
Závodní víkend v Kanadě začal prvním volným tréninkem. Charles Leclerc po necelých patnácti minutách chyboval a způsobil červenou vlajku. Nejrychlejší kolo předvedl Max Verstappen, hned za ním byli oba jezdci Williamsu.
Závodní víkend v Kanadě začal prvním volným tréninkem a jako první vyjel na trať Esteban Ocon za tým Haas. Americký tým tento víkend slaví svůj 200. závodní víkend speciální retro barvami a ladícími závodními kombinézami. Ocon vyjel na měkkých pneumatikách a následovaly jej další monoposty.
McLaren do Kanady přivezl několik vylepšení a Piastri měl na předních křídlech konstrukci pro sběr dat. Zároveň se do svého monopostu vrátil domácí jezdec Lance Stroll, který vynechal Velkou cenu v Barceloně kvůli zdravotním problémům.
V úvodních minutách se dostal do problémů Franco Colapinto, který se dokonce ocitl v protisměru. Krátký výlet mimo trať absolvoval také Kimi Antonelli a problémy v posledním sektoru řešil také Lando Norris.
Max Verstappen si stěžoval na posilovač řízení. „Sledujeme tento problém, ale z hlediska spolehlivosti nevidíme žádný problém,“ vysvětluje Verstappenovi situaci ohledně řízení jeho inženýr. Je mu doporučeno zůstat na trati, mistr světa jel na měkkých pneumatikách a zajel třetí nejrychlejší čas.
Čtvrt hodiny po začátku tréninku se Charles Leclerc ocitl ve zdi a způsobil první červenou vlajku víkendu. Opakované záběry ukázali, že zablokoval kolo, lízl trávu a netrefil zatáčku. Tím poškodil zavěšení a narazil přímo do protější zdi. Mechanici Ferrari budou mít co dělat, aby jeho monopost dali do pořádku pro druhý trénink, který začíná ve 23 hodin středoevropského času. „Moje chyba, měl jsem jet rovně. Myslel jsem, že to projedu, ale dotkl jsem se zdi, omlouvám se,“ hlásil Leclerc ve vysílačce. Monačan poškodil přední i zadní část svého Ferrari. Naštěstí sem tým nepřivezl žádné vylepšení, takže Leclerc nepoškodil žádné nové díly.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Režie mezitím ukázala těžké chvíle Gbriela Bortoleta, který předjížděl pomalého Hamiltona, a následně také Albona.
Jezdci vyrazili zpět na trať 37 minut před vypršením času. Oscar Piastri ještě neabsolvoval měřený pokus. Na prvních pozicích byli s nejrychlejšími časy Leclerc, Russell a Norris.
George Russell si zahrál na sekačku a projel se po trávě, napodobil jej také Lando Norris. Většina jezdců měla stále problémy udržet se na trati, přilnavost příliš nefungovala. V problémech byl také Lewis Hamilton, který udělal na trati piruetku. Mezitím šel na čelo pořadí Max Verstappen. Pěkné kolo zajel George Russell, který přeskočil Verstappena o 328 tisícin.
Nico Hülkenberg hledal hranu, což vedlo k lehkému dotyku Zdi šampionů, jeho jízdu to však nenarušilo, ale pro jistotu přispěchal k mechanikům na zkontrolování monopostu.
Všichni jezdci zkoušeli nejměkčí sadu pneumatik, velmi vysoko se drželi oba jezdci Williamsu. Albon byl na druhé pozici a Sainz na třetí, oba s minimální ztrátou na Verstappena. Williams měl ve Španělsku nepovedený víkend, ale věří, že tato trať bude jejich monopostu vyhovovat a že by se měli vrátit do první desítky. A podle prozatímních výkonů by mohli mít pravdu.
Lando Norris měl na svém monopostu flow-vis kapalinu, jelikož McLaren zkouší nové přední křídlo, hned v jedné z prvních zatáček však Brit vyjel mimo trať. Nakonec svůj čas nezlepšil a nacházel se stále na 12. pozici.
První pokutu víkendu obdržel Oscar Piastri, Australan nedodržel předepsanou rychlost v boxové uličce. Lando Norris byl vyšetřován za řádné nepoužití výjezdové zóny, ale trestu unikne.
Piloti na trati stále dělali příliš mnoho chyb a kanadské trať vypadala spíše jako ledová plocha, klouzalo to s monoposty pořádně. Chybovali opět Norris či Hamilton.
Poslední minuty na pořadí příliš nezměnily. Nejrychlejší kolo prvního volného tréninku předvedl Max Verstappen, za ním číhaly oba jezdci Williamsu v jedné desetině. Větší odstup měli Russell, Hamilton a Hadjar. McLareny se nacházely poměrně nízko, Norris na pozici číslo 7, Piastri až jedenáctý.
Pozice | Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Počet kol |
1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 1:13.193 | – | 28 |
2 | Alexander Albon | Williams | 1:13.232 | +0.039s | 28 |
3 | Carlos Sainz | Williams | 1:13.275 | +0.082s | 30 |
4 | George Russell | Mercedes | 1:13.535 | +0.342s | 29 |
5 | Lewis Hamilton | Ferrari | 1:13.620 | +0.427s | 30 |
6 | Isack Hadjar | Racing Bulls | 1:13.631 | +0.438s | 31 |
7 | Lando Norris | McLaren | 1:13.651 | +0.458s | 30 |
8 | Liam Lawson | Racing Bulls | 1:13.737 | +0.544s | 30 |
9 | Pierre Gasly | Alpine | 1:13.817 | +0.624s | 29 |
10 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:13.885 | +0.692s | 9 |
11 | Júki Cunoda | Red Bull Racing | 1:13.927 | +0.734s | 27 |
12 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:13.972 | +0.779s | 25 |
13 | Kimi Antonelli | Mercedes | 1:14.002 | +0.809s | 30 |
14 | Oscar Piastri | McLaren | 1:14.198 | +1.005s | 28 |
15 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:14.203 | +1.010s | 25 |
16 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber | 1:14.324 | +1.131s | 30 |
17 | Oliver Bearman | Haas | 1:14.520 | +1.327s | 30 |
18 | Esteban Ocon | Haas | 1:14.605 | +1.412s | 23 |
19 | Franco Colapinto | Alpine | 1:14.645 | +1.452s | 29 |
20 | Nico Hülkenberg | Kick Sauber | 1:14.821 | +1.628s | 28 |