
Lídr šampionátu Oscar Piastri připouští, že je připravený na nedělní závod v Singapuru, i když byl včerejší program několikrát přerušen červenou vlajkou, čímž byl narušen jeho tréninkový plán.
Týmy obvykle během druhého volného tréninku po kvalifikačních simulacích absolvují závodní simulace s větším množstvím paliva. To však včera nebylo možné, protože trénink byl přerušován červenou vlajkou. Nejprve kvůli nehodě George Russella a následně havaroval i Liam Lawson.
Jezdcům a týmům tak v závěru FP2 zbyl čas jen na kvalifikační simulace, které nejlépe zvládl právě Piastri, následovaný Isackem Hadjarem a Maxem Verstappenem. Závěrečný trénink se už odehrává v nereprezentativních podmínkách, podobně jako úvodní. Piastri tak nebude mít další možnost nasbírat potřebná data pro závod. Australan tvrdí, že je ochoten obětovat poznatky z kvalifikační simulace, pokud jsou dostatečně vypovídající ty závodní.
„Na konci jsem na středně tvrdých pneumatikách našel dobré tempo, neabsolvovali jsme sice vypovídající závodní simulace, ale hodně jsem se naučil. Kvalifikace je všude důležitou součástí víkendu, ale v Singapuru je ještě důležitější. Je jednou z nejdůležitějších. I proto se raději kvalifikuji výš a nebudu znát závodní tempo, než abych přesně věděl, jak bude závod probíhat a kvalifikoval se vzadu.“
Formule 1 jezdí na okruzích po celém světě – v ikonickém Monaku, na historické Monze, československými fanoušky oblíbeném Hungaroringu, v přímořské Yas Marině v Abú Zabí, která rozhodla o nejednom mistrovství, na nejmodernějším okruhu v Las Vegas nebo britském Silverstone, kde má šampionát svůj počátek. Každý okruh má svá specifika, rekordy a každý pamatuje nezapomenutelné momenty.
👉 Přehled okruhů F1 | Kalendář závodů | Jak dlouho trvají závody? | Kde se konají závody F1?