Třináctý závod letošní sezóny vyhrál poprvé v kariéře Oscar Piastri, druhý se umístil Lando Norris a na třetím místě skončil Lewis Hamilton. Lando Norris díky strategii dlouho vedl a až na úpěnlivé prosby týmu přepustil první místo svému australskému kolegovi.
Lando Norris měl před startem závodu problémy s plynovým pedálem, ale naštěstí pro něj mechanici dokázali problém opravit. Start měl vynikající Lando Norris a do první zatáčky najížděly monoposty po boku – Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri. Nizozemec musel nakonec vyjet mimo trať a do vedení se dostal Oscar Piastri před Maxem Verstappenem a až třetí byl Lando Norris. Pilot McLarenu si stěžoval, že Max Verstappen získal výhodu mimo trať a má mu vrátit pozici.
Inženýr Maxe Verstappena doporučil nizozemskému pilotovi přenechat pozici Landu Norrisovi, což se nakonec stalo ve 4. kole.
Někteří piloti zvolili na úvod závodu měkkou sadu pneumatik, což se ukázalo jako chyba a proto v 7. kole byli v boxech Alex Albon a Kevin Magnussen. O kolo později reagoval zbytek pilotů na červených sadách pneumatik a zajeli do boxů.
V 10. kole byl George Russell na 10. místě a Sergio Pérez byl jedenáctý. Oba měli od startu bílou sadu pneumatik a prozatím profitovali na zastávkách ostatních. Mezitím si Lando Norris vybudoval náskok v podobě 3 sekund na druhého Landa Norrise.
Prvním z top 6 byl v boxech Lewis Hamilton v 17. kole, nasadil tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na sedmou pozici.
O kolo později reagoval Lando Norris, obul taktéž tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na pátou pozici před Lewise Hamiltona.
Na konci 18. kola zajel ke svým mechanikům vedoucí Oscar Piastri, obul bílou sadu pneumatik a vrátil se na čtvrtou pozici před Landa Norrise. Do vedení se dostal Max Verstappen před jezdci Ferrari. Nikdo z nich ještě nestavěl.
Lewis Hamilton si již stěžoval v 21. kole, že ztrácí přilnavnost v pneumatikách. Na konci kola zajeli do boxů Max Verstappen a Carlos Sainz. Oba nasadili tvrdou sadu pneumatik. Nizozemec se vrátil na pátou pozici za Lewise Hamiltona, Španěl se propadl na devátou pozici. Vedení přebral Charles Leclerc, který se přesunul na plán C.
Až na konci 23. kola zamířil Monačan do boxů, obul tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na pátou pozici. Do vedení se vrátil Oscar Piastri.
Následně se rozhořela strategická bitva, kdy jezdci vyčkávali a šetřili své pneumatiky. Pak se schylovalo k souboji mezi Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem, který se dokázal dostat na rozdíl 1 sekundy ve 33. kole.
Pierre Gasly dostal ve 34. kole informaci, že má zajet do boxů a odstoupit.
V 35. kole Max Verstappen zaútočil na výjezdu z první zatáčky na Lewise Hamiltona, dokázal se před něj na chvíli dostat. Nicméně do druhé zatáčky byl široký a Lewis Hamilton se vrátil na třetí pozici. Nizozemský pilot si stěžoval na chování auta během brždění.
V 38. kole opět Max Verstappen byl nalepený na zadním křídle Lewise Hamiltona, ale sedminásobný mistr světa se zkušeně bránil. Postupně tuto dvojici začal dojíždět pátý Charles Leclerc.
Ve 40. kole si Lewis Hamilton stěžoval, že na bílé sadě pneumatik dlouho již nevydrží. Na konci kola britský pilot zamířil do boxů společně s Charlesem Leclercem. Brit nasadil tvrdou sadu pneumatik, zatímco Monačan středně tvrdou – propadli se na pátou, respektive šestou pozici.
Na konci 45. kola zamířil ke svým mechanikům Lando Norris, obul žlutou sadu pneumatik a vrátil se na čtvrtou pozici. Oscar Piastri dostal ujištění, že to není undercut Landa Norrise na něj, ale na ochranu druhého místa.
Až ve 47. kole byli v boxech Oscar Piastri a Carlos Sainz. Australan dostal žlutou sadu pneumatik a zastávka byla lehce pomalejší. Vrátil se na druhou pozici. Španěl obul taktéž středně tvrdou a vrátil se na šesté místo. Vedení přebral Max Verstappen.
Lando Norris dostal informaci, že McLaren chce vrátit původní pořadí, takže se očekává, že pustí Oscara Piastriho před sebe.
V 49. kole zajel Max Verstappen do boxů a obul žlutou sadu pneumatik. Pilot Red Bullu se propadl na pátou pozici za Charlese Leclerca. Vedení přebral Lando Norris.
Max Verstappen nebyl moc nadšený ohledně strategie a přes rádio to důrazně zmínil svému týmu. Nizozemec se dokázal dotáhnout v 54. kole na Charlese Leclerca. Na začátku 57. kola se do první zatáčky dokázal dostat před Monačana a Max Verstappen se jal stíhat čtvrtého Lewise Hamiltona. Mezitím Lando Norris dostal informaci, že má šetřit pneumatiky a očekávají, že pustí před sebe Oscara Piastriho. Brit na to nereagoval.
V 61. kole inženýr Landa Norrise připomínal všechny nedělní porady, Brit na to nereagoval a stále vedl závod. Mezitím Max Verstappen dokázal se dotáhnout na Lewise Hamiltona. Prvnímu tlaku sedminásobný mistr světa odolal.
V 63. kole došlo ke kontaktu mezi Lewisem Hamiltonem a Maxem Verstappenem do první zatáčky! Nizozemec to zkusil na brzdách, pak probrzdil a následně došlo ke kontaktu mezi Britem a nizozemským pilotem. Konkrétně mezi levým zadním kolem Red Bullu a pravým předním kolem Lewise Hamiltona. Max Verstappen následně lehce nadskočil a byl mimo trať. Pak propadl se na pátou pozici. A začal si stěžoval na britského závodníka, kdy ho jeho inženýr uzemnil, že tohle stěžování přes vysílačku je dětinské. Incident byl vyšetřován komisaři po závodě.
Mezitím byla diskuze mezi Landem Norrisem a jeho týmovým inženýrem, proč stále nepustil před sebe Oscara Piastriho. V každém kole dostával Lando Norris informaci, že má pustit svého týmového kolegu. To se stalo až na začátku 68. kola, kdy Lando Norris zpomalil na hlavní rovince a přepustil vedení Oscaru Piastrovi.
Vítězem závodu se stal Oscar Piastri!
Pořadí | Jezdec | Tým | Ztráta v cíli | Body |
1 | Oscar Piastri | MCLAREN | 1:38:01.989 | 25 |
2 | Lando Norris | MCLAREN | +2.141s | 18 |
3 | Lewis Hamilton | MERCEDES | +14.880s | 15 |
4 | Charles Leclerc | FERRARI | +19.686s | 12 |
5 | Max Verstappen | RED BULL | +21.349s | 10 |
6 | Carlos Sainz | FERRARI | +23.073s | 8 |
7 | Sergio Pérez | RED BULL | +39.792s | 6 |
8 | George Russell | MERCEDES | +42.368s | 5 |
9 | Júki Cunoda | RB | +77.259s | 2 |
10 | Lance Stroll | ASTON MARTIN | +77.976s | 1 |
11 | Fernando Alonso | ASTON MARTIN | +82.460s | 0 |
12 | Daniel Ricciardo | RB | +1 kolo | 0 |
13 | Nico Hülkenberg | HAAS | +1 kolo | 0 |
14 | Alexander Albon | WILLIAMS | +1 kolo | 0 |
15 | Kevin Magnussen | HAAS | +1 kolo | 0 |
16 | Valtteri Bottas | KICK SAUBER | +1 kolo | 0 |
17 | Logan Sargeant | WILLIAMS | +1 kolo | 0 |
18 | Esteban Ocon | ALPINE | +1 kolo | 0 |
19 | Kuan-jü Čou | KICK SAUBER | +1 kolo | 0 |
NC | Pierre Gasly | ALPINE | DNF | 0 |