Noční sprint ovládl Piastri, Verstappen potřetí šampionem

Noční sprint ovládl Piastri, Verstappen potřetí šampionem

Noční sprint v Kataru vyhrál Oscar Piastri, druhý se umístil Max Verstappen a na třetím místě skončil Lando Norris. Jelikož Sergio Peréz sprint nedokončil, Max Verstappen se tak potřetí v řadě stal mistrem světa.

Noční sprint byl vypsán na 19 kol a top 3 (Piastri, Norris, Verstappen) na startu nasadili středně tvrdé pneumatiky, naopak George Russell, Carlos Sainz a Charles Leclerc zvolili nejměkčí sadu pneumatik.

Start si pohlídal Oscar Piastri, naopak Lando Norris měl velmi špatný start a propadl se na šestou pozici. Toho využil George Russell, Carlos Sainz a Charles Leclerc, kteří se v tomto pořadí seřadili za australským pilotem. Max Verstappen se propadl na pátou pozici.

Sprint skončil předčasně pro Liama Lawsona, který neudržel své auto a skončil ve štěrku. Monopost AlphaTauri se nedokázal dostat vlastními silami z kačírku a byl na konci prvního kola aktivován safety car, který na trati byl jen velmi krátce. Již na konci druhého kola byl sprint restartován.

George Russell se s Oscarem Piastrim dlouho nepáral a přebral vedení ve sprintu, využil výhodu červených pneumatik. Logan Sargean skončil sám v kačírku! Další povolaný safety car.

Během pátého kola jezdci McLarenu a Max Verstappen dostali informaci, že teď mají výhodu piloti na nejměkčí sadě pneumatik, ale jejich výhoda přijde až v závěrečných kolech sprintu.

Na konci 6. kola byl sprint opět restartován. Carlos Sainz se na hlavní rovince pokusil předjet Oscara Piastriho, ale Australan dokázal ubránit druhou pozici.

Max Verstappen na hlavní rovince do devátého kola předjel čtvrtého Charlese Leclerca a následně ve stejném kole si poradil i s druhým monopostem Ferrari a posunul se na třetí místo. Jezdci, kteří startovali na červených pneumatikách, se začali trápit a ztrácet rychlost. Naopak Oscar Piastri, Max Verstappen a Lando Norris výrazně zrychlili (startovali na žlutých pneumatikách).

Oscar Piastri si na hlavní rovince do jedenáctého kola převzal vedení zpátky! Zároveň Lando Norris se dokázal dostat na pátou pozici. Sergio Pérez, Nico Hülkenberg a Esteban Ocon kolidovali a skončili v kačírku! Němec byl sevřen do sendviče, ale dokázal se dostat do boxů, kde odstoupil. Mexičanovo vypadnutí znamená, že Max Verstappen se stal potřetí mistrem světa! Byl aktivován safety car.

George Russell reportoval, že potřebuje zastavit v boxech, protože jeho pneumatiky jsou na odpis. Mercedes tuto možnost zamítl, Brit následně řekl, že ho jezdci na žlutých pneumatikách určitě předjedou.

Na konci 14. kola byl sprint restartován a Charles Leclerc se dokázal znovu dostat před Landa Norrise. Max Verstappen na začátku 16. kola se dostal na druhou pozici před George Russella a začal stíhat vedoucího Oscara Piastriho.

Lando Norris dokázal zahřát pneumatiky a v 17. kole předjel obě Ferrari. Lewis Hamilton si dokázal poradit s Fernandem Alonsem a byl nalepený na zadním křídle Charlese Leclerca. V posledním kole se dokázal dostat na třetí pozici Lando Norris a Lewis Hamilton dokázal předjet obě Ferrari.

Vítězem sprintu se stal Oscar Piastri. Druhý dojel Max Verstappen a stal se potřetí mistrem světa!

Pořadí Jezdec Tým Ztráta v cíli
1 Oscar Piastri MCLAREN 35:01.297
2 Max Verstappen RED BULL +1.871s
3 Lando Norris MCLAREN +8.497s
4 George Russell MERCEDES +11.036s
5 Lewis Hamilton MERCEDES +17.314s
6 Carlos Sainz FERRARI +18.806s
7 Charles Leclerc FERRARI +19.860s
8 Alexander Albon WILLIAMS +19.864s
9 Fernando Alonso ASTON MARTIN +21.180s
10 Pierre Gasly ALPINE RENAULT +21.742s
11 Valtteri Bottas ALFA ROMEO +22.208s
12 Júki Cunoda ALPHATAURI +22.863s
13 Lance Stroll ASTON MARTIN +24.523s
14 Kevin Magnussen HAAS FERRARI +24.970s
15 Kuan-jü Čou ALFA ROMEO +26.868s
NC Nico Hülkenberg HAAS DNF
NC Esteban Ocon ALPINE DNF
NC Sergio Pérez RED BULL DNF
NC Logan Sargeant WILLIAMS DNF
NC Liam Lawson ALPHATAURI DNF

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Jan Fridrich)
Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →