Max Verstappen si myslí, že Red Bull musí udělat pokrok ve vývoji monopostu RB21, jestli chce v příští sezóně slavit úspěch. Verstappen rovněž přiznal, že při pohledu na data odhalil problém, který znamenal pokles formy rudých býků v letošní sezóně.
Max Verstappen sice na konci sezóny 2024 oslavil s Red Bullem svůj čtvrtý titul mistra světa, ale je si dobře vědom, že za tento úspěch vděčí především dominantnímu začátku roku, který mu zajistil pohodlný náskok.
Poté následoval pokles formy týmu z Milton Keynes, což pomohlo soupeřům, hlavně McLarenu, který poprvé od roku 1998 získal Pohár konstruktérů. Rudí býci sice ke konci sezóny ukazovali zlepšenou formu, ale Verstappen si je dobře vědom toho, že mezi top 4 týmy je to velice vyrovnané a jeho tým musí pro příští rok musí udělat pořádný krok vpřed, jestli chce slavit úspěch.
V rozhovoru pro nizozemský deník De Telegraaf pilot Red Bullu promluvil o vyhlídkách na příští rok: „Pokud to takhle půjde dál, příští rok už šampionem nebudu. Je to tak jednoduché. Opravdu musíme udělat kroky kupředu, abychom byli v příští sezoně konkurenceschopní. Všichni to víme. Věřím týmu, že dokáže vyřešit problémy s vyvážením z minulé sezony. Určité věci, které jsme loni nedokázali upravit, se pro příští rok změní. Víme, že musíme být lepší při jízdě přes obrubníky, nerovnosti a v pomalých zatáčkách. To jsou obecně naše slabiny. Pokud nás potom ještě někdo porazí, tak to bude založeno čistě na rychlosti. Stále udržuji tlak, a to i na sebe. Snažím se nepřemýšlet o věcech příliš lehkovážně. V jednu chvíli bylo auto sotva ovladatelné. Víc se z něj nedalo vytěžit.“
Nizozemec v rozhovoru také prozradil, jak sám přispěl k vyřešení problému s monopostem RB20 po VC Itálie.
„Všechny plány na nové díly, které měly přijít po tomto závodě (na Monze – pozn. red.), jsme mohli hodit do koše. Tým po tom vlastně začal od nuly. Předtím nemohli najít přesný problém. Když jsme se dívali na data, viděl jsem několik grafů. Všiml jsem si určitých aerodynamických posunů v tom, jak jsme vjížděli do zatáček, zatáčeli do nich a také co se týče jízdních výšek. Bylo to jiné než u loňského vozu. Řekl jsem si: Hele, je naprosto jasné, že problém je v tom a v tom, že? To se ukázalo jako správné, jak jsem se později dozvěděl.“
„Tyhle čáry a tuhle grafiku jsem předtím neviděl. Potom jsem řekl, že je zcela jasné, na čem musíme zapracovat, protože inženýři zřejmě přesně vědí, co bylo oproti loňskému vozu změněno. Na začátku loňské sezóny jsme ještě přesvědčivě vyhrávali závody, ale už tehdy jsem cítil, že vyvážení vozu není takové, jaké bych chtěl. Tehdy jsme ale ještě měli velký náskok před ostatními týmy, které možná neměly úplně dobrou zimu,“ uvedl čtyřnásobný mistr světa.
Verstappen rovněž naznačil, že někdo ze soupeřů si pomáhal jistými triky: „V zákulisí se děly věci, které způsobily, že jsme v některých závodech neměli vůbec žádnou šanci. Vím to jistě, ale nikdo to nikdy nepřizná.“