Steiner zůstává zmatený z Leclercovy situace v Maďarsku

Steiner zůstává zmatený z Leclercovy situace v Maďarsku

Charles Leclerc v kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska vybojoval neskutečnou pole position, když dokázal zaskočit oba McLareny. V průběhu závodu ale přišly problémy, kvůli kterým nakonec skončil mimo pódium. K této nevšední situaci se vyjádřil někdejší šéf stáje Haas Günther Steiner.

Bývalý šéf týmu Haas Günther Steiner byl zmaten náhlou ztrátou tempa Charlese Leclerca na Velké ceně Maďarska. Poznamenal, že „nemá k***a ponětí“, co se stalo. Leclerc ohromil celý paddock, když porazil oba McLareny v kvalifikaci, vybojoval pole position a vedl nedělní závod dva úvodní stinty. Avšak po poslední zastávce v boxech se vše pokazilo.

Monacký jezdec po svém druhém a finálním pit stopu ztratil veškerou rychlost a rychle ho předjel Oscar Piastri i George Russell, zatímco vedení převzal Lando Norris díky odlišné strategii. Situace vyvolala několik zuřivých interakcí v týmovém rádiu od Leclerca směrem k jeho závodnímu inženýrovi. Pilot Ferrari tak nakonec z pole position dojel na čtvrtém místě.

Za bizarních okolností se však za svou zlost v rádiu později před médii okamžitě omluvil, protože mu po závodě bylo řečeno, že jeho monopost SF-25 měl problémy s podvozkem. Podivnosti této situace přidává i fakt, že zatím nebylo potvrzeno, o jaký problém s podvozkem vlastně šlo, což zanechává celý paddock včetně Günthera Steinera v nejistotě.

Když se Steinera v podcastu Red Flags zeptali, co se s Leclercem stalo, odpověděl: „Vy víte, o co šlo? Já nemám k***a ponětí.”

„Jsem stejně mimo jako vy a ani se nesnažím… protože když jsem je slyšel v rádiu, říkal jsem si: „Co se tady pokazilo?“ A pak se výkon zhoršoval víc a víc a víc. A na konci závodu jsou všichni šťastní. Ano, stalo se něco divného, ale co? No jo, já nevím. Nemám tušení. A jsem si jistý, že kdybych se zeptal Freda [Vasseura], tak mi to stejně neřekne.“ poznamenal někdejší šéf Haasu.

Steiner nesouhlasí s tvrzením George Russella

Po velké ceně Maďarska byla Georgem Russellem vyřčena teorie, proč celý tým Mercedesu věří, že Leclerc najednou ztratil tempo – spojuje Ferrari s obavami z diskvalifikace. Russell nastínil domněnku, že monopost monackého jezdce byl možná blízko k překročení povoleného opotřebení desky na podlaze vozu, což by znamenalo diskvalifikaci. Z tohoto důvodu byl letos v Číně diskvalifikován sedminásobný šampion Lewis Hamilton.

Aby se problém vyřešil, stáj z Maranella podle Russellovy teorie v posledním stintu zvýšila tlak v pneumatikách a přepnula motor do úspornějšího režimu. Když Steiner komentoval Russellovu teorii o opotřebení podlahové desky, uvedl: „Je to teorie, ale pro mě až příliš jednoduchá.“

„Je to skoro až moc jednoduché na to, aby Ferrari udělalo takové strategické rozhodnutí, protože to by pak nebyla chyba – pokud o tom věděli, není to chyba. Vsadíte na to, víte… Ale že by to takhle špatně odhadli? Nemyslím si, protože když to dokážete spočítat, netrefíte se až takhle vedle. Jsou tam chytří lidé, takže nevím, co to bylo. Upřímně nemám ponětí, co to vlastně bylo. Celá situace byla zkrátka velmi podivná i v tom, jak se řešila.“ vysvětlil Günther Steiner v rozhovoru.

Sdílejte na:
Zavřít

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *