Po letošním Le Mans se svět vytrvalostních závodů rozloučí s jedním ze svých dlouholetých týmů – své působení ve WEC ukončí tým Rebellion.
Tým Rebellion, který se šampionátu WEC účastní od samého počátku v roce 2012, ukončí 24hodinovkou v Le Mans své působení ve vytrvalostních závodech.
Rebellion letos závodí s jedním vozem Rebellion R13 konstruovaný společností Oreca s atmosféricky plněným osmiválcem od Gibsonu. Vůz s číslem 1 je pilotovaný Gustavem Menezesem, Normanem Natem a Brunem Sennou. Do předposledního závodu ve Spa-Francorchamps a do 24hodinovky v Le Mans nasadí „rebelové“ také druhý vůz.
Ukončení závodních aktivit anulovalo dohodu mezi Rebellionem a Peugeotem o vzájemné spolupráci. Francouzská automobilka chystá návrat do Le Mans v roce 2022, v prosinci loňského roku oznámila spojení s Rebellionem.
K odchodu Rebellionu se již vyjádřil i Peugeot, jehož plány na návrat do vytrvalostních závodů stále platí.
Ačkoliv byly podle ředitele Rebellionu Alexandra Pesciho motoristické aktivity pro společnost přínosem, je čas se posunout dál.
„Motorsport byl pro Rebellion velkým přínosem,“ prozradil Alexander Pesci. „Okruhové závody pro nás byly ‚výjimečnou vitrínou‘ a díky širokému zájmu společnosti pomohly tyto závody rozšířit povědomí o naší společnosti. Finanční výnos z našich závodních aktivit byl více než uspokojivý.“
„Dáváme si na čas s tvorbou našeho byznys plánu, i přesto chci oznámit ukončení závodních aktivit, jakmile sezóna dojde do svého konce.“
„Neexistují žádná lehká rozhodnutí a jsme zarmouceni, že nebudeme moci dostát naším závazkům do dalších let.“
Rebellion Racing’s curtain comes down after the 2020 Le Mans 24H
Press release: https://t.co/febjuA46Go pic.twitter.com/bhSc6akj9G
— REBELLION Racing (@RebellionRacing) February 13, 2020
Jméno společnosti Rebellion se ve vytrvalostních závodech objevilo poprvé v roce 2010. Od té doby se tým každý rok účastnil čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans v kategorii LMP1, výjimkou byl pouze rok 2017. V roce 2014 tým zvítězil v kategorii s atmosférickými motory a v roce 2018 získal první pódiové umístění v absolutním pořadí.
Tým Rebellion je od odchodu Porsche nejbližším konkurentem Toyoty. Během sezóny 2018/19 získal tým vítězství na okruhu Silverstone poté, co byly obě Toyoty diskvalifikovány. První vítězství na trati si „rebelové“ vyjeli až v letošní sezóně během 4hodinovky v Šanghaji.
V roce 2017 se tým z nejvyšší kategorie LMP1 přesunul do kategorie LMP2 a na konci roku slavil titul šampionů.