McLaren v Kataru nezvládl závodní strategii svých pilotů a připsal si další neuspokojivý výsledek. Max Verstappen naopak velkou cenu vyhrál a před posledním závodem v Abú Zabí stále živí reálnou šanci na pátý titul mistra světa.
Shrnutí článku
V 7. kole závodu v Kataru došlo ke kontaktu mezi Pierrem Gaslym a Nicem Hülkenbergem. Monopost pilota Sauberu po kontaktu mezi oběma vozy zůstal s poškozenou pneumatikou v únikové zóně a na trať vyjel safety car.
Většina startovního pole využila této situace k přezutí na novou sadu pneumatik a téměř všichni piloti si tak odbyli jeden ze dvou povinných pit stopů – Pirelli omezilo maximální délku stintu na jedné sadě pneumatik na 25 kol. Vedoucí Oscar Piastri a třetí Lando Norris však zůstali na trati a McLaren tímto rozhodnutím prakticky znemožnil svým pilotům bojovat ve zbytku závodu o vítězství. Australan dojel do cíle druhý za Maxem Verstappenem a jeho týmový kolega Norris dokonce až čtvrtý.
Verstappen tak nyní ztrácí na vedoucího Norrise už pouhých 12 bodů a stále je reálně ve hře o letošní šampionát. Šéf Mercedesu Toto Wolff se zamyslel nad tím, v jaké míře proniká tlak do řad papájového týmu.
„Všichni se snaží pracovat nejlépe, jak umí, v neděli ráno jsme o tom také mluvili. Jde o velmi nudnou strategii, když vstoupí do hry safety car, ale v dané fázi nemáte na výběr, protože pokud to neuděláte (zastávku v boxech – pozn.red.), přijdete o zastávku za safety carem a znamená to pro vás pit stop navíc,“ řekl rakouský šéf Mercedesu médiím.
„Myslím, že jejich záměrem bylo udržet si větší flexibilitu, ale nakonec tím stejně ztratili. Proč tomu tak je, nevím, ale i my jsme se ocitli v této pozici. Je to spíš jejich prohra než Maxovo vítězství. Vždy je snazší dotahovat se zezadu a pokud by Verstappen vyhrál šampionát, byl by to neuvěřitelný comeback, ale když se podíváte, v jaké je pozici, tak pravděpodobnost toho je stále poměrně nízká. Řekl bych, že se dostaví tlak a v ten moment to chcete provést mimořádně dobře, a pokud to chcete udělat mimořádně dobře, pak mohu pouze říct, že podle nás musíte zůstat ve svém obvyklém módu,“ upozorňuje Wolff.
Po závodě se v McLarenu zamýšleli nad tím, kolik času by Norris ztratil, kdyby se v 7.kole během safety caru rozhodli pro dvojitou zastávku, kterou využila v tomto kole většina týmů. V tu chvíli byl rozdíl mezi vedoucím Piastrim a třetím Norrisem okolo 4 sekund. To by podle Wolffa stačilo na to jít touto cestou.
„Mohli udělat dvojitou zastávku. To, co jsme několikrát udělali my s Nicem (Rosbergem – pozn. red.) a Lewisem. Potřebujete jen vytvořit mezeru mezi oběma vozy, aby to bylo možné. Nejsem si jistý, jak to přesně bylo, do detailu jsem to nezkoumal. Myslím, že jejich politikou je zjevně udržovat boj mezi těmito dvěma otevřený. A jak Zak nebo Andrea již dříve řekli, že pokud prohrajete šampionát, ale hráli jste férově mezi těmito dvěma, je to soupeření, které můžete mít,“ uzavřel Wolff.
Seznamte se se slavnými i současnými jezdci formule 1, kteří píší historii tohoto sportu. Jména jako Max Verstappen, Lewis Hamilton, Michael Schumacher, Niki Lauda nebo třeba Emerson Fittipaldi. Objevte profily jezdců, jejich kariéru, statistiky a úspěchy.
👉 Seznam jezdců F1 | Kdo jsou nejúspěšnější jezdci F1 všech dob?
SvětFormule.cz