Paul Monaghan: Nebude snadné odstranit naši slabinu

Paul Monaghan: Nebude snadné odstranit naši slabinu

Paul Monaghan, šéf inženýr Red Bullu, připustil, že odstranit slabinu monopostu RB20, která brání jeho konkurenceschopnosti na několika tratích, nebude vůbec jednoduché. Monaghan prozradil, že v Milton Keynes neusínají na vavřínech a neustále se snaží vylepšovat jejich vůz.

Red Bull pokračuje ve své dominanci v éře vozů s přísavným efektem, když si Max Verstappen připsal čtyři vítězství v úvodních šesti závodech.

Ferrari, McLaren a Mercedes se neustále přibližuje, a proto si Verstappen musel vybojovat vítězství v Imole, Kanadě a Španělsku. V Miami a v Monaku byl dokonce poražen, tam se nejvíce projevila slabina monopostu RB20, a to jízda přes obrubníky.

Nizozemec tehdy prohlásil, že nějakou dobu potrvá, než se tento problém vyřeší. Šéf inženýr Red Bullu Paul Monaghan souhlasí, že neexistuje jednoduché řešení.

Na otázku, jak těžké bude tuto pozici v roce 2024 vydobýt, Monaghan odpověděl: „Zeptejte se mě na konci sezóny nebo na konci příští sezóny a já vám dám realistickou odpověď.“

„Není to nemožné, nevím, jak vám odpovědět, abych řekl, jak je to těžké, kdyby to bylo snadné, možná bychom to už dokázali, ale nebude to snadné. Rozsah problému je takový, že když se podívám na ostatní auta, nevím, jak jezdí po obrubnících, jestli do něčeho narazí, když je to vystřelí do vzduchu, a my děláme to samé.“

„Otázkou je, zda dokážeme udělat dostatečně velké zlepšení, abychom byli rychlejší než naši soupeři, to je výzva a odpověď na ni neznáme. Musíme prostě dělat to nejlepší, co umíme, v tomto postupném procesu závod od závodu, a uvidíme.“

Monaghan ujistil, že v Red Bullu neusínají na vavřínech a snaží se odstranit slabiny svého monopostu.

„Máme v úmyslu pokusit se vyřešit všechna výkonnostní omezení vozu, takže neděláme jedno na úkor druhého. Vidíte karoserii, nevidíte, co v ní schováváme, když ji držíme dál od zvědavých očí. To je neustálý vývoj a my se budeme snažit odštěpovat v jakémkoli rozsahu, kterého dosáhneme závod od závodu,“ vysvětlil šéf inženýr Red Bullu.

„Maďarsko jich má několik, že ano, Rakousko má spoustu obrubníků, které jsme si vždycky užívali. Takže opět neodpočíváme a znovu jen musíme mít auto, které jede adekvátně, abychom mohli zajet kolo, pokud budeme nejrychlejší.“

Sergio Pérez si v posledních čtyřech závodech připsal pouhých osm bodů a z jeho vysílaček často zní stížnosti ohledně vyváženosti.

Na otázku, jestli se ukázalo, že je těžší poskytnout jezdcům požadovanou vyváženost vozu, Monaghan odpověděl: „Opět to bude do jisté míry záviset na okruhu, že?“

„Je těžší poskytnout jim požadovanou vyváženost? Pak byste mohli namítnout, že naše vylepšení nám nepřinesla rychlejší jízdu, takže toho musíme dosáhnout, abychom z auta dostali maximum, takže záměr je ne. Nezužujeme ho, pokud opravdu nemůžeme, ale toto auto funguje v okénku, kterému rozumíme, nesnažíme se ho zmenšit, pokud není zisk dostatečně velký, abychom překonali zmenšení.“

„Jsme zvyklí na to, že týmy často přinášejí spoustu vylepšení a neustále je musíme vyhodnocovat. Tento tým byl přitom v posledních 15 až 20 letech v popředí, co se týče posouvání tohoto tempa vývoje.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →

Další články