McLaren prohlásil, že vylepšení, která potřebuje jeho monopost pro budoucí sezónu 2024, musí jít nad rámec pouhé aerodynamiky, aby se jim podařilo snížit náskok Red Bullu.
Tým z Wokingu se v posledních závodech stal nejkonzistentnějším vyzyvatelem Red Bullu a v posledních šesti velkých cenách se pětkrát umístil na stupních vítězů. McLaren po letošním působivém pokroku ještě musí hodně zapracovat, než bude moci pomýšlet na to, že by mohl vyzvat dominantní tým Red Bull z čistě rychlostního hlediska. Během Velké ceny Brazílie se šéf týmu McLaren Andrea Stella domníval, že jediná věc, která nyní oba týmy dělí, je správa pneumatik, přičemž Red Bull má stále výhodu v řešení degradace.
Stella uvedl, že tým pokračuje v přípravě svého projektu pro rok 2024 a že pokrok, který musí udělat, aby snížil deficit, se bude týkat nejen přítlaku. „Řekněme, že jsme si stanovili nějaké cíle, ale nemohu říci, v jaké oblasti a jak. Co ale mohu říci je, že to není jen o aerodynamických parametrech,“ vyjádřil se Stella. Na otázku Autosportu, nakolik se na problému degradace pneumatik podílí aerodynamika a nakolik mechanika, odpověděl: „Je to kombinace obojího. Víc k tomu nemohu říct.“
McLaren ví, že soupeři jako Mercedes a Ferrari, kterým se letos nedařilo, se chystají na radikální přestavbu svých monopostů pro příští sezónu, což znamená, že boj v čele Poháru konstruktérů může být příští rok velmi odlišný. Andrea Stella si však myslí, že jeho tým má dobré předpoklady k tomu, aby se v zimě ještě vylepšil, protože začíná s mnohem konkurenceschopnějším základem.
„Upřímně řečeno, jak jste na tom s vozem pro příští sezónu částečně závisí na tom, jak jste na tom letos, protože to je v podstatě výchozí bod pro každého. Ale záleží na sklonu vývoje. Ten u McLarenu začal v podstatě v červenci a je tu tak dlouhé období, které je právě o práci, kterou děláme na voze pro příští rok,“ uvedl Stella.
Jedním z důležitých aspektů současné formy McLarenu je, že jí bylo dosaženo s vozem, který na svém počátku nebyl tím, co tým chtěl. Stella uvedl, že některé aspekty vozu MCL60 byly zachovány, ale tým musel v průběhu kampaně prosadit mnoho přepracovaných prvků.
„Vůz, který jsme uvedli na trh v březnu, má některé prvky, které byly vyvíjeny kontinuálně, ale většina z nich byla vyvíjena diskontinuálně. Zejména pokud jde o podlahu, karosérii, zadní křídlo a do jisté míry i přední křídlo. Potřebovali jsme se tak nějak pustit do různých konceptů a začít s nimi pracovat,“ dodal Andrea Stella.