Letošní monopost týmu z Wokingu se ještě ani neukázal veřejnosti a už je jasné, že do víkendu první velké ceny dozná výrazných změn. Tým totiž prozradil, že pro závod v australském Melbourne má v plánu připravit velký balík nových dílů.
McLaren má v plánu odhalit svůj letošní MCL33 v pátek, už nyní je však jasné, že půjde pouze o představovací verzi. Úpravy vozů před prvním závodem jsou sice zcela obvyklým postupem všech týmů, šéf aerodynamiky McLarenu Peter Prodromou však oznámil, že na první víkend v Austrálii skutečně velké množství nových dílů z vývoje.
”Snažíme se vyvíjet auto stejným způsobem, jako jsme to dělali v předchozích třech letech,” vysvětlil Prodromou. ”Snažili jsme se ho vyvíjet evolučně. Pro veřejné představení můžete očekávat něco koncepčně podobného, poslední dva, tři měsíce jsme se ale soustředili na vývojový balík pro první závod.
Na to jsme se soustředili především, a stále soustředíme, pokusit se připravit slušné vylepšení jako po aerodynamické, tak po mechanické stránce, abychom v Melbourne vyrazili tou správnou nohou. Skutečně velice silně doufáme a očekáváme, že už od začátku (testů – pozn. redakce) se vůz bude chovat velice podobně tomu, jak se choval ke konci loňského roku a bude podávat podobné výkony.
Snad jsme udělali krok vpřed a pak se pokusíme udělat něco výrazného pro Melbourne.”
Cílem 500 km denně
McLaren pojede na letošní předsezónní testy s nadějí, že se mu bude dařit mnohem lépe než v těch loňských. Kvůli propadáku Hondy v oblasti výkonnosti a spolehlivosti totiž odjel velmi málo kilometrů. S pohonnými jednotkami od Renaultu chce letos dát na loňské trápení zapomenout.
Šéfinženýr týmu Matt Morris říká, že plánem McLarenu je odjet alespoň 500 kilometrů každý den, tedy dohromady nejméně 2000 během každé série testů.
Na otázku, jak na tom podle něj tým je v porovnání s rokem 2017, Morris odpověděl: “Vždycky je hezké být o něco více vpředu, ať už jste na tom jakkoliv. Ve smyslu přípravy celého auta a díky jeho spojení s motorem Renault bychom měli do zimních testů vstupovat v nejlepší kondici, jaké jsme schopni. I kdybychom bývali změnili dodavatele motoru dřív, jsou věci, které bychom dřív udělat stejně nemohli.”