Lewis Hamilton se po dvou týdnech vrátil k chaosu, který provázel závod v Mexiku, a ke své penalizaci za opuštění trati a získání výhody. Komisaři mu udělili trest deseti sekund, čímž ukončili naděje Tifosi na první pódium Hamiltona v barvách Ferrari.
Úvod závodu v Mexiku lze s čistým svědomím označit za chaotický. Řada jezdců si zkrátila trať, čímž bezpochyby získali výhodu, ale komisaři je ani nevyšetřovali. Výjimkou však byl Lewis Hamilton, který dostal i časový trest deseti sekund. V posledních letech přitom bývá pravidlem, že v prvním kole a krátce po startu jsou komisaři k podobnému zkracování tratě a celkově k přestupkům jezdců shovívavější.
Lewis Hamilton však komisaře kritizuje a říká, že ze své pozice mohou ovlivňovat nejen jednotlivé závody, ale i celé šampionáty. Podle Britova názoru je jedním z hlavních problémů utajení, v němž se rozhodnutí přijímají, a formule 1 to bude muset v budoucnu vyřešit.
„Nedostatečné,“ odpověděl Hamilton na otázku, zda už dostal vysvětlení od komisařů, proč v Mexiku rozhodovali tímto způsobem. „Není v tom žádná přehlednost a podle mě je to součást většího problému, kterým je transparentnost a odpovědnost, a také utajení, v němž se verdikty přijímají,“ myslí si Hamilton.
„Určitě je potřeba to řešit, ale asi by se to mělo dělat v zákulisí. Nevím, jestli si vůbec uvědomují dopady svých rozhodnutí, nakonec ovlivňují kariéry, rozhodují šampionáty, jak jsme už v minulosti mohli vidět. Něco se musí změnit, tím jsem si jistý,“ dodal pilot Ferrari.
Formule 1 nejsou jen úspěšní jezdci, ale i špičkové týmy. Ferrari, které udává tempo od samého počátku šampionátu, týmy založené závodníky jako McLaren či Williams, nebo noví šampioni Mercedes a Red Bull.
SvětFormule.cz