Pohonné jednotky od Renaultu budou na začátku letošní sezóny na stejné výkonnostní úrovni jako v Abú Dhabi. Měly by být ale spolehlivější.
Zimní přestávka je u konce a s ní i vývoj nových vozů a pohonných jednotek. Cílem všech dodavatelů je mít, co nejvýkonnější a nejspolehlivější motory. Právě spolehlivost bude v této sezóně nesmírně důležitá. U Renaultu se na ní zaměřili a vše si pečlivě naplánovali.
„Pro první motor jsme se rozhodli udělat kompromisy,“ řekl Cyril Abiteboul pro Autosport.
„Musíme se ujistit, že náš motor bude spolehlivý. Nemůžeme přijet na první závod a hned mít problémy se spolehlivostí. To by byla v ohrožení celá sezóna.“
„Letos jsme hodně limitováni kvůli omezení počtu motorů na sezónu. V důsledku toho musíme velmi pečlivě synchronizovat vývoj v továrně a nasazování nových motorů. Celé to je o tom sestavit perfektní plán na celou sezónu.“
Abiteboul se zároveň domnívá, že spolehlivost bude v této sezóně dobrá. V současné době na simulátoru odjeli s jedním motorem mnohem více kilometrů než vloni touto dobou, takže se jim povedla zvýšit i životnost, která bude v této sezóně také nesmírně důležitá.
Nyní na Renault a ostatní dodavatele čekají předsezónní testy a za měsíc VC Austrálie v Melbourne.
„Naším cílem je v Melbourne jezdit na stejné výkonnostní úrovni jako v Abú Dhabi, což by měl být solidní základ.“
„Samotný motor by měl být ale mnohem spolehlivější, abychom mohli postupně navyšovat výkon. Druhý motor tak bude mnohem lepší a třetí taktéž,“ uzavřel Abiteboul.