
V sobotu 20. května šampionát Thrustmaster Virtual GP odjel již sedmý závod sezony a vítězství před velmi rychlým Michalem Šmídlem dokázal ubránit Martin Štefanko ve voze ASUS Republic of Gamers.
Na obtížném okruhu Circuit de Catalunya to jezdci měli v kvalifikaci velmi náročné a často se jim nedařilo dát dohromady čisté kolo. Suverénně to ale zvládl právě Martin Štefanko, který se svým časem 1:19.445 vybojoval pole-position. V první řadě ho doplnil Jaroslav Honzík, pro kterého to zatím letos byla nejpovedenější kvalifikace. Michal Šmídl na třetím místě měl tak trochu smůlu, na druhé místo mu scházelo pouhých 8 tisícin sekundy. Na čtvrtém místě se umístil Karel Baška, náhrada Richarda Chlada u Effective Racing, který zřejmě chytl dobrou formu. Petr Zoubek v kvalifikaci nezajel žádný čas.
Na startu závodu se Štefankovi podařilo udržet první místo a zrovna tak i druhý Honzík si pohlídal Šmídla na vnějšku první zatáčky a udržel se na druhém místě, i když tam mezi těmito jezdci vepředu došlo k několika menším kontaktům, ale ne ke změně pozic. V druhé polovině pole už tomu bylo jinak a Vít Miština (náhrada za Tomáše Doležela v týmu DX Racer) s Petrem Zoubkem se díky otloukávání se v první zatáčce dostali na sedmé, respektive osmé místo, zatímco Andrej Chlebec z TP-Linku se propadl až na místo poslední.
Michal Šmídl byl viditelně rychlejší než Jaroslav Honzík a hned ve druhém kole se na startovní rovince přes vůz Thrustmaster převalil jako přívalová vlna. Tou dobou měl Štefanko náskok něco kolem sekundy a půl a Šmídl ho začal rychle stahovat. Petr Zoubek se při nájezdu do druhého kola dostal před Víta Mištinu na sedmé místo a rozhodně mohl být se začátkem svého závodu spokojen. Před Mištinu se následně dostal i Michal Blažek, kterému se naopak start tolik nepovedl. Ve třetím kole se druhý nováček Robin Lukáš (náhrada ve voze LYNX za Jana Frajbiše) propadl za Andreje Chlebce na poslední místo poté, co zablokoval kola při brzdění a vyjel příliš hluboko do desáté zatáčky.
Karel Baško se rozhodl zariskovat a na první stint na rozdíl od zbytku pole, který jel na tvrdé směsi pneumatik, nasadil směs středně-tvrdou. To mu sice dovolilo se ze začátku držet první trojice, ale postupně mu pneumatiky odcházely dříve, než jeho protivníkům, a už po pár kolech se musel usilovně bránit Vojtěchu Polesnému. Mezitím se v pátém kole dotáhl Petr Zoubek na šestého Jana Sýkoru a krásným manévrem do šesté zatáčky se dostal na šesté místo a pokračoval tak ve svém výborném tempu.
V sedmém kole už Šmídl stáhl vedoucího Štefanka na rozdíl pod jednu sekundu, ale Štefanko měl chladnou hlavu a jel bezchybně, i když na to Michal Šmídl tlačil, jak jen to šlo. V osmém kole opět na brzdách do první zatáčky zvládl Michal Blažek vzít sedmé místo Janu Sýkorovi.
Na konci patnáctého kola byl Karel Baško prvním, kdo zajel do boxů. I přes dlouhý stint na středně-tvrdých pneumatikách za sebou stále dokázal držet Vojtu Polesného, který na to tak konečně mohl šlápnout. Baško přezul na tvrdou směs pneumatik a vrátil se na trať na desátém místě za Chlebcem.
O kolo později do boxů zamířil i Michal Šmídl z druhého místa, za ním tam vjel i Vojtěch Polesný. Šmídl se vrátil na čtvrtém místě, Polesný na místě devátém a těsně před Karlem Baškem, jedno kolo navíc mu tedy pomohlo dostat se před něj. V dalším kole se do boxů vydal i lídr závodu Martin Štefanko, za ním Honzík i Zoubek. Štefanko se pohodlně vrátil do vedení před Michala Šmídla. Honzík se vrátil na čtvrté místo za Sýkoru, který ještě nestavěl, nicméně na konci svého out-lapu do boxů zamířil znovu – při prvním pitstopu zřejmě došlo k chybě hry a nedošlo k přezutí Honzíka, který tak vyjel na trať a musel se do boxů zase ihned vrátit. Tentokrát už to fungovalo, nicméně v závodě se beznadějně propadl ze třetího místa až na osmé.
Pátý Polesný zaútočil na čtvrtého Zoubka, ale Zoubek se bránil až moc agresivně a nakonec se kvůli tomu Polesný propadl za Baška na šesté místo. Zda za to Zoubek ponese nějaké následky se rozhodne před dalším závodem. Následně se do boxů konečně vydal třetí Jan Sýkora, který se propadl na osmé místo před Andreje Chlebce. Petr Zoubek se tak vyšvihl na třetí místo, nicméně stále měl za zády rychlého Baška.
Mezitím ve vedení závodu byl stále Martin Štefanko, který si půl sekundy za sebou stále vezl dorážejícího Michala Šmídla. Štefanko své vedení ale stále skvěle bránil a nedal Šmídlovi žádnou šanci na nějaký útok. Takto spolu stále s minimálním rozestupem bojovali kolo po kole.
Ve sedmadvacátém kole se na výjezdu z předposlední zatáčky roztočil Vojtěch Polesný, který tak dovolil Michalu Blažkovi a Jaroslavu Honzíkovi posunout se na páté respektive šesté místo. Sám zůstal na místě sedmém před Janem Sýkorou.
Martin Štefanko s Michalem Šmídlem ve druhém stintu nasadili neskutečnou rychlost, i když stále jeli ve velmi těsné blízkosti. Ujížděli úplně všem, Robina Lukáše předjeli o kolo a na třetího Petra Zoubka si najeli náskok přes půl minuty. Nakonec se Štefankovi podařilo pohlídat nervy a ačkoliv měl téměř celý závod zrcátka plná žlutého vozu Big Shock Michala Šmídla, dokázal vybojovat své třetí vítězství a opět se o něco Šmídlovi přiblížit v šampionátu. V průběhu toho zběsilého posledního stintu zvládl zajet i nejrychlejší kolo závodu. Oba závodníky v cíli dělily pouze tři desetiny sekundy.
V šampionátu stále vede Michal Šmídl, nicméně na druhého Štefanka má nyní náskok už jenom čtrnáct bodů. Třetí Honzík na druhého Štefanka ztrácí už 55 bodů, zatímco Petr Zoubek se mu dalším pódiovým umístěním přiblížil na 12 bodů.
To je k napínavému závodu na Circuit de Catalunya vše, nezapomeňte hlasovat pro svého jezdce dne a vyplnit své tipy na výsledky příštího závodu v naší soutěži o hodinky Certina.