Nové motory budou jednodušší, zmizí MGU-H

Nové motory budou jednodušší, zmizí MGU-H

Vedení Formule 1 a FIA odhalili návrhy pro novou generaci pohonných jednotek Formulí 1. Zlepší se zvuk. sníží se cena a konstruktéři budou mít volnější ruce.

„S cílem definovat nová pravidla, které budou obsahovat jednoduší, lacinější a hlučnější motory a vytvoří podmínky pro přilákání nových továrenských týmů do Formule 1 jako dodavatelů motorů a tím pádem zvýší úroveň sportu, jsme pozorně naslouchali tomu, co si fanoušci myslí o současných pohonných jednotkách a co by rádi viděli v blízké budoucnosti,“ řekl Ross Brawn.

„Cílem nové Formule 1 je být vedoucí globální sportovní soutěží s to nejlepší technologií. Vzrušit, upoutat a ohromit fanoušky každého věku, to je trvalý záměr. Věříme, že s budoucími pohonnými jednotkami to dokážeme.“

Kompletní detailní definici pohonných jednotek na rok 2021 FIA bude publikovat na konci roku 2017. Design a vývoj nebude možný do zveřejnění všech informací někdy na konci příštího roku. Zajišťuje to, že továrny budou pokračovat v pracích na současných pohonných jednotkách.

Mezitím bude FIA a týmy F1 pracovat na zavedení testování pohonných jednotek a rozpočtového stropu.

„Pohonné jednotky na rok 2021 jsou příkladem budoucí cesty, kterou společně půjde FIA jako regulátor, F1 jako držitel práv a týmy jako držitelé podílů pro společné dobro sportu.“

Klíčové body návrhů prezentovaných představitelům na úterním setkání:

  • 1,6 l, V6 Turbo Hybrid motory
  • Otáčky motoru se zvýší o 3000ot/min za účelem zlepšení zvuku
  • Normativní designové parametry vnitřností vozu (motor, převodovka apod.) na omezení zvyšování nákladů a odrazení od extrémních designérských a jízdních podmínek
  • Odstranění MGU-H
  • Výkonnější MGU-K se zaměřením na manuální používání jezdci v závodech společně s možností šetřit energii během kol a dát jezdci taktické možnosti na ovládání svého závodu
  • Samostatné turbo s velkými omezeními a váhovým limitem.
  • Standardní baterie a kontrolní elektronika
  • Vysoká úroveň perspektivního designu vnitřku auta, volnější ruce při umisťování motoru, převodovky a při návrhu šasi
  • Záměr důsledněji kontrolovat dodržování palivových pravidel a limitů na používání paliva

V duchu co nejširší kooperace bude následovat série setkání zúčastněných stran, aby dále o návrzích diskutovali.

Sdílejte na:
Zavřít