného kola. Na konci 53. kola zajel do boxů safety car a závod byl konečně restartován.
Max Verstappen si zkušeně restart pohlídal a Charles Leclerc se musel bránit Alexovi Albonovi. Čerstvé pneumatiky zafungovaly lépe až po půl kole na rozdíl od těch, které byly použité. Nizozemec si okamžitě vybudoval pohodlný náskok na piloty McLarenu.
V 57. kole Lewis Hamilton předjel svého bývalého kolegu George Russella a posunul se na šestou pozici.
V 58. kole Lando Norris dokázal předjet Oscara Piastriho a byl druhý! Brit využil výhody čerstvějších pneumatik a piloti McLarenu dodrželi papájová pravidla. Mezitím Alex Albon byl nalepený na zadním křídle Charlese Leclerca.
V 60. kole zaútočil Alex Albon na Charlese Leclerca, nicméně Monačan dokázal udržet vnitřní stopu a vyvezl pilota Williamsu do štěrku a toho okamžitě využil Lewis Hamilton, který se tak posunul na pátou pozici.
O kolo později Brit předjel i svého týmového kolegu a byl již čtvrtý. Incident mezi Charlesem Leclercem a Alexem Albonem byl zaznamenám.
Ani v 62. kole Alex Albon nedokázal dostat se před Charlese Leclerca, který výborně manévroval svoje Ferrari. Pilot Williamsu byl doslova nalepený na zadním křídle.
Monačan nicméně dostal v posledním kole příkaz, že má přepustit pozici a Alex Albon byl pátý.
Vítězem v Imole se stal Max Verstappen!
Pořadí | Jezdec | Tým | Ztráta v cíli |
1 | Max Verstappen | Red Bull | 1:31:33.199 |
2 | Lando Norris | McLaren | +6.109s |
3 | Oscar Piastri | McLaren | +12.956s |
4 | Lewis Hamilton | Ferrari | +14.356s |
5 | Alexander Albon | Williams | +17.945s |
6 | Charles Leclerc | Ferrari | +20.774s |
7 | George Russell | Mercedes | +22.034s |
8 | Carlos Sainz | Williams | +22.898s |
9 | Isack Hadjar | Racing Bulls | +23.586s |
10 | Júki Cunoda | Red Bull | +26.446s |
11 | Fernando Alonso | Aston Martin | +27.250s |
12 | Nico Hülkenberg | Kick Sauber | +30.296s |
13 | Pierre Gasly | Alpine | +31.424s |
14 | Liam Lawson | Racing Bulls | +32.511s |
15 | Lance Stroll | Aston Martin | +32.993s |
16 | Franco Colapinto | Alpine | +33.411s |
17 | Oliver Bearman | Haas | +33.808s |
18 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | +38.572s |
NC | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | DNF |
NC | Esteban Ocon | Haas Ferrari | DNF |