
Stoffel Vandoorne to měl na začátku svého působení v F1 velmi náročné, neboť měl za týmového kolegu Fernanda Alonsa a v prvních závodech výrazně rychlostně zaostával. V posledních týdnech se ale jeho forma výrazně zlepšila, což si všiml i šéf McLarenu, Éric Boullier.
ale jeho forma výrazně zlepšila, což si všiml i šéf McLarenu, Éric Boullier.
Vandoorne, pro kterého jde o první celou sezónu ve formuli 1, ukazuje v posledních Velkých cenách velmi slušnou formu. V Malajsii a Singapuru získal pěkný počet bodů za dvě sedmé místa a v šampionátu už předběhl svého kolegu, Fernanda Alonsa. Naposledy v Japonsku ho právě Alonso v kvalifikaci vytlačil z 10. místa v Q2 pouze o 0,029 sekundy a zabránil mu tak bojovat i v Q3, díky penalizaci ostatních jezdců ale nakonec startoval mladý Belgičan devátý. V prvním kole však kolidoval s Kimim Räikkönenem a nakonec z toho byla jen 14. pozice v cíli.
Závodní šéf McLarenu, Éric Boullier, řekl, že od června se Vandoorne konečně zdomácněl a začal autu a pneumatikám rozumět, což je důvodem jeho zlepšených výkonů: „Tvrdá práce, důvěra, sebevědomí a talent,“ odpověděl Boullier na otázku Motorsport.com, co stojí za zlepšením Vandoornovy formy.
„Byl pod obrovským tlakem kvůli Fernandovi, který je dvojnásobný mistr světa. Každý mladý pilot, který v posledních pěti letech vstoupil do F1, potřeboval jistý čas na adaptaci a to platí i o Stoffelovi. Když jste v nějakém menším týmu, nemluví se o tom až tak velmi, ale když jste v McLarenu a jste porovnávání s piloty, jako je Alonso, máte to mnohem těžší.“
„Při pohledu zpět musím říci, že v Stoffelovej práci se od června hodně změnilo a byla to změna pozitivní. Chvíli mu trvalo, než si zvykl na auto a zejména na pneumatiky. Nyní nabral potřebné sebevědomí, bez kterého nedokážete dostat z auta maximum. Proto jste mohli v posledních týdnech vidět Stoffela, jakého jsme chtěli mít v týmu už od začátku.“
Vandoorne sám tvrdí, že se v týmu cítí mnohem komfortnější než na začátku sezóny a získaná sebedůvěra mu pomáhá podávat lepší výkony: „Způsob, jakým pracuji s týmem a inženýry, se výrazně zlepšil. Měl jsem možnost strávit v autě na trati už dost času a pochopili jsme, co potřebuji od auta a co musím udělat, abych podával požadované výkony. Nyní věřím, že to takto půjde dál a že nepřestanu pokračovat. Je to dobrý pocit. V autě se cítím pohodlně a mohu si s ním dělat co jen chci,“ uzavřel šampion série GP2 ze sezóny 2015, který se v průběžném pořadí mistrovství nachází s 13 body na 15. místě.