Kimi Räikkönen a Fernando Alonso přiznali, že Ferrari nemůže být spokojeno, přestože ve Velké Ceně Austrálie dokázali oba dojet do cíle na bodovaných pozicích.
Zatímco Alonso skončil na čtvrtém místě (díky diskvalifikaci Daniela Ricciarda) se ztrátou větší než půl minuty za vítězným Nicem Rosbergem, Räikkönen proťal cílovou pásku o 20 vteřin později. Zdá se tak, že vůz F14 T je až pátým nejrychlejším vozem za Mercedesem, Red Bullem, Williamsem a McLarenem.
„Pravda ohledně situace, je taková, že i s přihlédnutím na jejich dnešní problémy, je Ferrari téměř o půl vteřiny na kolo pomalejší než Mercedes – a to je obrovská ztráta,“ vypočítal ostře Ted Kravitz.
Räikkönenovo ohodnocení nesnází jeho nového týmů nebylo tak ostré, ale poté, co se mu v předsezónních testech poměrně dařilo, se v Melbourne projevila nejhorší obava týmu a to, že monopost F14 T je sice spolehlivý, ale nestačí tempu soupeřů.
„S pozicemi, na kterých jsme skončili, nemůžeme být spokojeni. Alespoň že si z tohoto závodu něco odneseme, ale byl to velmi náročný týden,“ řekl Fin.
Ačkoli oba vozy F14 T během nedělního závodu omezovala baterie a potíže s motorem, hlavním Räikkönenovým problémem se jeví agresivní manipulace s novou nabíječkou. Poté co v zimních testech dvakrát havaroval, trefil Fin opět bariéry během sobotní kvalifikace. Jeho potíže se zvládnutím F14 T tak pokračují.
„Vůz se na některých místech choval dobře, jenže na jiných to bylo zase obtížné. Největší věcí ale je, že jsme odjeli náš závod a získali nějaké body, ale uvidíme,“ dodal Fin.
Pro Alonsa musí být situace až příliš povědomá. Španěla totiž od Velké Ceny Malajsie 2010 nepotkala žádná mechanická vada, jenže nedostatek rychlosti mu opět neumožnil bojovat o vítězství.
„Obě auta proťala cílovou čáru, což je dobrý úspěch. Na druhou stranu jsme skončili až 35 vteřin za Rosbergem a to je příliš moc,“ řekl Alonso. „Musíme se zlepšit. Jsme Ferrari, jsme silný tým a po prvním závodě máte lepší obrázek o tom, co je třeba zlepšit. Musíme to zanalyzovat a v Malajsii být silnější.“