Senzačním vítězem v Marrákeši je d’Ambrosio

Senzačním vítězem v Marrákeši je d’Ambrosio

Druhý závod páté sezóny Formule E byl plný zvratů. Viděli jsme boj o vítězství hned v první zatáčce, kolizi vedoucích týmových kolegů a infarktové poslední kolo.

Úřadující šampion Jean-Éric Vergne s DS Techeetou se snažil závod rozhodnout už v první zatáčce, když pozdě zabrzdil ve špinavé části tratě a ještě se dotknul polesittera Sama Birda s Envision Virgin Racingem. Vergne se roztočil a zastavil uprostřed trati. Celé startovní pole se kolem něj prohnalo a dost značně se zamíchalo. Hodně na tom prodělal např. Sébastien Buemi s Nissan e.DAMSem, který startoval z druhé řady. Po projetí prvního kola se nacházel uprostřed druhé desítky.

https://www.facebook.com/fiaformulae/videos/521311101697679/?t=0

Birda pak začali stíhat obě BMW i Andretti v čele s Alexandrem Simsem. Da Costa si se Simsem během následujících kol vyměnil pozici.

K nelibosti šéfa týmu Mercedes F1 Tota Wolffa, který přijel sledovat privátní tým Mercedesu HWA , první odstoupil Stoffel Vandoorne.

Pascal Wehrlein svůj první závod nedokončil. Svůj vůz byl nucen odstavit v boxech, a když z něj vylezl, práskal vším, co mu přišlo do cesty. Není divu, porazil v kvalifikaci týmového kolegu Jérôma d’Ambrosia a nakonec svůj potenciál nemohl v závodě ukázat.

Sam Bird se bránil před oběma BMW, když při obraném manévru střihnul šikanu a tak opatrně přenechal svou pozici da Costovi. Alexander Sims se však chvíli na to před Virgin Sama Birda přehnal také.

Zajímavou situaci vytvořil Jérôme d’Ambrosio s Mahindrou a Robin Frijns s Envision Virgin Racingem na předních místech závodu. Následně se ukázala tato situace jako klíčová.  Frijns využíval útočného módu a d’Ambrosio na poslední chvíli prohnal svojí Mahindru aktivační zónou, aby mohl útočný mód využít také. Tím ubránil svojí pozici.

Další infarktový okamžik nastal osm minut před koncem, když se nováček Sims s BMW i Andretti rozhodl zaútočit na první místo týmového kolegy da Costy. Oba do ostré zatáčky zabrzdili pozdě a probrzdili, přičemž Sims začal svůj vůz stáčet do zatáčky a tak ťuknul vůz da Costy, který dobruslil až do bariéry. Sims vybral zatáčku jen s těží a navíc ztratil tři pozice.

Pro da Costu závod skončil a BMW i Andretti utrpělo těžkou ztrátu, když ovládalo závod, ve kterém měli piloti dovézt double.

V té chvíli se do vedení dostal d’Ambrosio za zády s Holanďanem Frijnsem. Následovala dlouhá fáze safety caru na trati. V posledních minutách preventivně většina startovního pole projela aktivační zónou útočného módu. Útočný mód je časově omezen a až v poslední minutě se ředitelství závodu rozhodlo spustit závod do posledního kola a pak se děly věci.

Před zajetím safety caru projeli ještě někteří další závodníci včetně vedoucího Belgičana d’Ambrosia aktivační zónou útočného módu a to právě v době, kdy většině těch, kteří se rozhodli pro attack mód dříve, vypršel čas pro použití.

Poslední kolo bylo naprosto chaotické, protože sjetý štrůdl závodníků mezi sebou srdnatě bojoval. D’Ambrosio se zdál, že má vše pod kontrolou a dobře bránil své vedení před Frijnsem, kterého následoval týmový kolega Bird. Až v poslední zatáčce belgický závodník probrzdil a na cílové rovince se ještě o vítězství musel zasloužit.

https://www.facebook.com/fiaformulae/videos/235648450679524/?t=0

Jérôme d’Ambrosio tak po třetí v kariéře zvítězil, poprvé však na trati. První dvě vítězství získal diskvalifikací di Grassiho – jednou v Berlin ePrix 2015 a druhé Mexiko ePrix 2016.

Kompletní výsledky zde.

Závod byl plný akce a konečně ukázal potenciál útočného módu, který skvěle nahradí kontroverzní výměny vozu, které dokázaly do závodu vnést faktor nepředvídatelnosti. Útočný mód tak umožnil jezdcům využívat různé strategie a viděli jsme skvělé závodění.

Následující závod se jede v sobotu 26. ledna v Santiagu de Chile.

Sdílejte na:
Zavřít