
Podle posledních zpráv přinese Ferrari na příští závodní víkend do Belgie dlouho očekávanou modernizaci zadního zavěšení, a to po pozitivních výsledcích soukromých testů, které absolvovali oba jezdci Scuderie.
Scuderia využila filmovací den na okruhu v Mugellu k testování balíčku vylepšení. Na italském okruhu byli k dispozici oba jezdci Ferrari, aby si vyzkoušeli novinky na monopostu SF-25.
Podle webu Motorsport.com absolvovali Leclerc i Hamilton po 19 kolech, což odpovídá 200 km, které byly týmu přiděleny.
Ze dvou důvodů je třeba k závěrům přistupovat s určitou opatrností. Prvním důvodem je, že monopost musel jezdit na pneumatikách, které se nepoužívají během závodních víkendů. A druhým důvodem je samotná zpětná vazba od pilotů. Charles Leclerc sdělil že během svého stintu v monopostu nezaznamenal žádný zjevný rozdíl. Co na novinky říkal Lewis Hamilton ještě prozrazeno nebylo.
Na testech byl přítomen také technický ředitel Loic Serra. Ten jízdu obou pilotů pečlivě sledoval a dospěl k závěru, že tým našel to, co by mohlo vyřešit dosavadní problém. Rozhodl, že aktualizovaný balíček bude přivezen na závodní víkend do Spa-Francorchamps.
Bylo navrženo nové horní rameno s novými úchyty z převodovky, které umožňuje větší tuhost, díky čemuž by mělo být možné jezdit s vozem v nižší výšce, aniž by docházelo k narušení skluzového bloku pod ním.
Nové zadní zavěšení bude druhou velkou změnou, kterou SF-25 letos zaznamenal, poté co byl od Velké ceny Rakouska vybaven novou podlahou, která okamžitě pomohla Leclercovi a Hamiltonovi k 3. a 4. místu na Red Bull Ringu.
Ferrari zatím v této sezóně nezískalo žádné vítězství ve velké ceně, jediným úspěchem je Hamiltonovo vítězství ve sprintu v Číně. Ale poté, co byl Hamilton diskvalifikován z celého závodu v Šanghaji, byl objeven problém s výškou podvozku. Pokud nové zavěšení umožní Ferrari větší šíři nastavení, pak by se teoreticky mělo auto ukázat jako konkurenceschopnější.
Závodní víkend ve Spa přinese další sprint, který sice zajistí nabitý program, ale může Leclercovi a Hamiltonovi poskytnout dostatek příležitostí k nalezení vhodného nastavení na okruhu plném vysokorychlostních zatáček. Závodit se v Belgii bude již příští víkend. V sobotu 26. července od 12 hodin je na programu sprint a samotná Velká cena Belgie se pojede v neděli 27. července od 15 hodin.