Maďarsko ovládl Verstappen, strategický fail u Ferrari

Maďarsko ovládl Verstappen, strategický fail u Ferrari

Poslední závod před letní přestávkou vyhrál Max Verstappen, druhý se umístil Lewis Hamilton a na třetím místě skončil George Russell. U Ferrari absolutně nevyšla stragegie a Red Bull dokázal navýšit náskok v poháru konstruktérů i v poháru jezdců.

První místo po startu si dokázal udržet George Russell před jezdci Ferrari. Z boxů startoval Pierre Gasly kvůli nové pohonné jednotce.

Na začátku druhého kola byl aktivován virtuální safety car kvůli úlomkům na trati na jedno kolo. Zároveň Sergio Pérez si stěžoval svému inženýrovi, že jeho motor měl divný zvuk. Tým ho následně ujistil, že pohonná jednotka byla v pořádku.

Do boxů musel předčasně zajet Kevin Magnussen, který měl poškozené přední křídlo a ředitelství závodu mu vyvěsilo černo oranžovou vlajku.

Max Verstappen již v 7. kole byl na šestém místě a začal se dotahovat na pátého Lewise Hamiltona. Sergio Pérez svého kolegu úspěšně následoval a probojovával se startovním polem stejně rychle.

Prvním plánovanou zastávku v boxech absolvoval Lando Norris v 15. kole.

V 16. kole zamířil do boxů z prvního místa George Russell, přezul na středně tvrdou sadu pneumatik a vrátil se na šestou pozici. Ve stejném kole byl zároveň u svých mechaniků Max Verstappen a propadl se na osmou pozici.

O kolo později se u mechaniků ukázal Calors Sainz, obul znovu středně tvrdé pneumatiky, nicméně zastávka byla pomalejší a vrátil se až George Russella.

Do vedení se dostal Charles Leclerc. Ve 20. kole stavěl Lewis Hamilton, nasadil žlutou sadu pneumatik a vrátil se na sedmou pozici.

Ve 22. kole zamířil z vedení do boxů Charles Leclerc, obul středně tvrdou sadu pneumatik a overcutem předjel Carlose Sainze. Na první pozici se vrátil George Russell.

Ve 26. kole se dokázal Charles Leclerc dotáhnout na George Russella na jednu sekundu a mohl začít využívat DRS systém. O kolo později Monačan zaútočil poprvé, nicméně Brit dokázal odolat. Pilot Mercedesu velmi dobře pozicoval svůj monopost a využíval trať tak, aby jezdec Ferrari měl co nejtěžší podmínky na předjetí.

Až na začátku 31. kola na hlavní rovince dokázal na brzdách Charles Leclerc předjet George Russella a převzal vedení v závodě. Zároveň se na obrazovkách začaly ukazovat první kapky deště.

Ve 38. kole jezdci hlásili do rádia, že trať začala být kluzká. Ve 39. kole zajel ze čtvrtého místa do boxů Max Verstappen, obul opět žlutou sadu pneumatik. O kolo později zajeli do boxů Charles Leclerc a George Russell.  Monačan se vrátil na třetí pozici na bílé sadě pneumatik, Brit za Maxe Verstappena na šestou pozici na žlutých pneumatikách.

Max Verstappen ve 41. kole předjel Charlese Leclerca a posunul se na třetí pozici. O kolo později ale nizozemský pilot udělal chybu v předposlední zatáčce, dostal smyk a propadl se až na šestou pozici! Nicméně během 2 kol byl Max Verstappen opět nalepený na zadním křídle Charlese Leclerca. V 45. kole se pilot Red Bullu bez větších problémů dostal přes Monačana na třetí pozici.

Na začátku 47. kole zastavil v boxech Carlos Sainz, obul červenou sadu pneumatik, ale zastávka byla pomalá, vrátil se na pátou pozici.

Na konci 51. kola zamířil ke své poslední zastávce Lewis Hamilton, obul červenou sadu pneumatik a vrátil se na pátou pozici. Mezitím se Charles Leclerc trápil na tvrdé sadě pneumatik a musel se bránit Mercedesu George Russella.

V 54. kole se George Russell dostal přes Charlese Leclerca na druhou pozici. Ferrari se vůbec nepovedla startegie u Monačana a o kolo později zamířil ke třetí zastávce, obul červenou sadu pneumatik a propadl se až na šestou pozici. Naopak stratégové Red Bullu dokázali dostat Maxe Verstappena na první pozici, nizozemskému pilotovi stačilo udržet pneumatiky v dobré kondici.

V 62. kole Lewis Hamilton už byl nalepený na zadním křídle Carlose Sainze a o kolo později byl Brit na třetí pozici. V 65. kole dokázal Lewis Hamilton předjet svého týmového kolegu a na Maxe Verstappena ztrácel 11 sekund.

V 68. kole odstavil svůj monopost Valtteri Bottas se slovy, že nemá výkon. Byl aktivován virtuální safety car. Na konci 69. kola byl závod restartován.

Vítězem se stal Max Verstappen.

Pořadí Jezdec Tým Ztráta v cíli
1 Max Verstappen RED BULL 1:39:35.912
2 Lewis Hamilton MERCEDES +7.834s
3 George Russell MERCEDES +12.337s
4 Carlos Sainz FERRARI +14.579s
5 Sergio Pérez RED BULL +15.688s
6 Charles Leclerc FERRARI +16.047s
7 Lando Norris MCLAREN +78.300s
8 Fernando Alonso ALPINE +1 kolo
9 Esteban Ocon ALPINE +1 kolo
10 Sebastian Vettel ASTON MARTIN +1 kolo
11 Lance Stroll ASTON MARTIN +1 kolo
12 Pierre Gasly ALPHATAURI +1 kolo
13 Kuan-jü Čou ALFA ROMEO +1 kolo
14 Mick Schumacher HAAS FERRARI +1 kolo
15 Daniel Ricciardo MCLAREN +1 kolo
16 Kevin Magnussen HAAS FERRARI +1 kolo
17 Alexander Albon WILLIAMS +1 kolo
18 Nicholas Latifi WILLIAMS +1 kolo
19 Júki Cunoda ALPHATAURI +2 kola
20 Valtteri Bottas ALFA ROMEO DNF

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Jan Fridrich)
Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →