Historicky první virtuální Le Mans ovládla posádka týmu Rebellion, která se ubránila před dotírajícím monopostem týmu ByKolles. V kategorii GTE kralovalo Porsche, za volantem vítězného monopostu seděl i vítěz skutečného závodu Nick Tandy.
Virtuální Le Mans zorganizovala ACO ve spolupráci s vedením WEC a Motorsport Games. Závod se odjel v termínu, ve kterém se měla původně konat skutečná 24hodinovka. Ta byla kvůli koronavirové pandemii odložena na září.
Pole position si vyjela posádka týmu ByKolles. Nejrychlejší kolo stanovil simracer Jernej Simončič.
V celkovém pořadí zvítězila posádka týmu Rebellion Racing ve spolupráci s e-sport týmem Williams. Ve virtuálním kokpitu se prostřídala čtveřice Raffaela Marciella, Louise Deletraze, Nikodema Wisniewskiho a Kuby Brzezinského.
🏆 @RebellionRacing @WilliamsEsports wins the first ever VIRTUAL 24 Hours of Le Mans!
Congratulations to the drivers @LouisDeletraz | @Team_Rmarciello | @KubaBrzezinski | R. Wiesnewski@oreca #01 @FIAWEC @MSportgames pic.twitter.com/P45Ix0YIZK
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 14, 2020
„Rebelové“ se do čela závodu dostali poté, co z vedoucí pozice vypadla posádka týmu Redline. Monopost pilotovaný Maxem Verstappenem a Landem Norrisem postihl v nočních hodinách technické problémy.
Rebelům, kterým patřilo číslo 1, se povedlo dostat do vedení po startu z 8. pozice. V druhé polovině závodu se pohodlně usadili na vedoucí pozici. Ve stejném kole se nacházely už jen dva další monoposty – sesterský monopost s číslem 13 a vůz týmu ByKolles.
Čtyři hodiny před koncem byly vyvěšeny červené vlajky a rozestupy mezi jednotlivými vozy se snížily. Tým ByKolles nasadil alternativní strategii a pokusil se průběh závodu zvrátit.
Posádka ByKollesu se ovšem musela vypořádat s penalizací, kterou obdržela za předčasný start. Kromě toho se naskytly potíže se simulátorem jednoho z pilotů. Přesto se v poslední půlhodině dotáhla na druhé místo posádky číslo 13.
Slovinský závodník Jernej Simončič prokázal své kvality už během páteční kvalifikace, nyní se rozhodl svou silnou pozici potvrdit. Pouhých 20 minut do konce se mu podařilo sesterský vůz vedoucích rebelů sesadit na třetí příčku.
An amazing battle going on for second place between the @RebellionRacing @WilliamsEsports and the @ByKOLLES with just 20 minutes to go!😱#LeMans24Virtual pic.twitter.com/VB9OIESarw
— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 14, 2020
Ačkoliv se Michael Romanidis, který monopost Rebellion Racing pilotoval, snažil předjetí svému slovinskému soupeři vrátit, nepodařilo se mu to. Simončič se následně vydal na stíhací jízdu za vedoucím Rebellion-Williamsem.
Během posledního stintu pilotoval monopost vedoucích rebelů Nikodem Wisniewski. Jeho náskok na druhý ByKolles se každým kolem snižoval, ale nakonec si mohl oddychnout. Do cíle 24hodinového virtuálního závodu totiž dojel jako první s náskokem 17,781 sekund.
ByKolles a posádka Rebellion-Williams s číslem 13 se musely spokojit se zbylými dvěma příčkami v kategorii LMP.
Nejvýše umístěným jezdcem z formule 1 byl společně s posádkou týmu Veloce Esports s číslem 24 Pierre Gasly. Společně s Jeanem-Éricem Vergném, Jarnem Opmeerem a Isaacem Gillissenem dojeli na pátém místě.
Smůlu měl během závodu ve skutečnosti úřadující vítěz Fernando Alonso. Ten závodil pro tým FA/RB Allinsports, jeho týmovým kolegou byl další z expilotů formule 1 Rubens Barrichello. Během první hodiny se Alonso srazil se Simonou de Silvestro, která řídila vůz kategorie GTE. Španělský závodník byl potrestán stop-go penalizací, zároveň mu ale docházelo palivo. Místo toho, aby ho hra nejdříve odbavila u „mechaniků“, vyhodnotil systém jako prioritu odpykání trestu. Alonsovi tak během dalšího kola došlo palivo.
Během první červené fáze se Alonsova posádka do závodu vrátila, v cíli závodu byla na 17. místě. I tým Redline s Norrisem a Verstappenem za volantem se mohl do závodu vrátit, do cíle dorazili na 25. pozici.
Porsche dominovalo a Leclerc zůstal vzhůru nohama
Posádka Porsche #93 ovládla kategorii GTE. Do vítězného cíle vůz dovezli Nick Tandy, Ayhancan Guven, Joshua Rogers a Tommy Ostgaard. Zvítězili s náskokem celého jednoho kola.
Druhý dojel do cíle Aston Martin s číslem 95, třetí skončil tým Corvette.
Kuriózní problém řešila posádka Charlese Leclerca a Antonia Giovinazziho. Monačan se během výjezdu z boxu samovolně převrátil na střechu. Situaci vtipně okomentoval na twitteru: „Nevím, jestli se mám smát, nebo brečet.“
Do cíle závodu ale nakonec posádka s číslem 92 dorazila. V kategorii skončila na 18. místě. Leclerc po závodě prozradil, že by se do Le Mans rád vrátil, tentokrát ale ve skutečnosti.
I don't know if I should laugh or cry…
Finally managed to get back into the race, out of the pits and the car rolled on it's own pic.twitter.com/lKUfaffmj4— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) June 13, 2020