
Třetí místo Landa Norrise v Singapuru stačilo k tomu, aby McLaren udržel svou pozici v Poháru konstruktérů, ale všechny oči se upíraly na odvážný manévr v první zatáčce, při kterém došlo ke kontaktu s týmovým kolegou Oscarem Piastrim.
Vysílačka Oscara Piastriho týmu byla plná frustrace, když označil manévr Landa Norrise za nespravedlivý. Brit však po závodě v rozhovoru pro média popřel, že by jeho manévr byl nesprávný nebo agresivní, protože ke kontaktu došlo v důsledku předchozího kontaktu s Maxem Verstappenem.
První okamžiky Velké ceny Singapuru byly možná nejzajímavější z celého 62kolového závodu, ve kterém se předjíždění ukázalo jako výzva a znečištěný vzduch jako téměř nepřekonatelná překážka.
Nejodvážnější manévr na startovním roštu předvedl Lando Norris, který po náročné sobotní kvalifikaci startoval z pátého místa. Brit viděl, že po startu zde byla mezera, a vrhnul se do ní v naději, že si vylepší pozici.
Chaotický start v kombinaci s povrchem tratě, který po ranní bouřce ještě úplně nevyschnul, však znamenal, že Lando Norris narazil do Red Bullu Maxe Verstappena, který ho následně odrazil do jeho týmového kolegy Oscara Piastriho. Australan, který startoval ze třetího místa, těsně unikl kolizi se zdí a propadl se na čtvrté místo, na kterém závod dokončil.
V rozhovoru s médii na tiskové konferenci FIA po závodě však Lando Norris popřel, že by na svého týmového kolegu provedl agresivní manévr, a argumentoval, že každý pilot, který by nevyužil mezeru, kterou viděl na začátku závodu, by neměl být ve formuli 1.
Když byl požádán, aby popsal start závodu, stydlivě přiznal: „Upřímně řečeno, nepamatuji si to. Myslím, že start byl dobrý, pozice na startovním roštu byla dobrá. Dostal jsem se do dobré pozice, aby mě nikdo nebrzdil v zatáčce 1 a 2.“
„A ano, měl jsem velkou mezeru na vnitřní straně Oscara a bylo to opravdu těsné, víte, hodně to klouzalo, protože trať byla místy ještě vlhká a vysychala. A myslím, že jsem jen lehce zavadil o zadní část Maxova auta. A to mi stačilo k malé korekci.“
„Takže ano, bylo to dobré v tom smyslu, že jsem získal dvě pozice, a kdybych je tam nezískal, pravděpodobně bych je nikdy nezískal, protože, jak jsme viděli, bylo příliš obtížné předjíždět. Agresivita a prozíravost se vyplatily.“
Na otázku, zda považuje svůj manévr za agresivní vůči svému týmovému kolegovi, odpověděl, že ne. „No, narazil jsem do Maxe, takže to nebylo agresivní vůči mému týmovému kolegovi.“
V této sezóně se hodně mluvilo o pravidlech čistého závodění týmu McLaren, které nazývá papaya rules. V podstatě tým uvádí, že umožňuje svým pilotům bojovat o pozice, ale očekává od nich, že budou závodit čistě a férově. Oscar Piastri byl zjevně rozhořčen tím, co vnímal jako neférový manévr, ale Lando Norris médiím řekl, že incident sice přezkoumá, ale cítí, že neudělal nic špatného.
„Ještě jsem to ani neviděl, takže se na to musím podívat. Možná se na to podívám a zjistím, že jsem mohl udělat něco jiného nebo to udělat lépe.“
„Takže si myslím, že pokud mi vytýkáte, že jsem jel vnitřkem a vjel jsem do velké mezery, pak si myslím, že byste neměli být ve formuli 1. Nemyslím si, že jsem udělal něco špatného. Samozřejmě jsem trochu špatně odhadl, jak blízko jsem Maxovi, ale tak to v závodech chodí. Nic jiného se nestalo. A jsem si jistý, že bych stejně skončil před Oscarem, protože jsem byl na vnitřní straně a on by měl špinavou stranu trati na vnější straně.“
„Musím si to pustit. Samozřejmě se na to musím podívat a zjistit, jestli jsem mohl něco udělat lépe. To poslední, co chci, je srazit se se svým týmovým kolegou, hlavně proto, že pak dostanu jen otázky od vás.“
„Jsem ten, kdo si nemůže dovolit nic ve srovnání s ním, a vystavil bych se stejnému riziku, kdyby se něco takového stalo. Takže uvidím, co můžu příště zlepšit. Ale FIA to zjevně považovala za v pořádku a tým také, takže to je vše.“
Lando Norris také popřel, že by se něco změnilo v boji o mistrovský titul mezi ním a jeho týmovým kolegou, nyní když si McLaren zajistil mistrovský titul konstruktérů.
„Zůstane to stejné, což znamená, že je to otevřené. Nic se nezmění, protože můžeme závodit svobodně, jako jsme to dělali celou sezónu.“
Andrea Stella, šéf týmu, poznamenal, že tým má v úmyslu přezkoumat incident v první zatáčce mezi svými piloty během dvoutýdenní přestávky před Velkou cenou USA, poté co se rozhodl nezasahovat do incidentu během závodu v Singapuru.
Formule 1 je nejprestižnější motoristická soutěž na světě. Každý rok se jezdí desítky velkých cen, které sledují miliony fanoušků. Zajímá vás, jak F1 funguje, jaké jsou pravidla a co vše tento sport obnáší?
👉 Manuál F1 | Co je formule 1 | Kde sledovat formuli 1 | Proč se F1 nazývá formule 1?