Pitlane v Monaku nebude aktivační zónou

Pitlane v Monaku nebude aktivační zónou

Formule E se po opětovné roční pauze vrací do Monaka, kde se bude závodit na části trati běžně určené i pro F1.

Od letošní sezóny se s novou generací vozů označenou GEN2 objevil ve Formuli E nový prvek tzv. útočný mód. Během něj jezdec po dobu několika kol využívá 225 kW proti obvyklým 200 kW výkonu. Jezdec musí použít tento mód dvakrát během závodu a musí tomu uzpůsobit svůj battery management.

Aby mohl jezdec využít tuto výhodu, musí svůj vůz vychýlit z ideální stopy, do předem vyznačené části trati tzv. aktivační zóny, která je měřena senzory, které vyhodnocují, zda jezdec opravdu projel svým vozem aktivační zónou namalovanou na trati. Občas se tedy stane, že jezdec přesně zónu netrefí a neaktivuje se mu vyšší výkon. Vyjetím z ideální stopy jezdec samozřejmě riskuje, že bude předjet soupeřem za ním.

Na některých okruzích to platilo více na některých méně. Zajímavě řešená zóna byla např. v Čile, kde kopírovala vnější stranu prudké levotočivé zatáčky. Naopak méně vhodně byla umístěna zóna v Rijádu i v Paříži, kde jezdec po vyjetí ze zatáčky zkrátka zamířil k protilehlému svodidlu. Nedisponoval až takovou nevýhodou jako soupeři za ním, kteří v danou chvíli neprojížděli aktivační zónou.

Se zajímavým řešením přišli organizátoři pro monackou ePrix. Stejně jako v Paříži, bylo těžké vybrat bezpečné aktivační místo na velmi úzké trati. Proto se v posledních týdnech vážně hovořilo o pitlane jako aktivační zóně. Nyní však bylo oznámeno, že bude zóna umístěna mezi zatáčkou T4 a T5. Uvažovalo se také o zatáčce T11 tedy La Rascasse, ale hrozilo zde nebezpečí zablokování zatáčky nehodou, která by zapříčinila zastavení závodu. Rozhodnutí FIA je zodpovědné.

EPrix Monaka se jede v sobotu 11. května. Tradiční shakedown, který se koná den před sobotní ePrix, se v Monaku nekoná a tak bude celý kolotoč opravdu zcela jednodenní.

I z Monaka dovezeme autorský materiál.

Sdílejte na:
Zavřít