Charles Leclerc věří, že se Ferrari může soustředit na další vylepšení svého vozu pro rok 2024, protože se mu podařilo vyhnout problémům s citlivostí na vítr, které ho trápily v minulé sezóně.
Ferrari se na začátku minulé sezóny potýkalo s vážnými problémy se svým vozem, který se ukázal být náchylný na změny směru větru. Charles Leclerc i jeho týmový kolega Carlos Sainz dávali hlasitě najevo svou nespokojenost s nekonzistencí, kterou Ferrari trpělo zejména v závodech. Italská značka se tak ve snaze sestavit kompatibilnější vůz rozhodla zavázat k úplné přestavbě monopostu.
„Je stále velmi těžké pochopit, jak na tom přesně jsme,“ řekl Leclerc po předsezónních testech v Bahrajnu. „Neměli jsme žádné zásadní problémy. Myslím, že první dobrou věcí je, že nás nečeká žádné překvapení. Vše, co jsme od tohoto vozu očekávali, jsme si potvrdili na trati, takže to je dobrá věc. Pomáhá nám to rozvíjet vůz na simulátoru a zdá se, že vše dává smysl. Ale zatím je velmi těžké poznat, jak moc jsme konkurenceschopní.“
„Mám pocit, že Red Bull je stále o dost napřed, ale my máme oproti loňsku mnohem silnější základ. Vzpomínám si, jak jsem loni dokončil testy a bylo velmi těžké pochopit, jakým směrem se dál rozvíjet, protože auto bylo příliš nekonzistentní. V tu chvíli bylo velmi těžké odhalit hlavní slabiny monopostu. Letos je to úplně jinak. Přesně víme, kde se musíme zlepšit, kde jsou slabé stránky vozu, a to nám dává o něco větší naději pro jeho vývoj. Minulý rok to byly asi vůbec nejhorší testy, které jsem za celou svou kariéru absolvoval. Letos je to mnohem lepší.“
Zatímco před dvanácti měsíci si Leclerc uvědomoval, že Ferrari čeká náročná sezóna 2023, do nadcházejícího rekordního kalendáře vstupuje s větším optimismem. Poté, co řídil monopost SF-24 ve Fioranu i Bahrajnu, je Monačan přesvědčený, že tým z Maranella nebude mít tento rok problémy v nepříznivých podmínkám.
„Myslím, že u loňského vozu byla jednou z hlavních slabin citlivost na vítr. Nyní je to o dost lepší. Minulý rok bylo naše auto nesmírně obtížné řídit, kdykoli se vítr jenom trochu změnil. Letos jsme na tom v tomto ohledu mnohem lépe. Takže to je rozhodně krok vpřed. Hodně jsme na tom pracovali a viděli jsme zlepšení už od prvního dne, takže to bylo dobré.“
Leclerc si myslí, že konzistentnější základ Ferrari zajistí, že se v letošní sezóně může stát v závodech větší hrozbou konkurenčním stájím. Monačan si dokázal v roce 2023 zajistit pět startů z prvního místa, ale problémy Ferrari s degradací pneumatik znamenaly, že se mu nepodařilo proměnit ani jeden z těchto slibných úvodů.
„Jsem přesvědčený, že jsme rozhodně udělali krok vpřed, pokud jde o správu pneumatik, protože kdykoli jsou pneumatiky více používány, slabiny vozu jsou více patrné. S novým monopostem by měla být degradace pneumatik o dost menší,“ dodal Charles Leclerc.