Haas dokončil Velkou cenu Austrálie s oběma vozy na bodovaných příčkách, přesto šéf amerického týmu, Ajao Komacu, tvrdí, že stáj nemůže pokračovat v dělání chyb.
Nico Hülkenberg i Kevin Magnussen v posledním závodě bodovali a po Austrálii má Haas na svém kontě celkem 4 body. Oba piloti měli opět odlišnou strategii – Hülkenberg, který vypadl hned v Q1, odstartoval na nejtvrdší sadě a Magnussen naopak na žluté.
Hülkenbergovi přišel vhod virtuální Satefy car, který jeho úvodní zastávku v boxech časově zkrátil a dojel tak svého týmového kolegu. Magnussen tak nechal rychlejšího Hülkenberga projet. Oba na konci závodu taktéž těžili z havárie George Russella v posledním kole.
Ovšem Ajao Komacu nebyl až tak spokojen, jelikož Magnussenova strategie nebyla taková jakou by si představoval.
„V prvním kole zastávek v boxech jsme Kevinovi ztratili dvě pozice,“ řekl Ajao Komacu pro Autosport. „To se nemělo stát. Ale jinak bylo všechno ostatní úžasné. Pitstopy byly úžasné, a pak jezdci během druhého stintu opět spolupracovali – Kevin byl na tvrdé pneumatice, Nico na střední, kvůli VSC (virtuální Safety car – pozn. red.).“
„Nico měl opět lepší tempo. Ale Kevinova strategie už byla ohrožena, ne jeho vinou – vinou týmu. Kevin měl důvod být naštvaný, ale když jsme ho požádali o výměnu, hned to udělal. Takže ví, jak jsou tyto příležitosti důležité.“
Komacu vysvětlil, že se Haas rozhodl reagovat na zastávku Williamsu, místo aby nechal Magnussena na trati.
„Albon zajel do boxů. Už na nás udělali undercut. Takže jsme pak neměli v následujícím kole zajíždět do boxů. Ale udělali jsme to. Takže jsme nechali Albona, aby nás předjel – bezdůvodně.“
„Když se pak podíváte na Estebana Ocona, ten jel v prvním stintu déle a v podstatě nás předjel. Takže jsme ztratili dvě pozice. To prostě není správné. Nemůžeme pořád dělat takové chyby, když je to ve středu pole všechno tak těsné.“
Je to poprvé od roku 2022, kdy oba vozy dosáhly na body, ale i tak si tým pohoršil v poháru konstruktérů. Júki Cunoda se po penalizaci Fernanda Alonsa posunul na sedmé místo a RB bral celkem 6 bodů.
Komacu si myslí, že Haas promarnil šanci vyvinout větší tlak na japonského závodníka.
„Cunoda měl lepší tempo než my,“ připustil Komacu. „Ale znovu opakuji, že kdybychom správně provedli první kolo zastávek v boxech, a pak s tempem, které jsme měli ve druhém stintu, myslím, že jsme s ním mohli bojovat mnohem, mnohem těsněji.“
„Ale prostě se do té pozice musíme nejdřív dostat. Ale víte, plná čest Cunodovi, myslím, že jeho tempo bylo dobré. Ale mám pocit, že pokud bychom s Kevinem odvedli perfektní práci, měl by šanci s ním bojovat až do konce. To je to, co bychom měli dělat.“
Na otázku, jak bude vypadat složení týmu pro sezónu 2025, odpověděl Komacu zdrženlivě. V hledáčku je i Oliver Bearman, který předvedl skvělý výkon v Saúdské Arábii, kde nahradil Carlose Sainze. Bearmana uvidíme v monopostu formule 1 tuto sezónu ještě 6krát, a to v barvách Haasu. Mladý Brit má s Haasem naplánovaných šest jízd v prvním tréninku.
„O tom jsem zatím nepřemýšlel. Vím, že trh s jezdci je velmi otevřený. Musím o tom brzy přemýšlet. Ale v tuto chvíli, dokud neabsolvujeme první čtyři nebo pět závodů, se plně soustředím jen na společnou práci v týmu. Upřímně řečeno, před Kevinem klobouk dolů. Je to prostě neuvěřitelná týmová hra. Opravdu úžasné.“