Red Bull hájí Cunodu. Pro budoucnost týmu je stále prioritou

Red Bull hájí Cunodu. Pro budoucnost týmu je stále prioritou

Letní přestávka formule 1 se blíží ke konci a diskuse o trhu s jezdci budou pokračovat i ve druhé polovině sezony. Ještě zbývá dost sedaček pro rok 2026, které stále nejsou obsazeny, přičemž pravděpodobně nejsledovanějším případem je Red Bull.

Kromě Maxe Verstappena, o jehož vlastní budoucnosti se začátkem roku pochybovalo, není příliš jasné, jak bude situace s jezdci Red Bullu vypadat. Cunoda, Hadjar, Lawson a dokonce i jezdec F2 Arvid Lindblad stále čekají na vyjasnění toho, kde budou v příští sezoně jezdit. Rozhodující pro další kroky Red Bullu by mohl být šéf týmu Laurent Mekies. Ten se zavázal, že bude co nejvíce podporovat Júkiho Cunodu.

Po odchodu Pierra Gaslyho v roce 2022 se Júki Cunoda stal hlavním jezdcem VCARB. Cunoda v průběhu roku 2023 a 2024 neustále překonával týmové kolegy postavené vedle něj, od De Vriese po Ricciarda. Pětadvacetiletý závodník byl také pohodlně rychlejší než Isack Hadjar. V tomto kontextu byl Cunoda po nějakou dobu jednou z nejdůležitějších posil sesterského týmu Red Bullu.

Vzhledem k tomu, že Christian Horner nikdy nijak zvlášť nevěřil Cunodovým schopnostem, stal se japonský jezdec fakticky testem pro ostatní perspektivní jezdce Red Bullu. Když se však Lawson na začátku roku 2025 potýkal s problémy, stáj okamžitě odvolala své rozhodnutí přehlížet Cunodu.

Od nástupu do Red Bullu omezila Cunodovu výkonnost kombinace několika faktorů. Podle šéfa týmu Laurenta Mekiese za tím však nejsou nedostatečné schopnosti: „Prioritou je dát Júkimu to, co potřebuje k výkonu. Co se týče druhého místa, tam je to priorita. Už několik závodů se snažíme společně najít způsob, jak udělat další krok. Spa bylo velmi pozitivní a Maďarsko byl celkově záludný víkend. Takže je to asi trochu těžší hodnotit. Ale není důvod, proč by Júkiho výkon nemohl být takový, jaký jsme viděli v minulosti. A na to se teď soustředíme.“

V letošní sezóně Cunoda několikrát ukázal, že je v Red Bullu slibným hráčem. Naposledy se tak stalo v Belgii, kde se kvalifikoval na 7. místo poté, co dostal stejnou specifikaci jako Verstappen. V neděli mu však v zisku bodů zabránila špatná strategie. Dokonce i na poslední Velké ceně Maďarska byl Cunoda v kvalifikaci jen desetinu za Verstappenem. Vzhledem k poklesu výkonu Red Bullu, o čemž svědčí i to, že úřadující šampion skončil v den závodu až na 9. místě, to však na postup z Q2 nestačilo.

Ve více ohledech se japonský pilot připojil k týmu v nejhorší možnou dobu. Přesto má stále šanci stabilizovat svou pozici. Soustavné výsledky v první desítce by odpovídaly výkonu Peréze v minulé sezoně. Pokud by toho Cunoda dosáhl, mělo by to stačit k tomu, aby přesvědčil Red Bull, že si své místo zaslouží.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Jako malá jsem s nadšením sledovala začátky kariéry Lewise Hamiltona a od té doby mě svět rychlých aut a ostrých zatáček pohltil. Zajímám se nejen o samotné závodění, ale i zákulisní aspekty, které rozhodují o úspěchu jezdců a formují jejich cestu k vítězství.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *