Norris přebírá v Mexiku vedení v šampionátu, Bearman dojel senzačně čtvrtý!

Norris přebírá v Mexiku vedení v šampionátu, Bearman dojel senzačně čtvrtý!

V dramatickém závodu v Mexiku dominoval Lando Norris před Charlesem Leclercem a Maxem Verstappenem. Oliver Bearman dojel na skvělém čtvrtém místě. Aston Martin zaznamenal dvojité DNF kvůli technickým problémům. Lando Norris přebírá vedení v šampionátu.

V Mexiku je 26 °C, teplota tratě se pohybuje okolo 52 °C a je větrno – 9 km/h. Jediná změna oproti kvalifikaci je Carlos Sainz, který po penalizaci odstartuje z dvanácté pozice.

Start

Na start závodu v top 10 převažovala měkká sada pneumatik, jediní piloti Red Bullu obuli středně tvrdou sadu stejně jako Isack Hadjar.

Lando Norris měl vynikající odpich na startu a musel se bránit oběma pilotům Ferrari. Max Verstappen do první zatáčky byl velmi agresivní a došlo ke kontaktu s Charlesem Leclercem a následně probrzdil a byl mimo trať. Charles Leclerc byl taktéž mimo trať a proto se dostal do vedení, nicméně Monačan okamžitě vrátil pozici.

2. kolo

Pořadí bylo: Norris, Leclerc, Hamilton, Verstappen, Russell, Bearman, Antonelli, Cunoda, Piastri a Ocon.

Na konci kola byl v boxech Liam Lawson a měnil přední křídlo.

3. kolo

Dvojité žluté vlajky zavlály na krátko v posledním sektoru.

5. kolo

Lando Norris si vybudoval náskok přes 1,5 sekundy nad piloty Ferrari.

6. kolo

Absolutní chaos v prvním sektoru. Max Verstappen zaútočil do první zatáčky na sedminásobného mistra světa, nicméně do druhé zatáčky musel vyjet mimo trať, chvíli byl před Lewisem Hamiltonem na třetím místě. Dokonce oba piloti byli mimo trať. Toho zmatku využil Oliver Bearman, který se posunul na čtvrtou pozici před Maxe Verstappena.

Ještě opakované záběry chaosu s Oliverem Bearmanem.

8. kolo

Liam Lawson odstoupil ze závodu. Lewis Hamilton byl vyšetřován, jestli nezískal výhodu, když byl mimo trať.

10. kolo

Oliver Bearman stále držel skvělou čtvrtou pozici. Mezitím Oscar Piastri se několikrát pokusil zaútočit na osmého Júkiho Cunodu, ale Japonec odolával.

11. kolo

Oscar Piastri konečně předjel japonského pilota a posunul se na osmou pozici.

12. kolo

Středně tvrdá směs prozatím nefungovala podle očekávání a jezdci na ní se trápili.

16. kolo

Lewis Hamilton dostal penalizaci 10 sekund za souboj s Maxem Verstappenem, konkrétně za opuštění trati a získání výhody.

17. kolo

Prvním pilotem v boxech k regulérní zastávce byl Carlos Sainz na konci kola. Přezouval ze středně tvrdých na softy.

20. kolo

Oscar Piastri se prozatím trápil, dokázal se dostat k Mercedesu Georgeho Russella, ale Australan nedokázal odemknout potenciál McLarenu jako Lando Norris, který měl ve vedení náskok přes 8,5 sekundy na druhého Charlese Leclerca. Komisaři začali posuzovat Maxe Verstappena a jeho provinění v souboji s Lewisem Hamiltonem.

22. kolo

Lewis Hamilton měl sprostou reakci na to, když se dozvěděl o své penalizaci a reagoval, že tam nebyl grip. Ferrari s penalizací nesouhlasilo. Max Verstappen vyvázl bez jakékoliv penalizace.

24. kolo

Lewis Hamilton zamířil ke svým mechaniků, odpykal si penalizaci 10 sekund, obul středně tvrdou sadu pneumatik a propadl se na čtrnáctou pozici.

25. kolo

V boxech zastavili Oliver Bearman a Oscar Piastri. Brit byl devátý, Australan třináctý.

26. kolo

Na zastávku reagoval George Russell, obul žlutou sadu pneumatik a vrátil se na jedenáctou pozici před Oscara Piastriho.

27. kolo

Carlos Sainz dostal penalizaci 5 sekund za překročení rychlosti v boxech. Zároveň odstoupil Nico Hülkenberg, který měl problémy s pohonnou jednotkou.

Španěl hlásil, že měl problém s omezovačem na vjezdu do boxů.

28. kolo

Oliver Bearman předjel Isacka Hadjara a posunul se na pátou pozici. Brit měl výborně rozjetý závod.

30. kolo

Oscar Piastri se posunul na osmou pozici před Isacka Hadjara.

31. kolo

Na konci kola zamířil ke svým mechanikům Charles Leclerc, obul žlutou sadu pneumatik a vrátil se na třetí pozici.

32. kolo

Oliver Bearman předjel Júkiho Cunodu a byl již čtvrtý. Pilot Haasu měl vynikající závodní tempo. Reakce jeho otce hovoří za vše.

34. kolo

Lando Norris stavěl, obul taktéž žlutou sadu pneumatik a neztratil žádnou pozici.

35. kolo

Ze závodu odstoupil Fernando Alonso.

37-38. kolo

Na konci kola zamířil ke svým mechanikům Max Verstappen, obul softy a vrátil se na osmou pozici. Nizozemec ztrácel 35 sekund na vedoucího Landa Norrise.

39. kolo

George Russell se dožadoval týmové režie ve svůj prospěch, Mercedes to zamítl a následně se musel Brit bránit Oscaru Piastrovi. Pilot Stříbrných šípů pátou pozici uhájil.

41. kolo

George Russell vysvětlil sprostou formou proč by měla být aplikována týmová režie. Až na tento pokud Andrea Kimi Antonelli zpomalil a pustil svého britského kolegu.

46. kolo

Vedoucí Lando Norris měl pohodlný náskok přes 20 sekund na druhého Charlese Leclerca. Mezitím Oscar Piastri byl zaseklý za piloty Stříbrných šípů na šestém místě.

47. kolo

Na začátku kola měl stavět Oscar Piastri, ale Australan nezajel do boxů a pokusil se zaútočit na Andreu Kimiho Antonelliho. Mezitím za nimi Max Verstappen předjel Lewise Hamiltona a začal je stíhat.

48. kolo

Na začátku kola byli v boxech Andrea Kimi Antonelli, Oscar Piastri a Lewis Hamilton. Mechanici McLarenu odvedli skvělou práci, protože Australan byl před pilotem Mercedesu a vrátil se jako sedmý na trať. Všichni obuli měkkou sadu pneumatik.

49-50. kolo

Na zastávky v boxech reagovali Oliver Bearman a George Russell. Oba přezuli na měkkou sadu pneumatik. George Russell se musel dokonce na výjezdu bránit Estebanu Oconovi. Francouz nicméně neuspěl a následně se propadl za Oscara Piastriho a Andreu Kimiho Antonelliho.

52. kolo

Charles Leclerc se dotazoval, jestli jeho tempo je dostatečné. Závodní inženýr ho kladně ujišťoval, že nebudou stavět a jedou až do cíle.

56. kolo

Oliver Bearman dokázal odolat tlaku Georgeho Russella a odjel mu nad 1 sekundu a tak pilot Mercedesu přišel o DRS. Carlos Sainz dostal trest průjezd boxy za porušení rychlosti v boxové uličce.

59. kolo

Max Verstappen stahoval druhého Charlese Leclerca, ztráta byla 6 sekund.

60. kolo

Oscar Piastri zaútočil do první zatáčky na Georgeho Russella a útok byl úspěšný! Australan se tak posunul na páté místo.

62. kolo

Mercedes opět provedl týmovou režii, tentokráte ve prospěch italského pilota.

65. kolo

Max Verstappen byl už jen 3 sekundy za Charlesem Leclercem. Nizozemec tlačí na pilu a Monačan prozatím nedokázal najít odpověď na tempo Red Bullu.

67. kolo

Nizozemec byl již pod 2 sekundy a začal si chystat útok na pilota Ferrari. Druhý důležitý souboj se odehrával o čtvrtou pozici, kterou hájil Oliver Bearman před Oscarem Piastrim.

70. kol

Dvojité žluté vlajky kvůli Carlosovi Sainzovi, který zastavil ve třetím sektoru. Charles Leclerc prozatím dokázal odolat do první zatáčky. Byl aktivován virtuální safety car! Max Verstappen byl pouhé 3 desetiny za Monačanem!

71. kolo – cíl

V půlce kola byl závod obnoven! Lando Norris zvítězil s pohodlným náskokem, Charles Leclerc zuby nehty ubránit druhou pozici před Maxem Verstappenem. Taktéž Oliver Bearman uhájil čtvrtou pozici! Lando Norris přebral vedení v šampionátu.

Pořadí
Jezdec
Tým Ztráta v cíli
1
Lando Norris
McLaren
2
Charles Leclerc
Ferrari +30.324
3
Max Verstappen
Red Bull +31.049
4
Oliver Bearman
Haas +40.955
5
Oscar Piastri
McLaren +42.065
6
Andrea Kimi Antonelli
Mercedes +47.837
7
George Russell
Mercedes +50.287
8
Lewis Hamilton
Ferrari +56.446
9
Esteban Ocon
Haas +75.464
10
Gabriel Bortoleto
Stake +76.863
11
Júki Cunoda
Red Bull +79.048
12
Alexander Albon
Williams +1 kolo
13
Isack Hadjar
Racing Bulls +1 kolo
14
Lance Stroll
Aston Martin +1 kolo
15
Pierre Gasly
Alpine +1 kolo
16
Franco Colapinto
Alpine +1 kolo
17
Carlos Sainz
Williams DNF
18
Fernando Alonso
Aston Martin DNF
19
Nico Hülkenberg
Stake DNF
20
Liam Lawson
Racing Bulls DNF

Seznamte se se slavnými i současnými jezdci formule 1, kteří píší historii tohoto sportu. Jména jako Max Verstappen, Lewis Hamilton, Michael Schumacher, Niki Lauda nebo třeba Emerson Fittipaldi. Objevte profily jezdců, jejich kariéru, statistiky a úspěchy.

👉 Seznam jezdců F1 | Kdo jsou nejúspěšnější jezdci F1 všech dob?

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *