Vasseur hájí risk s jezdci Ferrari: Po bitvě je každý generál

Vasseur hájí risk s jezdci Ferrari: Po bitvě je každý generál

Ferrari se v deštivém závodě na Silverstonu rozhodlo pro odvážné strategické tahy s Charlesem Leclercem i Lewisem Hamiltonem, které ale nevyšly podle představ. Šéf týmu Frédéric Vasseur přiznal chyby, brání však rozhodnutí týmu a věří, že v souboji s Red Bullem a Mercedesem má Scuderia stále šanci.

Proměnlivé počasí sehrálo klíčovou roli ve Velké ceně Velké Británie. Charles Leclerc se rozhodl už na konci zahřívacího kola zajet do boxů pro suché pneumatiky, což se ale ukázalo jako fatální chyba. Monačan se po zbytek závodu trápil a nedokázal se výrazněji posunout pořadím.

Lewis Hamilton naopak v závěrečné fázi závodu ukazoval dobrou rychlost, ale zastávku pro suché pneumatiky načasoval příliš brzy. Kvůli tomu se nakonec nedostal přes Nica Hülkenberga v Sauberu a zůstal těsně mimo pódium.

„Ve srovnání s McLarenem jsme byli o krok zpět, co se týče přítlaku. Oproti Maxovi jsme ale měli větší přítlak a byli jsme i rychlejší. Nemyslím si, že čistá rychlost byla ten hlavní problém. Ale u Charlese byla závodní strategie rozhodnuta už v prvním kole. Zvolili jsme suché gumy a od té chvíle to bylo složité,“ řekl po závodě šéf Ferrari Frédéric Vasseur.

Podle Vasseura byl největším problémem fakt, že Ferrari se dlouhodobě trápí v provozu. „Když jsme za někým, těžko se předjíždí a ničíme si přitom pneumatiky. I když jsme rychlejší, ztratíme mnoho kol, než se dostaneme dopředu. Byl to náročný víkend, zejména co se strategie týče.“

Vasseur uznal, že rozhodnutí o Leclercově brzké zastávce šlo i za týmem, ale primárně přišlo od pilota. „Rozhodnutí dělá jezdec, to je jasné. Ale mohl jsem to také zastavit. Jenže oni mají nejlepší přehled, jsou přímo na trati. V takových podmínkách, kdy se jede zahřívací kolo za safety carem, je těžké správně odhadnout přilnavost. George Russell i Charles vsadili na suché gumy, zpětně se to hodnotí snadno, ale nebylo to správné rozhodnutí. Charles to pochopil hned v prvním kole.“

Strategická chyba se ale nevyhnula ani Hamiltonovi. Jeho pozdní zastávka na suché pneumatiky mu zhatila šance na pódium. „Zpětně víme, že to bylo asi o kolo dřív, než mělo být. V zatáčkách 3 a 4 vyjel mimo a ztratil asi čtyři nebo pět sekund. Alonso zastavil kolo před námi a už byl na některých úsecích rychlejší než ti na přechodných pneumatikách. V takové situaci, pokud čekáte, soupeři vás předejdou, pak už je pozdě. Když o tom přemýšlíte po závodě, vždy to vypadá jednoduše: měli jsme zastavit dřív, nebo později. Ale v reálném čase je to obrovsky náročné rozhodování,“ přiznal šéf týmu Ferrari.

Navíc Ferrari čelilo i technickým problémům. „Celý závod jsme neměli GPS data o Lewisově autě. Byli jsme doslova slepí, nevěděli jsme, kde přesně se nachází. To rozhodování ještě více zkomplikovalo.“

Ferrari je aktuálně v polovině sezony druhé v Poháru konstruktérů, ovšem s obřím mankem 238 bodů na vedoucí McLaren. Vasseur přiznal, že dohnat soupeře bude velmi obtížné.

„Jsme realisté, bude extrémně těžké McLaren dohnat. Mají náskok, a i když jsme na některých tratích konkurenceschopní, celkově mají výhodu. Navíc mají velký náskok i v šampionátu. I kdybychom vyhráli všechny zbývající závody, nejsem si jistý, že bychom titul získali. Ale stále bojujeme s Mercedesem a Red Bullem. A stále můžeme vyhrávat závody, to je pro tým důležité,“ uvedl Francouz.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduji od roku 2016 a od té doby jsem vášnivým fanouškem Maxe Verstappena. Motorsport mě fascinuje nejen souboji na trati, ale i strategií a technologickým vývojem.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *