
První sprint sezóny 2025 ovládl Lewis Hamilton, druhý se umístil Oscar Piastri a na třetím místě skončil Max Verstappen. Sprint byl převážně o práci s pneumatikami.
V Šanghaji bylo 22°C a sprint byl vypsán na 19 kol. Jediná změna pořadí oproti sprintové kvalifikaci byla v tom, že Nico Hülkenberg startoval po úpravě monopostu z boxů. Pirelli ještě přes noc upravilo minimální tlaky v pneumatikách, kdy byla zvednuta hodnota o 1 PSI – na to už nemohly týmy reagovat, protože byly v režimu parc fermé. Všichni jezdci obuli středně tvrdé pneumatiky.
Start sprintu si pohlídal Lewis Hamilton před Maxem Verstappenem. Naopak Lando Norris v prvním kole udělal chybu a propadl se až na desátou pozici.
George Russell na konci prvního kola se dokázal dostat na čtvrtou pozici před Charlese Leclerca.
Lewis Hamilton na začátku třetího kola dokázal mít náskok přes 1 sekundu na druhého Maxe Verstappena, který tak nemohl používat systém DRS.
Následně probíhaly souboje ve středu pole. V 6. kole byl stále Lando Norris zaseknutý na konci první desítky, konkrétně na devátém místě. Brit si v 8. kole stěžoval na stav svých předních pneumatik. Zároveň Max Verstappen začal vyvíjet tlak na vedoucího Lewise Hamiltona.
V 9. kole opět Lewis Hamilton dokázal získat náskok přes 1 sekundu a Max Verstappen nemohl používat systém DRS. V této části sprintu se vyčkávalo, kdo bude mít rychlejší degradaci pneumatik.
V 11. kole Max Verstappen se musel začít bránit tlaku Oscara Piastriho. Na konci kola zamířil do boxů Carlos Sainz a stavěl pro nové středně tvrdé pneumatiky. Španěl se propadl na poslední pozici.
Na začátku 14. kola do první začátky se musel bránit Max Verstappen před McLarenem Oscara Piastriho. Nizozemec si stěžoval, že mu odešly přední pneumatiky. Z toho profitoval Lewis Hamilton, který si dokázal poprvé vybudovat náskok přes 2 sekundy.
V 15. kole Oscar Piastri zaútočil na rovince na Maxe Verstappena, což se mu podařilo, a jal se stíhat vedoucího Lewise Hamiltona. Nizozemec se nijak extra nebránil.
V 17. kole Charles Leclerc začal tlačit na George Russella, který pomalu stahoval Maxe Verstappena.
V posledním kole se pokusil zaútočit Charles Leclerc na George Russella. Brit se dokázal ubránit.
Vítězem sprintu se stal Lewis Hamilton!
Pořadí | Jezdec | Tým | Ztráta v cíli | Kola | Body |
1 | Lewis Hamilton | Ferrari | – | 19 | 8 |
2 | Oscar Piastri | McLaren | 6.889s | 19 | 7 |
3 | Max Verstappen | Red Bull | 9.804s | 19 | 6 |
4 | George Russell | Mercedes | 11.592s | 19 | 5 |
5 | Charles Leclerc | Ferrari | 12.190s | 19 | 4 |
6 | Júki Cunoda | Racing Bulls | 22.288s | 19 | 3 |
7 | Andrea K. Antonelli | Mercedes | 23.038s | 19 | 2 |
8 | Lando Norris | McLaren | 23.471s | 19 | 1 |
9 | Lance Stroll | Aston Martin | 24.916s | 19 | – |
10 | Fernando Alonso | Aston Martin | 38.218s | 19 | – |
11 | Alexander Albon | Williams | 39.292s | 19 | – |
12 | Pierre Gasly | Alpine | 39.649s | 19 | – |
13 | Isack Hadjar | Racing Bulls | 42.400s | 19 | – |
14 | Liam Lawson | Red Bull | 44.904s | 19 | – |
15 | Oliver Bearman | Haas | 45.649s | 19 | – |
16 | Esteban Ocon | Haas | 46.182s | 19 | – |
17 | Carlos Sainz | Williams | 51.376s | 19 | – |
18 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | 53.940s | 19 | – |
19 | Nico Hülkenberg | Kick Sauber | 56.682s | 19 | – |
20 | Jack Doohan | Alpine | 1:00.212s | 19 | – |