
Safety car spustil lavinu pitstopů a závěrečný stint přinesl mnoho akce. Pro sedmé vítězství si dojel Oscar Piastri. Druhý se umístil jeho týmový kolega Lando Norris a na třetí místo vytáhl Charles Leclerc své Ferrari. Jak první tři zhodnotili dnešní závod?
Oscar Piastri (1.)
„Rozhodně. Bylo trochu překvapující vidět Maxe, že zkouší strategii tří zastávek, skoro mu to vyšlo. Byl to celkově dobrý víkend, myslím si, že tempo bylo dobré. Zabrali jsme, když jsme potřebovali. Jsem velmi pyšný na tu práci, kterou jsme tenhle víkend odvedli. Nebyl to ten nejlepší první trénink, pak jsme to ale dali dohromady. Je hezké být po Monaku zase zpět. Byl to skvělý víkend.“
„Je těžké si stěžovat. Je to skvělý rok a tenhle víkend byl přesně takový, jaký jsem potřeboval. Zabrali jsme, když jsme potřebovali. Tým mi dal opět skvělé auto. Je zábavné vyhrávat závody a užívám si to. Doufám, že tým také.“
„Děkuji divákům za to, že tady byli. Byl to skvělý víkend, hodně podporovatelů, taky byl velký provoz. Je skvělé zde být.“
„Viděl jsem, že Hülkenberg skončil šestý (po penalizaci Maxe Verstappena dokonce pátý – pozn. red.), což je celkem působivé. Odvedl dobrou práci. Můj restart byl z hlediska pneumatik dobrý, nevím, jestli moje zadní pneumatiky byly rády, protože si myslím, že se mi zadní kola protáčela v šestém převodovém stupni. Nebyl to nejčistší restart, ale stačilo to. Pak jsem si jen zvykal kolik přilnavosti s malým množstvím paliva mám, bylo to jak v kvalifikaci. To bylo jen drobné přizpůsobení. Ale ne, velmi dobře jsme to zvládli.“
Lando Norris (2.)
„Jel jsem, jak nejlépe jsem mohl. Oscar jel dnešní závod velmi dobře. Neměl jsem tempo na to, abych mu stačil. Udělali jsme, co bylo v našich silách. Byl to dlouhý závod, na konci se mohlo stát cokoliv. Při restartu jsme jeli skoro vedle sebe. Byl to dobrý, zábavný závod. Pro nás jako tým, skončit na prvním a druhém místě, je to ještě lepší.“
Charles Leclerc (3.)
„Bylo to bitva o pozici na trati a o to získat slipstream od pilota před vámi. Max mě chtěl přivést na vnitřek, kde je plno žmolků, a tam se mi moc nechtělo. Takže jsem se snažil ho natlačit doleva, byl tam malý kontakt, ale naštěstí to bylo bez následků. Ale jsem velmi šťastný. Samozřejmě obětoval jsem kvalifikaci, abych měl více sad pneumatik do závodu. Nevěděl jsem, jestli se to vyplatí, ale nakonec se to vyplatilo. V normálním závodě by čtvrté místo bylo to naše, se safety carem jsme měli štěstí a je z toho pódium. Jsem za to velmi rád.“
„Když mi inženýr řekl, že Max pojede poslední stint na nové tvrdé sadě, nevím, jestli měli na výběr nebo ne, ale myslím, že neměli jinou možnost, byl jsem samozřejmě velmi optimistický. Věděl jsem jak špatná ta tvrdá sada je. Věděl jsem, že musím mít dobrý restart a možná tam bude šance a taky byla. Ale všechno vyšlo dobře.“