Na letošního pilota Sauberu s největší pravděpodobností nezbude v královně motorsportu sedačka pro nadcházející sezónu.
Německý mladíček absolvoval svoji debutovou sezónu v královně motorsportu roku 2016, kdy hájil barvy dnes již neexistujícího týmu Manor a předváděl zpravidla dobré výkony, mezi kterými nejvíce vyčnívá ten z Velké ceny Rakouska, kde dokázal protnout cílovou pásku jako desátý a získal tak pro tým jediný bod v sezóně. Pro letošní sezónu jej angažoval tým Sauber a přestože stáj z Hinwillu disponovala nejméně konkurenceschopným vozem v celém startovním poli, dokázal si Wehrlein připsat celkem pět bodů a jasně zastínil svého švédského stájového kolegu Marcuse Ericssona, který naopak na body dosáhnout nedokázal. Švýcarská stáj ovšem počínaje příští sezónou bude plnit úlohu juniorského týmu Ferrari a tak pro Wehrleina jakožto pro juniora Mercedesu v týmu nezbylo místo.Ve startovním poli je k dispozici již pouze jen jedno volné místo a to u Williamsu, se kterým byl Němec stejně jako několik dalších pilotů také spojován, nicméně nyní se zdá, že Wehrleinovy šance na zisk této sedačky se pohybují už jen v teoretické rovině a vedle Lance Strolla usedne do kokpitu stáje z Grove s největší pravděpodobností jeden z dvojice Robert Kubica a Sergej Sirotkin.
Wehrleina tak nejspíše během příští sezóny ve Formuli 1 neuvidíme a Němec tak je nucen zvážit možnosti v jiných kategoriích. Nyní se objevily zprávy, které hovoří o možnosti jeho návratu do německého šampionátu cestovních vozů DTM, který před svým odchodem do F1 v roce 2015 opanoval a stal se historicky nejmladším šampionem této série. Tento rekord mu patří dodnes. O Wehrleinovi se hovoří v souvislosti s volným místem u Mercedesu, které se uvolnilo po odchodu kanadského závodníka Roberta Wickense, který podepsal smlouvu s týmem Schmidt Peterson Motorsports a v příští sezóně bude působit v Indycar.
Wehrlein ovšem není jediným kandidátem na tuto pozici. Dalším zmiňovaným jménem je bývalý pilot DTM a zároveň účastník třech volných tréninků Formule 1 Daniel Juncadella, který v německém šampionátu působil v sezónách 2013-2016, přičemž nedosáhl větších úspěchů. Jeho nejzdařilejší sezónou byl jeho debutový ročník 2013, kdy se v konečném pořadí umístil na šestnáctém místě a tento výsledek v dalších sezónách nevylepšil.
Dalším zmiňovaným jménem je dvacetiletý německý závodník Maximilian Günther, který v letošním roce obsadil za juniorem Mclarenu Lando Norrisem a novou posilou BMW v DTM Joelem Erikssonem třetí pozici v evropské Formuli 3. V loňské sezóně získal v této sérii Günther titul vicemistra, když nestačil pouze na tehdy dominantního současného pilota Williamsu Lance Strolla. Angažování nováčka na plný úvazek se ovšem jeví jako poměrně nelogický krok, neboť letošní sezóna bude pro Mercedes v DTM derniérou.
Ačkoli automobilka zatím sestavu nepotvrdila, je pravděpodobné, že pětice letošních jezdců Gary Paffett, Paul Di Resta, Lucas Auer, Edoardo Mortara a Maro Engel bude pod „stříbrným šípem“ bojovat i v příští sezóně. V případě šampiona z roku 2010 Di Resty však ještě před nedavnem nebylo jeho setrvání vůbec jisté, neboť i o něm se hovořil jako o kandidátovi na sedačku u Williamsu a to zejména po letošní Velké ceně Maďarska, kdy narychlo nahradil nemocného Felipeho Massu a se složitou situací si poradil relativně dobře. Není ovšem vyloučeno, že sestava „stříbrných šípů“ dozná v některém ze závodů změn. Tato možnost je reálná zejména již pro druhý podnik sezóny na Lausitzringu, který je na programu 19.-20. května a ve stejném termínu se také v Berlíně koná závod Formule E, ve které působí Edoardo Mortara s Maro Engelem. Rozhodnutí o tom, ve kterém z těchto dvou závodů jezdci nastoupí, bude záviset na jejich pozicích v obou šampionátech. V případě absence alespoň jednoho z pilotů je pravděpodobné, že by Mercedes sáhnul po Maximilianu Güntherovi.