Vowles krotí vášně ohledně motorů Mercedesu pro rok 2026

Vowles krotí vášně ohledně motorů Mercedesu pro rok 2026

Paddockem formule 1 kolují zvěsti, že Mercedes pro novou éru pravidel připravil skvělý motor, který může deklasovat zbytek pole. James Vowles však tyto teorie označuje za nepodložené spekulace a naznačuje, že za šířením tohoto příběhu může stát promyšlená taktika soupeřů.

Shrnutí článku

Dosud byl Mercedes vnímán jako jasný favorit na pozici nejlepšího dodavatele pohonných jednotek pro rok 2026. Pokud by se tato predikce naplnila, Williams by jako partnerský tým získal obrovskou výhodu. James Vowles však zůstává nohama na zemi a tvrdí, že aktuální aura neporazitelnosti německého výrobce je spíše uměle vytvořený mýtus.

Williams je pro sezónu 2026 považován za černého koně. Po letošním solidním pátém místě v šampionátu se britská stáj nachází v nejlepší formě za poslední roky. Klíčové je, že tým z Grove v posledních dvanácti měsících prakticky zastavil vývoj současného monopostu. Veškeré kapacity se už od začátku roku soustředí výhradně na revoluční sezónu 2026, což se projevuje i v pokročilé fázi výroby budoucího vozu. Tato strategie v kombinaci s pověstmi o síle Mercedesu vyvolává kolem týmu značná očekávání.

Vowles si je tohoto tlaku vědom a vysvětluje, proč by fanoušci i experti měli být v prognózách opatrní: „Nikdo nic neví. Žádný výrobce motorů neví, jak to dopadne. Část spekulací, které se objevily, byla snaha jednoho týmu a výrobce pohonných jednotek vytvořit příběh, aby dosáhli některých změn.“

„Ale nikdo to opravdu neví. Silně pochybuji, že Ferrari odvedlo špatnou práci, jsou velmi dobří v tom, aby to každý rok zvládli. Honda letos vyrobila motor, který je měřítkem pro ostatní, takže si nemyslím, že to bude jako v roce 2014, kdy byl náskok jednoho výrobce tak markantní, že se s ním svezly i všechny ostatní týmy. S Mercedesem pracujeme specificky na roce 2026 už od začátku roku 2024, kdy jsme podepsali smlouvu. Mohu říct jen to, že se na to připravili dobře. Uvidíme, jak se to projeví,“ popsal Vowles.

Podle většiny měřítek mají analytici dobrý důvod považovat pohonné jednotky Mercedesu za benchmark. Jejich výsledky mluví samy za sebe, a to jak z hlediska spolehlivosti, tak výkonu.

Je nevyhnutelné, že se Stříbrné šípy budou snažit jen stěží zopakovat svou dominanci z roku 2014, kdy došlo ke změně pravidel. Koneckonců, jejich tehdejší příprava na hybridní éru byla o mílové kroky před kýmkoli jiným. To však neznamená, že Mercedes nemá pro rok 2026 dobrou výchozí pozici.

V porovnání s novými výrobci pohonných jednotek, jako jsou Audi a Red Bull, má tým Tota Wolffa veškeré výhody. Od počtu zaměstnanců až po vývojová zázemí. Při pohledu na zavedenější jména, jako jsou Ferrari a Honda, zde také najdeme klíčové rozdíly. Tím snad nejvýznamnějším je fakt, že Honda původně oznámila, že po zavedení pravidel pro rok 2026 nebude ve formuli 1 pokračovat a teprve poté si to rozmyslela. Toto váhání stálo japonského výrobce několik měsíců vývoje. Ačkoliv to není rozsudek smrti, stále to představuje nezanedbatelné přerušení kontinuity. Ferrari mezitím v průběhu 21. století obecně vyrábělo silné motory. V nedávné paměti musela Scuderia čelit přetrvávajícím problémům se spolehlivostí pouze v první polovině roku 2022. Přesto se podle zpráv z posledních měsíců Ferrari u svého motoru potýkalo s několika zádrhely. Žádný z těchto problémů není vnímán jako fatální pro celou sezónu, ale přesto naznačují přístup s vysokou mírou rizika.

Samozřejmě, přesvědčení, že Mercedes bude mít výkonnou, elektricky efektivní a spolehlivou pohonnou jednotku, není zatím ničím podložené. Nic není jisté, dokud auta nezačnou v příští sezóně kroužit po okruzích.

Na druhou stranu i vlastní jezdci Jamese Vowlese mluvili o motoru Mercedesu pro rok 2026 v superlativech. Nedávno se k tomuto seznamu přidal i Pierre Gasly z Alpine, který prozradil své pozitivní informace o pokroku německé stáje. Z tohoto důvodu bude na ostatních výrobcích, aby vyvrátili obecný konsenzus o síle motorů Mercedes.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studentka ekonomky, kterou však velmi táhne psaní sportovních článků. V motorsportu ji nejvíce baví pokrývat cestu mladých talentů až na samotný vrchol. Kromě motorsportu píše články z hokeje, zimních sportů či tenisu.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *