Šampion IndyCar Palou terčem zájmu Red Bullu na sedačku v F1

Šampion IndyCar Palou terčem zájmu Red Bullu na sedačku v F1

Čtyřnásobný šampion seriálu IndyCar Álex Palou se v minulosti nenacházel daleko od sedačky ve formuli 1. Nyní o španělského jezdce projevuje zájem Red Bull, aby se již od příští sezóny stal kolegou Maxe Verstappena. Posuny v jednání potvrdil prominentní zdroj ze světa amerických formulí IndyStar.

28letý Palou aktuálně září v IndyCar, kde nedávno dosáhl na třetí titul po sobě a čtvrtý celkový úspěch v posledních pěti letech. Ačkoliv absolvoval stejně jako mnoho pilotů v dnešní F1 několik šampionátů v Evropě a v Asii ve snaze dotáhnout to do královny motorsportu, až po přesunu do Ameriky se dočkal velkého úspěchu.

Nyní se jezdec týmu Chip Ganassi Racing po zisku dalšího titulu v IndyCar ještě pevněji zařadil mezi nejzdařilejší závodníky historie seriálu. Palou se tak opět stává tématem pro mnohé subjekty, mezi které po reportu prominentního amerického média IndyStar patří i tým F1 Red Bull Racing.

Jak Palou, tak představitelé jeho týmu vyvrátili IndyStar jakoukoliv existenci diskuzí a jednání s Red Bullem. Nejednalo by se však o první případ možného přesunu Španěla z IndyCar do F1.

Palou se v roce 2022 pokusil přestoupit z Chip Ganassi do McLaren Racing, respektive do týmu IndyCar Arrow McLaren. Jeho původní zaměstnavatel však uplatnil opci pro sezónu 2023, aniž by však s ní Palou souhlasil.

Situace dospěla až k soudnímu řízení, během něhož se však obě strany dohodli na pokračování spolupráce. Dohoda zahrnovala i testy Paloua s monopostem F1 McLarenu, které vyvrcholily účastí ve volném tréninku při VC USA 2022.

Španěl však neupouštěl od budoucnosti s McLarenem, v jehož barvách se objevil v paddocku během Velké ceny Miami další rok. Vztahy s podnikem z Wokingu ovšem propadly na bod mrazu, když na Paloua spadla druhá žaloba ve dvou letech, tentokrát ze strany McLarenu. Tento spor pokračuje dodnes. Během jeho trvání však Palou stihl získat další tituly v IndyCar a letos rozšířil jejich sbírku na čtyři kusy.

Palou neuvažuje o F1, Red Bull by jej však do ní mohl dostat

Sám Palou však přes očividný talent prokázaný v IndyCar nicméně netouží po kariéře v F1, zvláště po skandálu s McLarenem a neúspěšné snaze postoupit do královny motorsportu. To potvrdil IndyStar po letošním premiérovém vítězství ve slavném závodě Indianapolis 500.

„Není mnoho sedaček, o kterých bych uvažoval a které bych vyměnil za to, co mám. Opravdu nevím, jestli je mnoho míst, o která bych měl zájem ve srovnání s tím, ve kterém teď sedím. Je dost těžké předčit to, co mám. Tím veselým aspektem role závodního jezdce není sláva. Rád vítězím.“

Zpráva o zájmu Red Bullu o Paloua však přichází v zajímavém období. Od čtvrté velké ceny sezóny 2023 nevyhrál kolega Maxe Verstappena žádný závod. Naopak Nizozemec až do loňského roku dominoval královně motorsportu v podobě čtyř po sobě jdoucích titulů mistra světa. Minimálně tato historie Red Bullu by alespoň mohla nechat dveře pootevřené pro takového věhlasného jezdce, jakým Palou bezesporu je.

Vedle nedávné oslavy již čtvrtého titulu v IndyCar v pěti letech zároveň čeká Španěla další sezení u soudu v případu Palou–McLaren. Vzhledem k tomu, že Chip Ganassi jistě projeví nejen finanční podporu svému hvězdnému jezdci a smlouva Paloua obsahuje klauzuli o možnosti jeho předčasného rozvázání, podle IndyStar existuje scénář, ve kterém Red Bull jak zaplatí výstupní poplatek týmu Chip Ganassi, tak vyplatí odškodné McLarenu či podpoří Paloua v probíhajícím soudním sporu.

Pro doplnění situace lze poznamenat, že Red Bull má historii převzetí jezdce z Chip Gannasi do svého programu F1. Koncem roku 2017 angažovala stáj Brendona Hartleyho do týmu Toro Rosso, dnes Racing Bulls, přičemž Novozélanďana povýšila do role  jezdce týmu na plný úvazek pro sezónu 2018. Chip Ganassi hodlal v tom roce Hartleyho zařadit do svých řad předtím, než jej Red Bull a Toro Rosso vykoupily z jeho smlouvy a jeho angažmá jako jezdce IndyCar.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studuji mediální studia se specializací na komunikační studia. Zajímám se o motorsport, konkrétně F1 a MotoGP. Obě disciplíny, mezi nimiž nemám favorita, zarytě sleduji přes deset let, přičemž o nich píšu již více než tři roky. U motorsportu mě nejvíce zajímá nejen jeho historie a její vztah s přítomností, ale…

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *