
Ve Velké ceně Emilia-Romagna odstavili Esteban Ocon i Andrea Kimi Antonelli svůj monopost na podobném místě. Zatímco u prvního byl aktivován pouze virtuální safety car, kvůli Andreovi Kimi Antonellimu vyjel plnohodnotný safety car. Možná se ptáte proč?
V 29. kole měl haas Estebana Ocona technickou poruchu a pilot jej musel mezi 7. a 8. zatáčkou odstavit na trávě. Byl aktivován virtuální safety car, který přinutil jezdce zpomalit, aby maršálové mohli odtlačit poškozený monopost na bezpečné místo.
Ve 46. kole měl technickou poruchu i mercedes Andrey Kimi Antoneliho. Italský pilot zastavil na podobném místě jako Ocon, blíže k osmé zatáčce. Race control ale v jeho případě zvolil plnohodnotný safety car.
Jaký je rozdíl mezi virtuálním a plnohodnotným safety carem?
Nejviditelnějším rozdílem je samozřejmě to, že virtuální safety car není fyzické auto, které by vyjelo na trať. Auta musí zpomalit, ovšem nemusí se seřadit za Berndem Mäylanderem, který diktuje tempo. Všichni pouze musí dodržovat delta čas – předem určenou rychlost. Aktivace virtuálního safety caru je mnohem rychlejší a jezdci udržují stále stejný rozestup. Jakmile virtuální safety car skončí, jezdci mohou začít ihned závodit a nemusí čekat na lídra závodu, až vyrazí.
Proč tedy vyjel v podobné situaci podruhé plnohodnotný safety car?
Důvod je velmi prostý. Ocon zaparkoval svůj vůz blízko mezery mezi bariérami, kde ho maršálové mohli prostě odtlačit. Celá procedura nezabrala ani čtyři minuty. Antonelli zastavil jen o kousek dále, ale protože na nejbližším místě kvůli Oconovu vozu nebylo místo, museli jej maršálové dostat jinam.
Další vstup na trať se nachází dál mezi zatáčkami 8 a 9. Trať ale v této části vede do kopce, a proto musel být pro Antonelliho vůz poslán traktor, kvůli kterému musel být na trať nasazen plnohodnotný safety car. Nikdo navíc nečekal, že bude na stejném místě potřebovat odtlačit další monopost a Antonelliho auto stálo bez pohnutí pět minut. Safety car trval celkem osm kol, což bylo 14 minut. Dal navíc příležitost pilotům, kteří byli o kolo pozadu (Oliverovi Bearmanovi) vrátit se do aktuálního kola.